Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 91 záznamů.  začátekpředchozí82 - 91  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Motivace dětí pro vstup do ZUŠ
ŠŤÁVOVÁ, Martina
Bakalářská práce na téma "Motivace dětí pro vstup do ZUŠ" se v teoretické části zabývá tématem volného času, poukazuje na jeho hlavní funkce a činitele, které jej u dětí ovlivňují. Mezi nejdůležitější činitele jsou zde řazeny rodina, škola, vrstevnická skupina, hromadné sdělovací prostředky a informační technologie. Další podkapitola je věnována vývoji zájmového zaměření v jednotlivých vývojových obdobích dítěte. Neméně důležitým tématem teoretické části je pojem motivace a s ním související pojem motiv, druhy motivů, jeho formy (potřeba, zájem, hodnota, postoj), primární a sekundární motivační systém, volní jednání a vztah mezi motivací a emocemi. V podkapitole nadání se autorka věnuje především definici pojmu nadání, klasifikaci a struktuře nadání, v neposlední řadě také charakteristice uměleckého nadání, do kterého jsou řazeny nadání hudební, taneční, výtvarné a literárně dramatické. Poslední téma teoretické části je zaměřeno na základní umělecké školy. Autorka zde věnuje pozornost jak vzdělávání žáků mimořádně nadaných, tak i žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Cílem bakalářské práce bylo zjistit motivaci dětí pro vstup do ZUŠ v Třebíči, co je vedlo k volbě dané aktivity, jak dlouho a proč se jí věnují. Ke zpracování praktické části byl použit kvantitativní typ výzkumného šetření, metoda dotazování, technika dotazník. Výzkumný soubor S1 byl tvořen žáky ZUŠ v Třebíči, jako výzkumný soubor S2 byli zvoleni rodiče žáků ZUŠ v Třebíči a výzkumný soubor S3 byl tvořen učiteli ZUŠ v Třebíči. Z výzkumného šetření vyplývá, že nejčastějšími motivy vstupu dětí do ZUŠ jsou rodina a velký zájem o danou aktivitu. Otázky zjišťující průměrnou délku věnování se žáků daným aktivitám ukázaly, že se v průměru nejdéle dané aktivitě věnují chlapci hudebního oddělení (5,7 let) a dívky rovněž hudebního oddělení (5,5 let). Nejnižší průměrná délka věnování se daným aktivitám činí 2,3 roky u chlapců tanečního a zároveň i literárně dramatického oddělení, průměrně 3 roky u dívek literárně dramatického oddělení. Ve výzkumu se ukázalo, že hlavním důvodem, proč se žáci daným aktivitám stále věnují, je důvod, že je to baví. Ve výzkumu se také projevilo, že by žáci svoji docházku do ZUŠ neukončili a že jsou se studiem na ZUŠ spokojení. Velkou spokojenost s výukou vyjádřili i rodiče žáků. Z otázek, zjišťujících, zda by se žáci chtěli věnovat daným aktivitám i na profesionální úrovni, nejvíce vyplynula ze strany žáků i ze strany rodičů žáků odpověď "možná". Naopak velká část učitelů se domnívá, že se mezi jejich žáky vyskytují ve velkém množství i žáci, kteří by se daným aktivitám mohli věnovat profesionálně, neboť mají velké nadání, specifické schopnosti a dovednosti, touhu a zájem. Celkem 66 % učitelů také uvádí, že se některý jejich žák začal dané aktivitě věnovat profesionálně. Prostřednictvím výzkumného šetření se projevilo, že žáci jsou ve vyučovacích hodinách velmi kreativní a ke vstupu a úspěšnému absolvování ZUŠ potřebují určité dispozice - specifické schopnosti, dovednosti, přirozené nadání a talent. Z otázek týkajících se vzdělávání žáků s postižením v dotazníku pro učitele vzešlo, že 45 % učitelů se již v rámci působení ve své profesi setkalo se žákem/žáky s postižením. I ve vztahu k absolvování vzdělání na ZUŠ žáka s postižením se učitelé vyjádřili velice kladně a zdůraznili, že za předpokladu sestavení individuálního vzdělávacího plánu a přizpůsobení požadavků s ohledem na schopnosti a možnosti žáka s postižením to lze.
Soustředění dětského pěveckého sboru na letním táboře s využitím celotáborové hry za účelem rozvoje kreativity
BERÁNKOVÁ, Marie
Práce se zabývá definováním hudebnosti, pěveckého sboru, nadáním, schopností a tvořivosti, dále letními tábory i vymezením mladšího a staršího školního věku v teoretické části. Praktická část řeší náplň letního tábora, která se skládala z části pěveckého soustředění na zdokonalení zpěvu a vylepšení techniky, dále celotáborové hry, jejímž hlavním cílem je podpořit rozvoj tvořivosti, kreativity a v neposlední řadě večerního programu opět zaměřeného na pěvecké hry a aktivity.
Teorie inteligence a jejich význam pro pedagogickou teorii a praxi
KOTLÍN, Roman
Práce se zabývá teoriemi inteligence a jejich významem pro pedagogickou teorii a praxi. V první části popisuje jednotlivé koncepty inteligence, specifické teorie inteligence, mentální retardace a jejich příčiny a vliv teorií inteligence na pedagogickou teorii a praxi. Ve druhé části předkládá přehled současných pedagogických teorií a praxí, vzdělávání nadaných žáků a vzdělávání žáků mentálně retardovaných. V poslední části se zabývá nabídkou volnočasových aktivit pro nadané děti a děti s mentálním postižením.
