Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Expertní kapacity politických stran v České republice v oblasti obranné politiky
Brožek, Lukáš ; Novotný, Vilém (vedoucí práce) ; Brázová, Věra - Karin (oponent)
Obranná politika není v široké veřejnosti příliš oblíbenou politikou. Je však jedním z nejdůležitějších mechanismů, který nám dovoluje žít naše životy v míru. Také proto je velmi důležité vědět, kdo určuje kterým směrem se obranná politika ubírá. Tato práce zkoumá, jaké expertní kapacity mají k dispozici politické strany v České republice v oblasti obranné politiky. Strany vybrané k výzkumu jsou: ČSSD, TOP 09 a KSČM. Práce vysvětluje, co je to obranná politika a dále se zabývá koncepty pracovní činnosti v oblasti veřejných politik a mírou analytické kapacity, kterou jsou zkoumány odborné komise zmíněných politických stran. Data byla v této práci získána studiem dokumentů politických stran a kvalitativními rozhovory se členy odborných komisí. V práci je porovnána míra analytické kapacity odborných komisí jednotlivých stran. Výsledky práce popisují, jak odborné komise fungují a jaký typ expertů v nich působí.
Britsko-francouzská vojenská spolupráce
Volfová, Kateřina ; Kučera, Tomáš (vedoucí práce) ; Smetana, Michal (oponent)
Bakalářská práce Britsko-francouzská vojenská spolupráce se zabývá vojensko-bezpečnostní smlouvou, kterou Francie a Velká Británie podepsaly v roce 2010. Tzv. Lancasterská smlouva země zavázala k dlouhodobé spolupráci v řadě vojenských oblastí. Cílem práce je zjistit, jaké motivy obě země k uzavření smlouvy vedly a proč se smlouvu rozhodly uzavřít bilaterálně a mimo struktury Evropské unie. Práce porovnává výhody a nevýhody britsko-francouzské bilaterální spolupráce s výhodami a nevýhodami, které členským státům přináší spolupráce v rámci Společné bezpečnostní a obranné politiky EU. Významnou roli v rozhodování hrály zejména ekonomické faktory. Obranné sektory obou zemí byly negativně ovlivněny globální ekonomickou krizí a vojenská spolupráce tak představovala jednu z možností, jak si uchovat stávající vojenské kapacity. Vedle ekonomických motivů práce zkoumá i ty politické. Analýza novodobé britsko-francouzské vojenské spolupráce, která se odehrávala na pozadí vznikající společné evropské obranné a bezpečnostní politiky, se pokouší odpovědět na otázku, proč si obě země pro spolupráci vybraly právě jedna druhou.
Expertní kapacity politických stran v České republice v oblasti obranné politiky
Brožek, Lukáš ; Novotný, Vilém (vedoucí práce) ; Brázová, Věra - Karin (oponent)
Obranná politika není v široké veřejnosti příliš oblíbenou politikou. Je však jedním z nejdůležitějších mechanismů, který nám dovoluje žít naše životy v míru. Také proto je velmi důležité vědět, kdo určuje kterým směrem se obranná politika ubírá. Tato práce zkoumá, jaké expertní kapacity mají k dispozici politické strany v České republice v oblasti obranné politiky. Strany vybrané k výzkumu jsou: ČSSD, TOP 09 a KSČM. Práce vysvětluje, co je to obranná politika a dále se zabývá koncepty pracovní činnosti v oblasti veřejných politik a mírou analytické kapacity, kterou jsou zkoumány odborné komise zmíněných politických stran. Data byla v této práci získána studiem dokumentů politických stran a kvalitativními rozhovory se členy odborných komisí. V práci je porovnána míra analytické kapacity odborných komisí jednotlivých stran. Výsledky práce popisují, jak odborné komise fungují a jaký typ expertů v nich působí.
