Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 137 záznamů.  začátekpředchozí128 - 137  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Nekalosoutěžní jednání obchodních společností.
VLAŽNÝ, Jiří
Diplomová práce se snaží zmapovat nekalosoutěžní chování účastníků hospodářské soutěže z trestně právního pohledu. Úvod diplomové práce seznamuje se samotným cílem této práce, na který navazuje část první, která se věnuje historii nekalé soutěže, právní ochraně proti nekalé soutěži a komparaci trestního práva s právem civilním. Druhá část práce je věnována samotným případům nekalosoutěžního jednání, které byly řešeny Policií České republiky, odborem hospodářské kriminality Správy Jihočeského kraje. Věnuje se také komparaci právních úprav, připravovaným kodifikacím, úvahám de lege ferenda v oblasti trestně právních norem a statistickým porovnáním tohoto trestného činu šetřeného jednak v rámci působnosti Policie České republiky Správy Jihočeského kraje a dále ve srovnání s celou Českou republikou. Právě druhé části je věnována podstatná část diplomové práce.
Neoprávněné užití ochranné známky
Pásková, Hana ; Boháček, Martin (vedoucí práce) ; Čada, Karel (oponent)
Práce se zabývá porušováním práv z ochranné známky napodobením na pozadí právní úpravy nekalé soutěže a známkového práva. Protože se jedná o oblast z velké části normativně neupravenou, jsou zásadní otázky zkoumány v kontextu vývoje judikatury, a to jak československé, české, i evropské. Práce je doplněna také obrazovými přílohami.
Delusive Advertisement in Unfair Competition
Vazanová, Zuzana ; Hejda, Jan (vedoucí práce) ; Přibyl, Karel (oponent)
Cílem práce je vymezit a ohraničit hospodářskou soutěž v rámci obchodního práva. Soustředit poznatky o klamavých praktikách využívaných v reklamě, kterými může být spotřebitel ovlivněn. Vymezení ochranných prostředků proti nekalé reklamě se zaměřením se na spotřebitele. V práci jsou obsaženy i názorné příklady z praxe.
Právní ochrana software a perspektivy dalšího vývoje 
Toufar, Pavel ; Bruckner, Tomáš (vedoucí práce) ; Čerych, Ondřej (oponent)
Tato práce se zabývá možnostmi právní ochrany počítačového programu a samotnou právní povahou tohoto nehmotného statku. Diskutována je jak ochrana autorskoprávní, která je celosvětovým standardem ochrany počítačových programů, tak i další možné formy jako ochrana patentová a ochrana prostřednictvím ustanovení o nekalé soutěži. Jednotlivé formy jsou hodnoceny dle jejich vhodnosti pro ochranu počítačového programu i z hlediska možných praktických dopadů na odvětví informačních technologií. Obsahem práce je také kritický pohled na schopnost tradičního modelu distribuce a ochrany počítačového programu čelit rapidnímu technickému vývoji v digitální éře. S ohledem na tuto skutečnost jsou zmiňovány některé modely alternativní (SaaS, Free Software) a analyzována je také jejich praktická použitelnost a vyhlídky dalšího vývoje.
Vybrané skutkové podstaty nekalé soutěže v rámci generální klauzule
Jakubíčková, Věra ; Boháček, Martin (vedoucí práce) ; Cupka, Josef (oponent)
Diplomová práce se zabývá nepojmenovanými (soudcovskými) skutkovými podstatami nekalé soutěže, jako je lavina, prémiování, obtěžování spotřebitele, projevy nekalé reklamy atd. Dále je nastíněn vývoj nekalé soutěže, subjekty nekalé soutěže a rozebrána generální klauzule. V následujících kapitolách je pojednáno o vztahu ke směrnici o nekalých obchodních praktikách a soukromoprávních prostředcích ochrany proti nekalé soutěži. Autorka se věnuje i plánované právní úpravě nekalé soutěže v novém občanském zákoníku a navrhuje změny de lege ferenda.
