Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 24 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Moravský Krumlov, obnova bývalého soudu a šatlavy na kulturně společenské centrum
Zach, Jakub ; Kunc, Ing Petr (oponent) ; Keith, Petr (oponent) ; Vojtová, Lea (vedoucí práce) ; Kalousek, Lubor (vedoucí práce)
Projekt řeší rekonstrukci a přístavbu objektů bývalého městského soudu a jeho vězení (šatlavy), které jsou umístěné v centru Moravského Krumlova na rohu nám. T. G. Masaryka a ulice Smetanova. Cílem je docílit nových možnosti a využití objektů pro veřejnost, sloučit tyto objekty do jednoho celku a současně oživit centrum města Moravského Krumlova. Oba současné objekty budou spojeny novou veřejnou pasáží, která bude umístěna na ploše současného dvora mezi objekty. Tato pasáž by měla navodit pocit propojení okolní přírody s městem a to pojetím nosného systému a zastřešení pasáže simulující okolní lesy. Po rekonstrukci objekt nabídne nové prostory pro volný čas, služby, městské infocentrum a důstojné a reprezentativní prostory pro městskou knihovnu. Součástí je i nová restaurace a v dnešní době populární vlastní minipivovar jako součást restaurace.
Stavebně technologická etapa nosné konstrukce tréninkové haly v Bratislavě
Puczok, Daniel ; Klimszová, Alžběta (oponent) ; Diaz, Yvetta (vedoucí práce)
Táto bakalárska sa zaoberá stavebne technologickým predpisom pre etapu realizácie nosnej časti tréningovej haly v Bratislave. Hala je súčasťou komplexu zimného štadiónu O. Nepelu. Práca sa zaoberá výstavbou monolitických základov a oceľovej konštrukcie. Projekt obsahuje technickú správu, riešenie dopravných trás, rozpočet, technologický predpis, technickú správu zariadenia staveniska, časový harmonogram, návrh strojnej zostavy, kontrolný a skúšobný plán a plán rizík a bezpečnosti na stavenisku.
Prostor cyklické změny
Pavlíčková, Tereza ; Jakšík, Petr (oponent) ; Rozwalka, Szymon (vedoucí práce)
Hledání ideální funkce a formy jako reakce na cyklickou proměnlivost místa nabízí několik možností, každý se však k této problematice postaví jinak. Během mé práce jsem vycházela z analýz místa a studování divadelních a koncertních sálů. V neposlední řade jsem se zabývala studování literatury od Rema KoolhaaseJunkspace a textů od Maxim Gorky díky, kterým jsem dostala k vytvoření polootevřené rastrové struktury a získala tak nový pohled na hmotu a její proměnlivost.
Autosalon TOPCENTRUM v Hodoníně, řešení technologické etapy hrubá vrchní stavba.
Pecháček, Michal ; Nečasová, Barbora (oponent) ; Kovářová, Barbora (vedoucí práce)
Tato balalářská práce řeší stavebně technologickou etapu hrubé vrchní stavby vybrané části autosalonu TOP CENTRUM car v Hodoníně. Tento objekt má 3 podlaží, z nichž jedno je podzemní a dvě nadzemní. Zájmová lokalita je umístěna v rovinatém terénu v průmyslové zóně. Nosný systém budovy je tvořen ocelovými skelety a doplňkovými nosnými zděnými konstrukcemi z cihel POROTHERM. Stropní konstrukce je v jedné části vytvořena pomocí prefabrikovaných předpjatých železobetonových panelů, v části druhé pomocí ocelové konstrukce. Nosnou konstrukci střechy potom tvoří soustavy vazníků a vaznic a ocelové válcované nosníky typu IPE. Stavebně technologická studie hrubé vrchní stavby obsahuje technickou zprávu, plán dopravních tras, technologický předpis pro provedení ocelové nosné svislé konstrukce a vybrané části střešní konstrukce, kontrolní a zkušební plán pro tyto činnosti, řešení organizace výstavby, časový plán a rozpočet etapy, katalog strojů a bezpečnost práce.
