Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Lokalizační faktory nákupních center: případová studie nákupních center v Praze
Hladík, Zdeněk ; Spilková, Jana (vedoucí práce) ; Pospíšilová, Lucie (oponent)
Lokalizace ekonomických aktivit je v odborné literatuře velice často a dlouhodobě diskutovaná otázka. Zejména určení lokalizačních faktorů pro maloobchodní jednotky v tak komplexním prostředí, jako je metropolitní Praha, je velice komplikovaný proces. Rozdíl v řádu i několika desítek metrů může rozhodnout o celém úspěchu či neúspěchu daného nákupního centra. V první části práce je tak uvedena a diskutována celá řada studií a metod s rozdílnými přístupy k určení této lokality. Výsledky práce ukazují na snahu zákazníků o minimalizaci času a námahy vynaložené na nakupování, jejímž odrazem je právě důraz na dostupnost stanice metra jako hlavního lokalizačního faktoru v pražském prostředí. Avšak nejen samotná lokalizace, ale také preference zákazníků určitého marketingového mixu a charakteristik center ovlivňují jejich úspěšnost. Klíčová slova: nákupní centrum, lokalizační faktory, Praha, metro, dostupnost
Chování návštěvníků nákupního centra
POPELOVÁ, Renata
Diplomová práce je zaměřena na chování návštěvníků nákupního centra Géčko. V teoretické části jsou vysvětlené základní pojmy z oblasti spotřebního chování a specifikována nákupní centra. Praktická část se zabývá kvantitativním výzkumem. Hlavním cílem práce je navrhnout doporučení pro management nákupního centra na základě dotazníkového šetření.
Nákupní atmosféra ve vybraném obchodním centru
CINÁDROVÁ, Veronika
Cílem této diplomové práce je zhodnocení nákupní atmosféry ve vybraném obchodním centrum v rámci terénního výzkumu a vytvoření návrhů na zlepšení aktuální situace nákupní atmosféry. Teoretická část práce bude zaměřena na vymezení základních pojmů, co se týká obchodu, maloobchodu a územní analýzy. Podrobněji budou od historie po současnost popsána nákupní centra, jež jsou podstatnou částí literární rešerše. Teorii značně obohatí nákupní atmosféra jejími vnějšími stimuly, ke kterým patří architektura jednotky, vstupní prostory, výlohy, nápisy, parkovací plochy a vnitřními stimuly, mezi které se řadí použitý stavební materiál, obchodní zařízení, osvětlení, barevné řešení, hudební kulisa, vůně a mikroklimatické podmínky atd. Následně bude krátce charakterizován marketingový výzkum, jenž je základem pro praktickou část práce. V praktické části práce budou předem vymezeny hypotézy, které budou po zrealizování průzkumu buďto potvrzeny nebo vyvráceny. Terénní výzkum se uskuteční formou dotazníkového šetření v rámci zvoleného obchodního centra v Jihočeském kraji. Následně bude zjištěno, jak jsou návštěvníci obchodního centra spokojeni či nespokojeni s jednotlivými prvky nákupní atmosféry, a tak na základě výsledků z dotazování bude provedeno vyhodnocení. Na závěr práce budou shrnuty veškeré poznatky a sepsány návrhy, které mohou přispět ke zlepšení prostředí ve vybraném obchodním centru.
Užití nových technologií na poli in-store marketingové komunikace v České republice a zahraničí
Altalová, Kristina ; Jesenský, Daniel (vedoucí práce) ; Slavík, Jan (oponent)
Bakalářská práce "Užití nových technologií na poli in-store marketingové komunikace v České republice a v zahraničí" se zabývá využitím nových technologií, jako je technologie iBeacon, LCD monitory, mobilní technologie a různé typy interaktivních zařízení (např. iPad) v místě prodeje. Teoretická část se snaží stručně popsat problematiku in-store marketingové komunikace, její nástroje a fungování. Dále seznamuje se základními pojmy vážícími se k in-store marketingové komunikaci. Rozebírá typy nových technologií, které se užívají v tomto typu marketingové komunikace a jejich funkčnost. V praktické části této práce jsou teoretické poznatky o nových technologiích implementovány na reálné prostředí českých obchodních center, specificky na centrum Černý Most a Palladium. Informace o využití těchto technologií jsou získávány především z elektronických a knižních zdrojů, popis českých obchodních center vychází z vlastního pozorování a konzultace s vedením obou center. Cílem práce je popsat možnosti využití nových technologií v tomto typu komunikace a popsat jejich reálné užití v ČR. Závěrem práce jsou pak případná doporučení vycházející jak z vlastního pozorování, tak z rešerše užití podobných technologií jinde ve světě.
