Název: Právní a etické otázky regulace reklamy
Překlad názvu: Legal and ethic questions of regulation of advertising - unfair competition in advertising
Autoři: Křenková, Michaela ; Zamazalová, Marcela (vedoucí práce) ; Černá, Jitka (oponent)
Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok: 2008
Jazyk: cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: Klamavé údaje obsažené ve sdělené reklamě mohou být jednak nepravdivé, ale i pravdivé, pokud kontext, ve kterém byly sděleny, může uvést v omyl. Spotřebitel je schopen uvěřit reklamě tím víc, čím více se zakládá na pravdě. Reklama vždy pracuje s určitou mírou nadsázky, jde pouze o to, jestli je objektivně možné tuto nadsázku odhalit. Při posuzování možnosti oklamání adresáta se bere v úvahu osoba běžného spotřebitele, průměrných znalostí. Z judikatury lze vyčíst, že podle názoru soudců 10-15 % obyvatelstva se dá oklamat pokaždé.
Klíčová slova: klamavá; marketing; nekalá soutěž; reklama; srovnávací

Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze (web)
Informace o dostupnosti dokumentu: Dostupné v digitálním repozitáři VŠE.
Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/5599

Trvalý odkaz NUŠL: http://www.nusl.cz/ntk/nusl-6206


Záznam je zařazen do těchto sbírek:
Školství > Veřejné vysoké školy > Vysoká škola ekonomická v Praze
Vysokoškolské kvalifikační práce > Bakalářské práce
 Záznam vytvořen dne 2011-07-01, naposledy upraven 2022-03-03.


Není přiložen dokument
  • Exportovat ve formátu DC, NUŠL, RIS
  • Sdílet