Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Terapie pacientů s idiopatickou skoliózou - preference, názory a spokojenost studentů fyzioterapie České republiky s obsahem vzdělávání
Krausová, Zuzana ; Pavlů, Dagmar (vedoucí práce) ; Nováková, Tereza (oponent)
Autor: Bc. Zuzana Krausová Název: Terapie pacientů s idiopatickou skoliózou - preference, názory a spokojenost studentů fyzioterapie České republiky s obsahem vzdělávání Cíl: Cílem této diplomové práce je zhodnotit preference, názory a spokojenost studentů fyzioterapie v České republice s obsahem vzdělávání ve vztahu k tématice terapie pacientů s idiopatickou skoliózou. Metody: K získání dat byl využit nestandardizovaný dotazník obsahující 41 otázek. Cílovou skupinou pro tento výzkum byli studenti fyzioterapie. Výzkumný soubor tvořil 190 respondentů. Studenti měli možnost v rámci dotazníkového šetření prostřednictvím uzavřených i otevřených otázek vyjádřit své názory vzhledem k obsahu vzdělávání k tématice idiopatická skolióza. Výsledky: Výsledky práce ukazují, že více než 60 % studentů, kteří vyplnili dotazníkové šetření, není spokojeno se svými znalostmi a dovednostmi, které získali během studia vzhledem k tématice idiopatická skolióza. Více než 60 % studentů si taktéž není jisto při léčbě a edukaci těchto pacientů. Z výsledků taktéž vyplývá, že téměř 75 % studentů není spokojeno s prostorem, který je ve výuce vyhrazen pro řešení této problematiky v porovnání s prostorem věnovaným ostatním diagnózám. Klíčová slova: idiopatická skolióza, obsah vzdělávání, studium fyzioterapie
Odraz Rámcového vzdělávacího programu pro základní umělecké vzdělávání v českém základním uměleckém vzdělávání
Lojdová, Jaroslava ; Nedělka, Michal (vedoucí práce) ; Ašenbrenerová, Ivana (oponent) ; Slavíková, Marie (oponent)
Disertační práce Odraz Rámcového vzdělávacího programu pro základní umělecké vzdělávání (RVP ZUV) v českém základním uměleckém vzdělávání se zabývá vývojem současné pedagogické reformy a její aplikací v hodinách hudební nauky v základních uměleckých školách. Prostřednictvím dostupných zdrojů jsem vystihla její historický vývoj a proměny vzdělávacího obsahu, metod a organizačních forem výuky. Z výzkumu, který jsem provedla, pak vyplývá, že současná pedagogická reforma pomohla přesněji pojmenovat náplň a rozsah práce v hodinách hudební nauky. Umožnila přizpůsobit obsah hudební nauky specifickým podmínkám a profilaci jednotlivých škol, dala nový pohled na cíle výuky a posílila pozice pedagoga v tvorbě strategických dokumentů školy. Z obsahového hlediska došlo k provázanosti interpretačních dovedností s porozuměním zákonitostem hudby s dostatečným prostorem pro budování žebříčku hodnot žáků a pro formování jejich postojů. Zjistila jsem, že mezi metodami výuky se uplatňuje zejména kritické myšlení, vrstevnické učení, spolupráce ve skupinkách a činnostní výuka, to vše s důrazem na názornost. Z progresivních metod je nejčastěji zastoupena simulační metoda. Z těchto zjištění vyplývá to, co uvádím v závěru práce, že totiž hudební nauka v základních uměleckých školách stále podléhá snahám o zlepšování a...
Příprava projektu Současný literární život pro I. ročník čtyřletých gymnázií
Fiřtová, Kristina ; Hník, Ondřej (vedoucí práce) ; Klumparová, Štěpánka (oponent)
Resumé Žáci prvních ročníků čtyřletých gymnázií prokazují neznalosti v oblasti současného literárního života. Ku příkladu do literárního dění řadí pouze vydávání publikací, z knih v dnešní době vydaných znají jen světové bestsellery, nikdy nenavštívili žádné předčítání ani knižní veletrh a neznají žádné udílení cen za literaturu. Mnohé současné autory již považují za zesnulé, jako například Arnošta Lustiga a Karla Šiktance, a úspěšnost autora měří podle toho, kolik vydělává peněz. Autorovo postavení v dnešní době oslabilo, není již považován za "proroka" národa, ale za zábavního produktora. Lidé žádají vizuální vjem, který má okamžitý efekt, a nechtějí četbě věnovat mnoho času. Co se týče žáků, ty četba spíše nebaví. Žáci neumí k textům zaujímat vlastní stanovisko, což je pravděpodobně důsledek způsobu výuky na českých školách, totiž potlačování kritického myšlení ve prospěch nabývání vědomostí. Z výše zmíněných důvodů vznikl týdenní projekt zaměřený na současné literární události a aktivity. Rozsáhlost aktivit řadících se do literárního života je nezměrná, jelikož mezi ně můžeme zařadit vše, co nějak souvisí s literaturou. Jsou to například autorská čtení, literární olympiády a soutěže, udílení cen, knihovny, tvůrčí činnost apod. Proto byl v projektu použit pouze výběr toho, co je všeobecně nejznámější....
Analýza úrovně informační gramotnosti studentů VŠ
LHOTÁK, Jan
Práce se zabývá analýzou úrovně informační gramotnosti studentů VŠ. Zjišťuje, jaké má nebo by měl mít student vstupní znalosti informatiky. Student by měl rozumět základům informatiky a ovládat základní software. Vstupní požadavky určují RVP a ŠVP. Znalosti studentů na katedře informatiky testuje předmět ITT, jedná se o test z informačních technologií a je nutný k zápisu dalších předmětů na katedře informatiky. Výstupní požadavky na studenty VŠ určuje tvorba závěrečné práce (DP, BP). Autor práce analyzuje ŠVP a RVP informatiky pro SŠ vzdělávání a požadavky katalogů Cermat. Dále analyzuje požadavky jednotlivých kateder. Na základě zjištěných požadavků upraví nebo navrhne novou variantu IT testů. Také vytvoří poloautomat pro opravování výsledků IT testů, software bude umožňovat nahrát soubory od studentů a porovnat je se správným řešením. Software ukáže v procentech správnost vypracování.
Jak škola chrání před počítačovým pirátstvím
LHOTÁK, Jan
Práce se zabývá problematikou ochrany autorských práv, ochrany vlastních dat, SW pirátství, počítačových virů a útoků z internetu. Součástí práce je dotazník, který jsem aplikoval na čtyřech vybraných středních školách u čerstvých absolventů základních škol (žáků prvních ročníků SŠ). Dotazník byl složen z vědomostních a postojových otázek na téma ochrana vlastních dat, softwarové pirátství a hodnocení výuky informatiky na základní škole. Zjistil, zda a v jakém rozsahu se na základní škole těmito tématy zabývali, ověřil znalosti a orientaci v problematice, porovnal postoje žáků s jejich znalostmi. Součástí je také teoretická část o softwarovém pirátství, přehled a rozbor učebnic informatiky z pohledu výuky ochrany proti SW pirátství.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.