Lokalizační faktory nákupních center: případová studie nákupních center v Praze
Hladík, Zdeněk ; Spilková, Jana (vedoucí práce) ; Pospíšilová, Lucie (oponent)
Lokalizace ekonomických aktivit je v odborné literatuře velice často a dlouhodobě diskutovaná otázka. Zejména určení lokalizačních faktorů pro maloobchodní jednotky v tak komplexním prostředí, jako je metropolitní Praha, je velice komplikovaný proces. Rozdíl v řádu i několika desítek metrů může rozhodnout o celém úspěchu či neúspěchu daného nákupního centra. V první části práce je tak uvedena a diskutována celá řada studií a metod s rozdílnými přístupy k určení této lokality. Výsledky práce ukazují na snahu zákazníků o minimalizaci času a námahy vynaložené na nakupování, jejímž odrazem je právě důraz na dostupnost stanice metra jako hlavního lokalizačního faktoru v pražském prostředí. Avšak nejen samotná lokalizace, ale také preference zákazníků určitého marketingového mixu a charakteristik center ovlivňují jejich úspěšnost. Klíčová slova: nákupní centrum, lokalizační faktory, Praha, metro, dostupnost
Postoje a nákupní chování zákazníků nákupního centra
HOLEČKOVÁ, Michaela
Tématem diplomové práce jsou "Postoje a nákupní chování zákazníků v nákupním centru". Cílem této práce bylo zhodnotit postoje a nákupní chování zákazníků a to konkrétně v Obchodním centru Čtyři Dvory v Českých Budějovicích, ve kterém probíhalo dotazníkové šetření. Zároveň byly stanovené také dílčí cíle jako zhodnocení nákupů v tomto centru v závislosti na pohlaví a zjistit zda jsou zákazníci v centru spokojeni zhlediska nákupu a nabízeného sortimentu a služeb. V současné době obchodníci a developeři sehrávají na trhu stále těžší konkureční boj o zákazníky, proto je důležité nabízet zákazníkům v centrech různé alternativy jak zde strávit svůj volný čas, aby vedení těchto center přilákalo více návštěvníků. Je tedy nutné znát, co zákazníka nejvíce při nákupu ovlivňuje, jaký sortiment či služby preferuje, jak na ně působí interiér nákupního centra a podobně. Tyto faktory mohou hrát klíčovou roli pro zajištění popularity center a také vyšší spokojenosti zákazníků.
Retailing v Číně
Urbášková, Aneta ; Filipová, Alena (vedoucí práce) ; Zeman, Jiří (oponent)
Práce se zabývá stavem retailingu v Číně, identifikuje trendy, které jsou aktuální a které bude země do budoucna následovat. Popisuje kulturní charakteristiky čínského spotřebitele a jejich aplikaci na retailingové prostředí. Využívá příklad zahraničních retailerů, aby popsala moderní retailingové metody a formáty. Dále se zabývá nákupními centry, vysvětluje, proč došlo k rychlému nárůstu jejich počtu a popisuje jejich specifika oproti evropským. Uvádí příklad 3 nákupních center v Číně a popisuje situaci v Shanghai jako zástupce nejrozvinutějšího trhu v Číně.
Retailing v Bělorusku
Biazrukaja, Aksana ; Filipová, Alena (vedoucí práce) ; Zeman, Jiří (oponent)
Práce se zabývá stavem retailingu v Bělorusku. Popisuje změny, které v posledních letech prožívá Bělorusko a znázorňuje jak tyto změny ovlivňují maloobchod. Uvádím tady přehled jak kvantitativních (růst počtů obchodů, tržeb, atd.), tak i kvalitativních změn (změny vzhledu prodejen, forem prodejních jednotek, atd.).

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.