Obranná politika nezávislého Skotska: role mezinárodních norem a legitimity při procesu formování návrhů
Kafka, Hugo ; Kučera, Tomáš (vedoucí práce) ; Kofroň, Jan (oponent)
Bakalářská práce "Obranná politika nezávislého Skotska: role mezinárodních norem a legitimity při procesu formování návrhů" pojednává o vzniku návrhů pro obrannou politiku nezávislého Skotska, které Skotům sloužily jako podklad pro jejich rozhodnutí ohledně hlasování v referendu "Mělo by Skotsko být nezávislou zemí?" Budu se snažit vysvětlit vliv norem, které existují ve třech společenstvích (NATO, Spojené království a severské státy) na obrannou politiku vznikajícího státu, vycházet při tom budu z institucionalistické a sociálně konstruktivistické teorie. Dále chci ukázat, jak byly tyto modely rétoricky využívány v politickém diskurzu předcházejícím referendu. Zatímco proti Spojenému království se potřebují zastánci nezávislosti spíše vymezit, se severskými zeměmi, především Norskem a Dánskem, a jejich politickými kulturami zaměřenými na férový sociální stát a odpovědnost v environmentální a zahraniční politice se Skotsko do jisté míry identifikuje a i v obranné politice jsou jejich postoje považovány za možnou cestu pro nezávislé Skotsko. V debatě předcházející referendu jsou užívány jako možná alternativa k britskému uspořádání, dále jako legitimizující prvek pro návrhy, které by se mohly jevit jako kontroverzní. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Deficit strategického vládnutí v obranné politice ČR
Urban, Jaroslav ; Stejskal, Libor (vedoucí práce) ; Brázová, Věra - Karin (oponent)
Diplomová práce "Deficit strategického vládnutí v obranné politice České republiky" pojednává o situaci, která panuje v oblasti strategického řízení obranné politiky. Neuspokojivou situaci strategického řízení dokumentují zejména nestabilní prostředí resortu z hlediska personálního a rovněž stav vybraných modernizačních projektů. Na základě analýzy hlavních aktérů a vybraných případů je možno označit zásadní příčiny deficitu strategického řízení jako obecné z hlediska politické praxe České republiky. Znamená to tedy, že se nejedná o zcela specifický problém týkající se pouze resortu obrany. Jsou zde však specifika, která situaci dále komplikují. Jedná se zejména o utajování skutečností z důvodu bezpečnosti státu či zvláštní režim nákupu vojenského materiálu. Za zcela zásadní a negativní z hlediska problematiky strategického řízení je možno považovat vliv politických stran případně mocenských skupin uvnitř těchto stran na výkon státní správy obecně. Za klíčovou podmínku pro řešení neuspokojivé situace v oblasti strategického řízení, je na základě analyzovaných případů možno považovat omezení vlivu politických stran na obsazování klíčových funkcí ve státní správě a omezení korupčního prostředí.
Expertní kapacity českých politických stran: případová studie obranné politiky
Bayerová, Anežka ; Němec, Jan (vedoucí práce) ; Vymětal, Petr (oponent)
Diplomová práce se zabývá dosud okrajově probádanou oblastí expertních kapacit českých politických stran, vzhledem k různým organizačním typům vybraných politických stran a hnutí. Práce si klade za cíl zjistit, jakými expertními kapacitami se tyto politické strany obklopují, jak jsou tito experti na svá místa rekrutováni, zda odpovídá jimi dosažené vzdělání a odborné zkušenosti funkci, kterou v odborném orgánu zastávají. Práce je zpracovaná formou případové studie v oblasti činnosti expertních komisí obranné politiky. Text je rozdělen do dvou teoretických a jedné empirické kapitoly. První kapitola se zabývá samotným veřejně-politickým procesem, jeho aktéry a činnostmi. Druhá kapitola již definuje jednotlivé typy politických stran nejdříve z pohledu hlavního proudu politologického studia organizačních typů stran (kádrové, masové, catch-all strany), to doplňuje moderním konceptem strany podnikatelského typu a nakonec je zde uvedena i typologie S. Wolinetze (office-seeking, vote-seeking, policy-seeking strany). Poslední empirická kapitola již představuje samotnou případovou studii zacílenou na čtyři české politické strany (TOP 09, KSČM, ČSSD a politické hnutí ANO 2011) a jejich přístup ke stranické expertíze. Výsledkem práce je porovnání úrovně analytické kapacity napříč zvolenými stranami/hnutími a otestování hypotéz formulovaných v úvodu práce.
Úloha NATO v transatlantické vazbě
Šindelář, Tomáš ; Dubský, Zbyněk (vedoucí práce) ; Konecký, David (oponent)
Práce analyzuje dopady postojů Severoatlantické rady na vnímání vztahů mezi USA a Evropou v 21. století. Úvodní kapitola nejprve ozřejmí, za jakých okolností organizace vznikla a jakou roli, respektive role, v následujících pěti dekádách sehrála. Text naznačuje existenci čtyř dlouhodobějších konstant ve vztazích mezi Spojenci. Jádro práce spočívá v analytické časti, která zkoumá v prvé řadě krátkodobé dopady (vojenské, ekonomické, politické a jiné) konkrétních postojů Severoatlantické rady a jejich promítnutí na percepci transatlantických vztahů, a to jak veřejností, tak v oficiální rovině. Analýza se zaměří celkem na šest situací: 1) reakci Aliance na teroristické útoky z 11. září 2001, 2) roztržku v předvečer americké invaze do Iráku v roce 2003, 3) počátek aliančního angažmá v Afghánistánu v roce 2003, 4) reformy vojenských schopností schválené na pražském summitu v roce 2002, 5) postoj Aliance k protiraketové obraně na summitu v Bukurešti v roce 2008 a konečně 6) návrat Francie do vojenských struktur NATO v roce 2009. V samotném závěru pak bude aplikace poznatků o současné úloze NATO v transatlantické vazbě demonstrována na příkladu nové strategické koncepce NATO, přijáté v listopadu 2010 v Lisabonu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.