Právní a etické otázky regulace reklamy
Křenková, Michaela ; Zamazalová, Marcela (vedoucí práce) ; Černá, Jitka (oponent)
Klamavé údaje obsažené ve sdělené reklamě mohou být jednak nepravdivé, ale i pravdivé, pokud kontext, ve kterém byly sděleny, může uvést v omyl. Spotřebitel je schopen uvěřit reklamě tím víc, čím více se zakládá na pravdě. Reklama vždy pracuje s určitou mírou nadsázky, jde pouze o to, jestli je objektivně možné tuto nadsázku odhalit. Při posuzování možnosti oklamání adresáta se bere v úvahu osoba běžného spotřebitele, průměrných znalostí. Z judikatury lze vyčíst, že podle názoru soudců 10-15 % obyvatelstva se dá oklamat pokaždé.
Nekalá soutěž - klamavá reklama
Dlouhá, Pavlína ; Zamazalová, Marcela (vedoucí práce) ; Černá, Jitka (oponent)
Práce vymezuje základní aspekty a podmínky nekalé soutěže, mapuje, jak je nekalá soutěž regulována v okruhu právním a etickém dle Obchodního zákoníku a Etického kodexu reklamy, uvádí jednotlivé formy nekalosoutěžního jednání se zaměřením na klamavou reklamu a formou ankety zjišťuje, jak klamavou reklamu obecně i se zaměřením na její konkrétní případ, vnímají kolem sebe sami spotřebitelé.
Role velkých podniků v ekonomice
Ščamburová, Mária ; Zemplinerová, Alena (vedoucí práce) ; Antoš, Ondřej (oponent)
Abstrakt Cílem diplomové práce je posoudit, zda Česká republika disponuje opravdu velkými podniky ve zpracovatelském průmyslu a analyzovat přístup vlády k významným ekonomickým subjektům našeho národního hospodářství při současném srovnání s Finskem a Slovenskou republikou. Teoretická část nejprve popisuje vybrané typy tržních struktur a jejich vliv na hospodářskou soutěž a koncepce hospodářské soutěže dle jednotlivých ekonomických škol. Dále se zabývá politikou ochrany hospodářské soutěže, jako i praktikami, které ji narušují. Závěr teoretické části je věnovaný velikostním typům podniků a zájmovým skupinám, které jsou vzájemně propojeny nejenom s významnými podnikatelskými subjekty českého hospodářství. Analytická část úvodem zkoumá vývoj a úroveň tržní koncentrace odvětví zpracovatelského průmyslu České republiky se zaměřením na vztah mezi koncentrací odvětví a velikostí podnikatelských subjektů, které v daném odvětví působí. Následuje část srovnávající největší nefinanční ekonomické subjekty světa dle vybraných kritérií s největšími entitami České republiky, Slovenské republiky a Finska (Příloha č. 1). Závěr analytické části je věnován přístupu vlád těchto tří zemí k významným podnikatelským subjektům na jejich území, který popisuje na příkladech společností Škoda Auto, a.s., ČEZ, a.s., Slovenský plynárenský priemysel, a.s. a Nokia.
Reklama, právo a etika
Černá, Michaela Bc. ; Hejda, Jan (vedoucí práce) ; Jahodová, Naděžda (oponent)
Cílem práce je shromáždit znalosti z oblasti reklamy v podnikání a zmapovat, jak je reklama regulována v okruhu právním a etickém dle Obchodního zákoníku a Etického kodexu reklamy, které prošly v nedávné době novelizačním procesem. V praktické části je analyzován projekt ?Český sen?, který proběhl v České republice 31. května 2003.
Nekalá soutěž v právu Evropské unie
Čillíková, Dana ; Boháček, Martin (vedoucí práce) ; Jakl, Ladislav (oponent)
Práce je věnovaná vývoji a obsahu práva nekalé soutěže v Evropské unii se zaměřením na nejnovější vývoj a judikaturu. Právo nekalé soutěže je upraveno především směrnicemi, tedy sekundárním právem, a dotváří jej judikatura Evropského soudního dvora. V práci je zahrnut výklad směrnic a judikátů k jednotlivým skutkovým podstatám nekalé soutěže a stručné srovnání právní úpravy v některých členských státech.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 137 záznamů.   začátekpředchozí128 - 137  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.