Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Literary analysis of the novel De Gevarendriehoek of A.F.Th. van der Heijden
Bubák, Jan ; Krijtová, Olga (oponent) ; Krol, Ellen Jacoba (vedoucí práce)
Literámi analyza románu De gevarendriehoek Adriana Francisca van der Heijden se soustred'uje na nejtypictejsi prvky tohoto dna. Jde zde predevsim 0 symboly, které obohacuji realisticky charakter dila 0 novou dimenzi. Ta otevirá zvlástni prostor pro interpretace filozofického yYznamu dna. Analyza románuje provedena tzv. strukturálni metodou - jednotlivé jazykové prvky dîlajsou podrobeny systematizaci a klasifikaci. Cîlemje nalezeni vyznamovych rysu, které ovliviiuji chápáni dna ctenáfem a popsáni jejich funkc!. Podle analytickych zásad jsou vyznamové roviny rozdeleny do zvlástnich kapitol: cas, prostor, perspektiva a motivická analYza. Hlavnimi nositeli symbolickych vyznamujsou motivy. Systému vüdcich motivu jsou nadfazeny motivy abstraktni, které smeruji k hlavnimu nositeli yYznamu dilatématu. Zkoumáni motivického systému je náplni této diplomové práce. Zvlástni kategorii, která spolu se základnim motivem poukazuje na filozoficky yYznam dîla je Van der Heijdenovo pojeti ,,iivota v sm" - tedy proziváni reálného casu jako jediného nekonecného momentu. Vysledkem této analyzy bylo nalezeni hlavnich motivickych rysu a to pojmu éas a strach. Tyto dva pojmy jsou základnimi principy, na nichz je pojeti reality a proziváni v románu zalozeno.
Nastudování operní inscenace z pohledu dirigenta od pověření po premiéru
Bubák, Jan ; SVÁROVSKÝ, Leoš (vedoucí práce) ; BABICKÝ, František (oponent)
Cílem této magisterské práce je zmapovat a popsat pracovní úkoly a úkony dirigenta při hudební přípravě operní inscenace. Jeho práce je nahlížena především z praktického hlediska a hlavní snahou je podat zkouškový proces v ideální podobě. Jedině tak je možno dosáhnout optimálního uměleckého výsledku. Tato práce zároveň ukazuje nejčastější případy komplikací a nedostatků zkouškového procesu, které mohou vést k znehodnocování kvality inscenace. Je obtížným úkolem dirigenta se s těmito nedostatky utkat a připravit za jakýchkoli pracovních podmínek kvalitní inscenaci. Dílo podává ukázky výběru obsazení a postupnou analýzu celého procesu nastudování. Detailní pozornost je věnována pozici asistenta dirigenta a jeho pracovním povinnostem. Zvláštní kapitola popisuje vývoj funkce asistenta a jeho význam roli v přípravě kvalitní operní inscenace.
Instrumentační retuše v české orchestrální praxi.
Bubák, Jan ; Koutník, Tomáš (vedoucí práce) ; Olivieri-Munroe, Charles (oponent)
Cílem této práce je vytvoření srozumitelného přehledu technik a metod retušování orchestrálních partitur na základě inventarizace postupů, které jsou uplatňovány . Tyto postupy jsou nejprve kategorizovány na technickém základě. Tím je též vymezen pojem toho, co lze rozumět pod pojmem "instrumentální retuš". Ostatní zásahy do partitury patří buď k retuším jiného druhu nebo již k adaptacím. Dále je analyzován způsob uplatňování retuší na konkrétních dílech na pozadí historického vývoje orchestrální hry. Pozornost je věnována široké paletě orchestrálního repertoáru od klasicismu po první polovinu 20.století. Zkoumaná oblast je omezena na českou orchestrální praxi. Z ní jsou analyzovány nejdůležitější díla repertoáru. Cílem je nalézt důvod, proč byla retuš zavedena a zda je nutné ji trvale užívat. Práce si klade za cíl zkoumat interpretační a estetické důvody, které vedly k uplatnění těchto retuší.

Viz též: podobná jména autorů
1 BUBÁK, Jiří
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.