Autocentrum VW Mikulov
Kováčik, Branislav ; Bílek, Zdeněk (oponent) ; Dýr, Petr (vedoucí práce)
Cieľom tejto bakalárskej práce bolo vytvoriť dokumentáciu pre stavebné povolenie a dokumentáciu pre prevedenie stavby objektu, ktorého základný kompozičný a architektonický návrh vychádza z už skôr spracovanej architektonickej štúdie v rámci predmetu AG033 – Ateliér výrobných stavieb. Jedná sa o projekt návrhu Autocentra Volkswagen Group v Mikulove. Zadaný pozemok určený k zástavbe sa nachádza v najzápadnejšej časti mesta Mikulov v katastrálnom území mesta Mikulov, jedná sa o priemyselnú zónu mesta. Okolitá zástavba je z veľkej časti tvorená nízkopodlažnou veľkorozlohovou zástavbou výrobnými halami, skladovacími priestormi alebo poľnohospodárskymi objektami a k nim prislúchajúcim príslušenstvom. V rámci územného plánu je uvedené územie priliehajúce z južnej strany k ulici Jiráskova, evidované ako brownfield. Tvar pozemku predurčuje navrhovanej stavbe pozdĺžny tvar hĺbkového charakteru, keďže pozemok je pretiahnutý v smere sever – juh a má tvar postupne sa zužujúceho lichobežníka. Terén je mierne svažitý a klesá smerom na juh. Z južnej strany prilieha k riešenému areálu objekt čističky odpadných vôd. Bakalárska práca sa tiež zaoberá riešením vonkajších úprav areálu, vrátanie dopravnej infraštruktúry, rozvrstvenia a počtu parkovacích stání. Zásadnú časť tvorí tiež rozmiestnenie a charakter vzrastnej a nižšej zelene, umiestnenie a tvar plôch určených pre predvádzacie vozidlá. V neposlednom rade sa práca zaoberá riešením inžinierských sietí v rámci technických zariadení budov a technickej infraštruktúry, hospodárením s odmadmi apod. Navrhnutý objekt rešpektuje pôdorysne vymedzené hranice pozemku, v prvom rade zachovaním rovnobežnosti obvodových stien s týmito hranicami. Ústredným prvkom hmotovej kompozície je extravagantne riešená elipsa slúžiaca ako hlavný výstavný priestor, otvorený veľkoplošným zaobleným zasklením do vstupného priestoru exteriéru. Zvyšné hmoty objektu sú tvorené kvádrami rôznej výškovej úrovne, čím je dosiahnutý kompozičný princíp gradácie. Vcelku jednotvárna hmota výrobnej haly je v každom druhom poli prelomená masívnym svetlíkom obliehajúcim stavbu po celom obvode jej rezu. V budove sa nachádzajú priestory pre skladové hospodárstvo, administratívne činnosti, výstavné priestory, technické zázemie a priestory náležiace odborným pracoviskám automechanikov. Všetky hmotové segmenty stavby sú navzájom prepojené vnútornými priechodmi. Celý objekt má rýdzo industriálny charakter, ktorý vychádza z charakteru a účelu užívania stavby a má spojitosť s automobilovým priemyslom. Hlavnými materiálmi využitými pri stavbe tejto budovy sú konštrukčná oceľ, betón a tepelnoizolačné obvodové panely. Fasáda zdôrazňuje materiálovým riešením podstatu elipsy, ktorá je z veľkej časti presklená, zatiaľ čo skladové a výrobné priestory sú ukryté v zadnej časti a ich pohľadová vrstva je tvorená plechom v sivej, resp. bielej farbe.
Autocentrum Brno VW
Kubitová, Markéta ; Rosendorf, Aleš (oponent) ; Boleslavská, Yvona (vedoucí práce) ; Sedláková, Markéta (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce bylo vytvořit dokumentaci pro stavební povolení a dokumentaci pro provedení stavby objektu, jehož návrh vychází z již dříve zpracované studie v rámci předmětu AG33 - Výrobní stavby. Jedná se o projekt autocentra Volkswagen Group v Brně-Zábrdovicích. Zadané místo stavby se nachází na rovinatém pozemku a je ohraničeno ulicemi Cejl, Jana Svobody, bytovými bloky a řekou Svitavou. Autocentrum se skládá ze tří funkčních jednotek - showroomu, skladu náhradních dílů a servisu. V rámci bakalářské práce byl rozpracováván objekt showroomu. Oproti servisu je architektonicky zajímavější, jelikož slouží k výstavě koncernových vozů a měl by svým výrazem zaujmout kolemjdoucí. Současně se v něm nachází i sklad ND, a to z důvodu přímého kontaktu zboží se showroomem a servisem. Objekt je halového typu, dvoupodlažní, nepodsklepený. Nachází se v něm osobní a automobilový výtah z důvodu výstavy vozů i v 2.NP. Nosnou konstrukcí je ocelový skelet doplněný o ztužující prvky. Skelet je založen na železobetonových patkách a vetknutých pilotách z důvodu nestabilního podloží. Objekt je zastřešen jednoplášťovou plochou střechou, jež je nesena ocelovými přihradovými nosníky. Opláštění je tvořeno fasádními panely Kingspan, před nimiž je osazen děrovaný nerezový plech. Z jižní strany (ulice Cejl) je fasáda tvořena skleněným fasádním systémem od firmy Schüco.
