Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 62 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza vybraných pohybových dovedností u dívek v pražských volejbalových přípravkách
Machová, Blanka ; Vorálek, Rostislav (vedoucí práce) ; Buchtel, Jaroslav (oponent)
Název: Analýza vybraných pohybových dovedností u dívek v pražských volejbalových přípravkách Cíle: Cílem práce je na základě opakovaného testování zanalyzovat úroveň vybraných pohybových dovedností u dívek v pražských volejbalových přípravkách. Metody: Byla realizována dvě terénní měření šesti pohybových dovedností u dívek v pěti pražských volejbalových přípravkách. Získané výsledky byly zpracovány do tabulek a grafů a vzájemně porovnávány za použití aritmetického průměru. Výsledky: Bylo zjištěno, že optimálním složením volejbalových přípravek jsou dívky ve věku 6-9 let. Toto věkové rozmezí je totožné se senzitivním obdobím, které je nejvhodnější pro rozvoj pohybových schopností a dovedností. Klíčová slova: volejbal, pohybové schopnosti, pohybové dovednosti, děti mladšího školního věku, sportovní trénink, trenér, všestranná tělesná příprava, motorické testy
Vliv tříměsíčního tréninku na motoriku hokejistů předškolního věku
Kopalová, Magdaléna ; Nováková, Tereza (vedoucí práce) ; Šťastný, Petr (oponent)
Souhrn Název: Vliv tříměsíčního tréninku na motoriku hokejistů předškolního věku Cíle: Cílem této diplomové práce je shrnout poznatky o motorice dětí předškolního věku. Dále také najít vhodné testovací metody, pomocí nich vyhodnotit úroveň motoriky takto starých dětí, které navštěvují přípravku v hokejovém klubu Sparta Praha, a zhodnotit vliv tříměsíčního hokejového tréninku na rozvoj posturální zralosti a motorických dovedností na běžném povrchu a na ledě u dětí předškolního věku. Metoda: Pre-experiment byl prováděn v hokejové přípravce HC Sparta Praha u dětí předškolního věku během tréninku. Realizován byl pomocí 5 testů hodnotících posturální zralost, jež byly hodnoceny dvěma fyzioterapeutkami nezávisle na sobě a 4 testů hodnotících úroveň motorických dovedností na běžném povrchu a na ledě na čas. Testování bylo provedeno celkem 2x, a to s tříměsíčním odstupem. Výsledky: Po tříměsíčním tréninku nedošlo k výraznému zlepšení u testů hodnotících posturální zralost, ačkoli shoda obou fyzioterapeutek v hodnocení testů posturální zralosti byla poměrně vysoká, a to v případě obou měření. Nejlépe hodnoceným testem byla tandemová chůze po čáře, u tohoto testu došlo také k nejvíce zlepšením při druhém měření. Zároveň byl také jediným testem, v němž starší probandi dosáhli lepšího hodnocení ve srovnání s mladšími...
Morické testy u dětí atletických přípravek
Javůrková, Jana ; Kaplan, Aleš (vedoucí práce) ; Červinka, Pavel (oponent)
Název: Motorické testy u dětí atletických přípravek Cíle: Jedním z cílů této práce bylo zjištění sportovní připravenosti a pohybové úrovně dětí mladšího školního věku pomocí pěti záměrně vybraných motorických testů. Výzkumné šetření bylo prováděno u skupiny dětí atletické přípravky. Zjištěné výsledky byly porovnány s tabulkovými hodnotami v odborné literatuře. Zároveň byl pracovně sledován vztah mezi zjištěnými výkony a naměřenou tělesnou hmotností a výškou sledovaných dětí. Pomocí ankety došlo k zaznamenání postojů dětí ke sportu, k jiným pohybovým aktivitám a v neposlední řadě i k atletickým disciplínám z hlediska oblíbenosti. Metody: Pro potřeby bakalářské práce bylo celkem hodnoceno n=28 dětí mladšího školního věku, které byly rozděleny na dvě skupiny dle věku, a to 6 - 7 let (ročník narození 2006-2005) a 8 - 9 let (ročník narození 2004-2003). Byla použita metoda komparace u pěti motorických testů (skok do dálky z místa, hod medicinbalem přes hlavu, člunkový běh na 4×10 m, hod tenisovým míčkem a hloubka předklonu ve stoje) s tabulkovými hodnotami v odborné literatuře. Dále byla změřena tělesná výška s hmotností a porovnána s dlouhodobými tabulkami mládeže v ČR. Zjišťování postojů bylo realizováno pomocí ankety, která měla 16 otázek s otevřenými i uzavřenými odpověďmi. Při konstruování anketních...