Specifika výchovně-vzdělávací práce s nadanými dětmi ve volném čase
ŠÍPOVÁ, Lenka
Tato práce představuje specifika výchovně-vzdělávací práce s nadanými dětmi ve volném čase. Práce je rozdělena do tří částí. V první části po vymezení základních pojmů představuje některé modely a typy nadání. Dále postupně seznamuje s charakteristikou a typy nadaných dětí, jejich identifikací, specifickými skupinami nadaných, a obvyklými problémy nadaných dětí. Druhá část seznamuje s institucemi a organizacemi, které nabízejí volnočasové aktivity pro nadané děti, a také výzkumy, jejichž cílem bylo zjistit, jaká je nabídka volnočasových aktivit v SVČ a jak jsou pracovníci SVČ seznámeni s problematikou nadaných dětí. Třetí část je zaměřena na specifika práce s nadanými dětmi ve volném čase. Pojednává o osobnosti pedagoga volného času a pedagoga nadaných. Dále o principech práce s nadanými dětmi a možných formách rozvoje jejich nadání.
Management komunitního portálu Jindřicháč
Svoboda, Petr ; Syrovátka, Oldřich (vedoucí práce) ; Hiršová, Miloslava (oponent)
Cílem této diplomové práce je vytvořit obsahovou a organizační strukturu studentského internetového projektu Jindřicháč.cz, jehož hlavní náplní je podpora pozitivního rozvoje dětské osobnosti, nadání a vloh u dětí a jejich propojení s dalšími třemi cílovými skupinami - s rodiči, seniory a pedagogy.
Programy globálního talent managementu
Krejčová, Markéta ; Dvořáková, Zuzana (vedoucí práce) ; Němec, Otakar (oponent) ; Formánková, Dana (oponent)
Hlavním cílem této práce bylo vytvořit model talent managementu, který vychází ze získaných teoretických znalostí a příkladů správné praxe ze společností, které v posledních letech implementovaly program talent managamentu a zároveň jej otestovat v praxi. Model představuje talent management jako nikdy nekončící proces plánování, získávání, výběru, rozvoje, řízení a hodnocení talentovaných pracovníků, který se v budoucnu stane konkurenční výhodou a strategickou zbraní společnosti v boji s konkurencí. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí. První seznamuje s pojmy, specifickými nástroji a metodikou, druhá, empiricko-metodická, se věnuje hlavnímu cíli, tedy vytvoření modelu a zhodnocení jeho aplikovatelnosti prostřednictvím kvalitativního výzkumu.
Výchovná a vzdělávací péče o nadané děti a specifika výuky cizích jazyků nadaných dětí
HAVELKOVÁ, Lenka
Práce se zabývá hledisky, která je potřeba uplatnit ve výuce cizích jazyků nadaných dětí. Zabývá se koncepcí pojetí výuky a kontexty, které je třeba zohlednit při vytváření aktivit pro nadané. Práce navrhuje některé metody, které jsou vhodné pro práci s nadanými dětmi. Současně práce pojednává o charakteristice učitele, který je schopen nadané děti vést, a o charakteristice nadaných dětí, aby bylo možné vytvářet takové aktivity, aby vyhovovaly jejich kognitivním, emočním a sociálním potřebám.
Rozvíjení hudebního nadání předškolních dětí
VAŇKOVÁ, Ilona
Má bakalářská práce {\clqq}Rozvíjení hudebního nadání předškolních dětí`` se zabývá podmínkami pro rozvíjení hudebního nadání ve školských institucích pro předškolní vzdělávání. Jejím cílem je zjistit podmínky a navrhnout doporučení pro podporu těchto dětí. V teoretické části se zabývám problematikou nadání v předškolním věku, projevy hudebního nadání, charakteristikou osobnosti dítěte s těmito projevy a jeho podpora. Součástí práce je výzkum podmínek pro podporu hudebního nadání v MŠ a ZUŠ, zahrnuje pozorování v příslušných institucích a vyhodnocení dotazníků. Praktická část práce obsahuje program pro rozvíjení nadání předškolních dětí.
Nadané a talentované děti na prvním stupni a práce s nimi
KOZLOVÁ, Stanislava
Diplomová práce si klade za cíl zjištění metod při práci s nadanými a talentovanými dětmi. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části se věnuje především pojmům a teoriím, které souvisejí s řešeným problémem. V praktické části se práce soustředí na metodiku vyhledávání nadaných a talentovaných jedinců pomocí dotazníkové metody. V práci jsou zdůvodněny použité otázky, jejich vyhodnocení a závěry, které z nich plynou. Byl zjištěn rozdíl ve vnímání jedinců ze strany některých rodičů a učitelů. Jako ideální prostředí pro vyhledávání těchto jedinců bylo stanoveno školní prostředí. V práci bylo použito kazuistiky, která umožňuje zhodnocení postavení nadaných a talentovaných dětí ve společnosti. V práci je také zmíněn legislativní rámec práce s nadanými a talentovanými dětmi společně s významem organizací, které se těmto jedincům věnují.
Nadané děti a přístupy k nim
ŠIMEČKOVÁ, Šárka
Diplomová práce je zaměřena na nadání a metody jeho rozvíjení. V úvodu práce jsou vysvětleny základní pojmy (nadání, jeho formy, talent,{\dots}), následně způsoby odhalování a rozpoznávání nadaného jedince, druhu nadání a typických znaků nadání. Dále jsou zmíněny přístupy ve vzdělávání nadaných dětí a způsob určení vhodné metody práce pro konkrétního jedince. V praktické části práce jsou tyto přístupy a metody posuzovány na základě reálného využití a využívání v praxi. Podkladem pro toto posouzení je hodnocení učitelů a rodičů žáka. Informace získané výzkumnou činností jsou porovnávány s údaji uvedenými v teoretické části práce.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 91 záznamů.   začátekpředchozí82 - 91  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.