Výroba dámské konfekce
Kovářová, Hana ; Štikar, Jaroslav (oponent) ; Nový, Alois (vedoucí práce) ; Donaťáková, Dagmar (vedoucí práce)
Výrobní hala dámské značkové konfekce se nachází v městské části Brno-Židenice v oblasti jednoho z takzvaných „brownfields“. V současnosti jsou na pozemku umístěny zchátralé skladovací objekty a garáže. Parcela je ohraničena ulicemi Rokytova, Komprdova a Údolíček a čtvrtou stranu uzavírají pozemky hřbitova. Vjezd do areálu je řešen z ulice Údolíček, jejíž poloha je v současné době prozatímní, a tudíž byla pro potřeby závodu mírně upravena. Od severovýchodu je také zajištěn přístup pro pěší. V areálu je integrováno parkoviště a potřebné plochy pro manipulaci se zbožím. Konfekční závod je zaměřen na výrobu dámské konfekce Giorgio Armani, a tudíž i architektonické řešení vyplývá ze základní filozofie této firmy. Jejich modely jsou známy jednoduchými střihy, které jsou pak ozvláštněny vzorovanými látkami. Základní hmota objektu je tedy prostý kvádr citlivě zasazený do okolního svažitého terénu, který je oživen částmi elips, které vystupují nebo se naopak noří do základního objemu a vytváří tak prostory odpočinkové i funkční. Výrazný horizontální charakter je částečně narušen válcovým tělesem zaseknutým do základního tvaru, které převyšuje stavbu o jedno nadzemní podlaží. Výrobní hala je z velké části prosklená, aby byl zachován kontakt pracovnic s okolním prostředím, a také abychom do interiéru dostali potřebné množství světla. Proti přehřívání pak objekt chrání fasádní síť, která obaluje prosklené plochy a zároveň slouží jako sjednocující prvek. Objekt v sobě integruje dvoupodlažní výrobní halu, skladovací prostory, hygienické zázemí zaměstnanců, administrativu, jídelní provoz a energetické provozy nezbytné pro zajištění provozu. Nosný systém stavby je ocelový skelet v kombinaci s obvodovou železobetonovou stěnou a zděnými ztužujícími stěnami.
Radnice Brno – Sever
Cejpek, Petr ; Němec, Josef (oponent) ; Ruller, Ivan (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je navrhnout radnici pro městskou část Brno- sever. Radnice je umístěna do nově navržené urbanistické struktury, která se nachází na území dnešních kasáren v Černých Polích. Řešená lokalita se nachází v pomyslném geometrickém středu městské části a díky tomu se lokalita stává výhodnou pro umístění radnice. Hlavním cílem bylo vytvořit radnici měnící se v průběhu času, která by reagovala na dodatečné větší nároky na prostor a doplňování dalších hmot nejen s funkcí sloužící pro účely radnice. Nová radnice je navržená tak, aby obohatila městský prostor.
Autocentrum VW Group
Sedláček, Jakub ; Štikar, Jaroslav (oponent) ; Nový, Alois (vedoucí práce) ; Matějka, Libor (vedoucí práce)
Téma bakalářské práce je návrh novostavby Autocentra VW Group. Novostavba je situována na pozemku v městské části Brno-Zábrdovice. Hlavní část řešeného území je v současnosti vedena jako brownfield referenčního čísla 3402 s bývalou průmyslovou výrobou. Pozemek je vymezen ulicemi Cejl a Jana Svobody na jeho jižní a severní hranici, přičemž právě propojení těchto dvou ulic je charakteristickým prvkem řešeného území. Řeka Svitava potom definuje východní hranici pozemku. Řešené území je mírně svažité ve směru k řece. Stavební objekt tvoří tři dilatační celky. Každý z nich odpovídá specifickému provozu – showroom, sklad a servis pro značky VW, Škoda, Audi a Seat. Navržené autocentrum je jednopodlažního halového typu, nepodsklepené. Část showroomu zahrnuje galerii s kancelářskými prostory ve druhém nadzemním podlaží. Hlavní konstrukční systém je definován ocelovým skeletem – ocelovými sloupy a vazníky. Svislé nosné prvky tvoří ocelové sloupy ze dvou profilů U280 (showroom) a profilů HEA 260 (sklad, servis). Vodorovné konstrukční prvky zahrnují příhradové vazníky a ocelové IPE profily. Zavětrování je tvořeno kombinací ztužujících železobetonových stěn a ocelových táhel. Ocelová konstrukce je založena na základových monolitických železobetonových patkách doplněných o vrtané piloty. Po obvodu jsou patky propojeny železobetonovými pasy. Prosklené části obvodového pláště jsou tvořeny fasádním systémem Schüco, který je doplněn o výrazný hliníkový stínící systém z vertikálních lamel Alaris. Zbývající plochách fasádního pláště je představována systémem izolačních panelů Kingspan s vertikální drážkou. Nosnou vrstvu konstrukce stropu a střechy tvoří trapézový plech se spřaženou betonovou deskou. Střecha všech částí je řešena jako jednoplášťová s vnitřními vtoky. Hydroizolaci tvoří souvrství asfaltových SBS pásů.
Prodejní a servisní centrum Praha – stavebně technologický projekt
Trhlík, Lukáš ; Kotek, Lukáš (oponent) ; Biely, Boris (vedoucí práce)
V této diplomové práci je řešeno provádění zemních prácí, základových konstrukcí, ocelového a železobetonového monolitického skeletu prodejního a servisního centra v Praze. Založení objektu bude provedeno na železobetonových patkách, pásech a základové desce. Objekt je navržen z části jako ocelový skelet a z části železobetonový skelet. Stavebně technologický projekt obsahuje pro dané etapy zejména časový a finanční plán stavby, technologický předpis, časový harmonogram, položkový rozpočet, návrh zařízení staveniště, návrh strojní sestavy, kontrolní a zkušební plán, plán bezpečnosti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 24 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.