Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 20 záznamů.  předchozí11 - 20  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Prsten Nibelungův v Národním divadle v Praze
Švingr, Pavel ; KUSNJER, Ivan (vedoucí práce) ; PŘÍVRATSKÁ, Jiřina (oponent)
Tato práce se věnuje prvnímu kompletnímu uvedení Wagnerovy tetralogie Prsten Nibelungův V Národním divadle v Praze. V úvodu připomene autorův život a jeho vztah k Čechám a k české hudbě. Dále se zabývá mytologickou tématikou Prstenu a filozofickými náhledy na jeho závěr.Následuje rozbor jednotlivých částí tetralogie v jejím pražském provedení, zhodnocení inscenace a ocenění jejího velkého přínosu pro českou kulturu.
Operní tvorba Jiřího Pauera a inscenační řešení opery "Žvanivej slimejš"
Lieberzeit, Michal ; OTAVA, Martin (vedoucí práce) ; NEKVASIL, Miloslav (oponent)
Práce "Operní tvorba Jiřího Pauera s inscenačním řešením opery Žvanivý slimejš", zpracovává kompletní operní tvorbu Jiřího Pauera a zamýšlí se nad inscenačním pojetím opery Žvanivej slimejš, která je v práci podrobně rozebrána a zpracována v originálním pojetí Michala Lieberzeita. V bakalářské práci čtenář najde stručný rozbor každé opery a její literární obsah. Dále v přílohách obsazení jednotlivých premiér a fotografie z prováděných oper na scéně Národního divadla v Praze.
Don Giovanni - historie díla,jeho vznik a interpretace opery ve 20.století
Lieberzeit, Michal ; OTAVA, Martin (vedoucí práce) ; NEKVASIL, Miloslav (oponent)
Práce "Don Giovanni - historie díla, jeho vznik a interpretace ve 20. století", zpracovává kompletní vývoj opery a zamýšlí se nad inscenačním pojetím opery ve 20. Století. V magisterské práci čtenář najde stručný rozbor opery a její literární obsah. Dále informace o autorech a okolnostech vzniku opery. Dále v přílohách obsazení jednotlivých premiér, obrazy a fotografie z prováděných představení na scéně Národního divadla v Praze a jiných světových operních scén.
Romeo a Julie W.Shakespeara ve zpracování Jiřího Antonína Bendy a Charlese Gounoda
Beneš, Dominik ; OTAVA, Martin (vedoucí práce) ; NEKVASIL, Miloslav (oponent)
Smyslem mé diplomové práce je prezentace a obhájení absolventského výkonu na konci dvouletého magisterského studia na Akademii múzických umění a má tak završit celé pětileté studium oboru operní režie na vasoké umělecké škole. Polemizaci nad výběrem titulu pro svou absolventskou inscenaci, popisu realizace projektu, půvoního záměru a konečného vyznění celého projektu, předchází začlenění díla Jiřího Antonína Bendy do historických souvislostí. Ve své práci se podrobně věnuji rozboru právě Bendova singspielu. Hodnotím dílo z klasicisního a současného pohledu. Srovnávám Shakespearovu předlohu s Gotterovým zpracováním. V neposlední řadě odkazuji k mistrnému hudebnímu zpracování Antonína Bendy.
Nastudování operní inscenace z pohledu dirigenta od pověření po premiéru
Bubák, Jan ; SVÁROVSKÝ, Leoš (vedoucí práce) ; BABICKÝ, František (oponent)
Cílem této magisterské práce je zmapovat a popsat pracovní úkoly a úkony dirigenta při hudební přípravě operní inscenace. Jeho práce je nahlížena především z praktického hlediska a hlavní snahou je podat zkouškový proces v ideální podobě. Jedině tak je možno dosáhnout optimálního uměleckého výsledku. Tato práce zároveň ukazuje nejčastější případy komplikací a nedostatků zkouškového procesu, které mohou vést k znehodnocování kvality inscenace. Je obtížným úkolem dirigenta se s těmito nedostatky utkat a připravit za jakýchkoli pracovních podmínek kvalitní inscenaci. Dílo podává ukázky výběru obsazení a postupnou analýzu celého procesu nastudování. Detailní pozornost je věnována pozici asistenta dirigenta a jeho pracovním povinnostem. Zvláštní kapitola popisuje vývoj funkce asistenta a jeho význam roli v přípravě kvalitní operní inscenace.
Scénografie hudebního divadla. Opera B. Martinů a G.Neveuxe "Julietta" - komplexní scénografický projekt
Brotánková, Anna ; DUŠEK, Jan (vedoucí práce) ; GLOGR, Karel (oponent)
Tato práce si klade za cíl v teoretické rovině rozebrat způsob nahlížení Bohuslava Martinů na hudební tvorbu ve spojitosti s jeho scénickými divadelními díly. Soustředí se na skladatelovy poznámky o soudobém scénování opery a obecně vůbec o smyslu opery. Srovnává jeho uvažování s tehdejšími tendencemi surrealistické avantgardy týkající se scénografiie. Zabývá se přenositelností surrealistických principů na jeviště, jejich dramatickým potenciálem a odlišným přístupem čelních představitelů české surreálné avantgardy k této problematice. Druhá část práce se zastavuje u interpretace opery Julietta (Snář) a rozebírá možnosti jejího scénografického a kostýmního řešení.
Pořádání operních představení a festival ů pod širým nebem
Fialová, Daniela ; SRSTKA, Jiří (vedoucí práce) ; PITTERMANN, Jiří (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá pořádáním operních festivalů a představení pod širým nebem. Pozornost bude věnována takovým projektům, které se konají v prostředí přírodních divadel nebo v prostředí zámeckých nádvoří. Cílem práce je upozornit na specifika, které provází organizaci venkovních operních projektů. Po krátkém shrnutí historického vývoje následuje analýza specifik divadelního provozu, dále přehled nejvýznamnějších operních akcí pořádaných v České republice pod širým nebem. Jádro práce tkví v analýze dvou akcí: jednotlivých představení pořádných agenturou Croce v Jindřichově Hradci a především pak festivalu Loketské kulturní léto v Karlovarském kraji. Pozornost je věnována také historii daných prostorů. Práci zakončuje zhodnocení pozice Loketského kulturního léta mezi ostatními podobnými projekty i jeho postavení v rámci regionu. Na závěr je připojena navrhovaná operní dramaturgie pro oba analyzované prostory. Součástí práce je také bohatá obrazová příloha.
"České" Nabucco v Německu
Hlaváčková, Petra ; MÁROVÁ, Libuše (vedoucí práce) ; JONÁŠOVÁ, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá vznikem festivalu Nabucco. První část nás seznamuje s autorem opery Giuseppem Verdim a s dějem a postavami opery. Druhá část je zaměřena na samotnou realizaci projektu a na rozhovory s důležitými osobnostmi podílejícími se na samotném provedení. Cílem díla je nastínit pracovní a jiné pochody , které se skrývají za výslednou inscenací představení Nabucca.
Práce operního interpreta
Bijok, Tomáš ; KUSNJER, Ivan (vedoucí práce) ; BÁRTA, Martin (oponent)
Tato práce začíná krátkým úvodem , který vysvětluje cíl celého textu. Pokračuji s přehledem mých začátků s prací na opeře Il Tabarro od Pucciniho. Velmi stručně podám nějaké historické údaje, týkající se této opery a rozepíši její děj. Pak se dosti detailně zabývám procesem nastudování a podávám konkrétní návrhy k systematickému nastudování. Zabývám se také prací s dechem v průběhu nastudování. Pak se zaměřím na problematiku týkající se hereckého projevu, kde je i rozhovor se Zdeňkou Sajfertovou. Následuje můj osobní rozbor postav, vztahů a konfliktů v Il Tabarro. Práce pokračuje pojednáním o práci zpěváka. Práce končí rozhovory se zajímavými operními interprety a samozřejmě následuje závěr.
Georges Bizet - Carmen komplexní scénografický projekt
Trpković, Andrijana ; GLOGR, Karel (vedoucí práce) ; DAVID, Milan (oponent)
Tato práce se zabývá pohledem na fenomén opery především ze scénografického hlediska. Scénografie je výtvarný obor, a povětšinou pro studenty bývá nejtěžší seznámení s hudbou a práce s ní po dvou letech studií, kdy pracují pouze s dramatickým textem. Při tomto mém úkolu zpracovat Bizetovu operu Carmen, jsem narazila právě na tento problém nedostatku informací o opeře , ale že také nevím, jak pracovat s hudbou v ní. Proto jsem se rozhodla úvodní část bakalářské práce věnovat historii opery, hlavně z pohledu scénografie. Tento přehled pak dále přechází v zamyšlení se nad mým vlastním pronikání do opery a současných interpretacích, díky kterému jsem došla mnohem dál v mém vlastním konceptu Carmen, který dopodrobna rozebírám. Součástí práce je také uvedení několika významných inscenací Carmen v českých divadlech od poválečné doby po současnost a na závěr pojednání o tom, zda a jak je možné pracovat s operou dnes.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 20 záznamů.   předchozí11 - 20  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.