Analýza tělesné zdatnosti policistů České republiky
Bělohlávek, Jan ; Jansa, Petr (vedoucí práce) ; Flemr, Libor (oponent)
Název:Analýza tělesné zdatnosti policistů České republiky Cíle:Hlavním cílem této diplomové práce je přispět k řešení problematiky vybraných pohybových schopností dospělé populace, konkrétně policistů ČR, studujících Základní odbornou přípravu na Vyšší policejní škole Ministerstva vnitra v Praze. Metody:K získávání výsledků vybraných motorických schopností bylo v této práci použito motorických testů dle UNIFITESTU 6 - 60. Pro získání základních údajů a údajů o tělesných a psychických příznacích stresu bylo použito dotazníkové metody. Výsledky:Zjistili jsme, že úroveň vybraných pohybových schopností policistů ČR je v určitých případech v porovnání s obecnou populací podprůměrná a získané údaje mnohdy nekorelují s předpokládanými očekáváními. Klíčová slova:policie ČR, tělesná zdatnost, pohybové schopnosti, rychlost, síla, vytrvalost, motorické testy, UNIFITTEST Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Posturální hodnocení volejbalistů v mladším školním věku
Jelínková, Šárka ; Nováková, Tereza (vedoucí práce) ; Malá, Jitka (oponent)
Název práce: Posturální hodnocení volejbalistů v mladším školním věku Vymezení problému: Otázka proč hodnotit posturální zralost dětí po jednom roce života je čím dál častější. Přibývá dětí, jejichž rodiče z nich touží mít vrcholové sportovce, ale ne vždy je časná cílená sportovní aktivita ku prospěchu. V této otázce by mohlo pomoci hodnocení posturální zralosti a provádění specifických testů k posouzení vhodnosti začátku cílené sportovní aktivity. Práce se zabývá hodnocením posturální zralosti dětí mladšího školního věku, které se věnují volejbalu, použitím sady jednoduchých motorických testů, jejich vyhodnocením a srovnáním s výkonností ve fyzických testech a s hodnocením dle trenérů. Cíle práce: Předložená práce má za cíl zhodnotit posturální zralost skupiny dětí mladšího školního věku, které se pravidelně, minimálně rok, věnují volejbalu. Hodnocení proběhne pomocí baterie jednoduchých klinických testů. Zároveň má za cíl zhodnotit fyzickou zdatnost dětí a porovnat výsledky fyzických testů s testy posturální zralosti a s výkonnostním rozdělením dle trenérů. Metody práce: Bylo provedeno testování vybrané skupiny dětí pomocí baterie 7 klinických testů hodnotících posturální zralost. Následovalo testování stejné skupiny pomocí testů hodnotících sílu, rychlost, vytrvalost, obratnost, ohebnost a...
Training of begining football players from 4 to 6 years old
Ondrušová, Lucia ; Pokorný, Ladislav (vedoucí práce) ; Přibyl, Ivan (oponent)
Bakalárskou prácou chceme zistiť zmeny úrovne vybraných pohybových schopností a zručností po šesť týždňovom mezocykluse, ktorý obsahoval experimentálne prvky na podnet a zlepšenie výkonu, v závislosti od veku. Na začiatku mezocyklusu boli deti predškolského veku podrobené vstupnému testovaniu a na konci obdobia výstupnému testovaniu, ktoré pozostávali zo štyroch motorických testov vykonávaných v otvorenom priestranstve. Detí boli rozdelené do dvoch skupín podľa veku. Prvá skupina od 3 do 5 rokov a druhá skupina od 5 do 7 rokov.
Úroveň koordinačních schopností sportovních gymnastek mladšího školního věku
Bendová, Eva ; Hájková, Jana (vedoucí práce) ; Mojžíš, Otakar (oponent)
Diplomová práce se zabývá vlivem sportovní gymnastiky na koordinační schopnosti dívek mladšího školního věku. Je zde srovnávána úroveň koordinačních schopností u skupiny 31 sportovních gymnastek a skupiny 31 nesportujících dívek., která je ověřována prostřednictvím terénních motorických testů. Výsledky testů jsou následně statisticky vyhodnoceny a okomentovány. Rovněž je zde srovnávána úspěšnost v jednotlivých testech u skupiny sportovních gymnastek ve věku 6 - 8 let a 9 - 11 let. Z výsledků testů je patrno, že sportovní gymnastika pozitivně ovlivňuje úroveň koordinačních schopností. Toto zjištění je podloženo faktem, že ve všech testech uspěly lépe sportovní gymnastky než nesportující dívky. V rámci skupiny sportovních gymnastek byly úspěšnější dívky ve věku 9 - 11 let, než dívky mladší, tj. 6 - 8 let. Teoretická část práce popisuje motorický vývoj dítěte s důrazem na koordinační schopnosti a mladší školní věk. Přibližuje prostředí sportovního odvětví "sportovní gymnastika žen" a specifika tréninku dětí mladšího školního věku.
Dlouhodobá úroveň fyzické připravenosti biatlonistů v přípravném období
Veselý, Vojtěch ; Sucharda, Jan (vedoucí práce) ; Fiala, Miloš (oponent)
Název: Dlouhodobá úroveň fyzické připravenosti biatlonistů v přípravném období Cíle: Porovnat nejlepší výsledky současných juniorských reprezentantů v biatlonu ve vybraných kontrolních testech přípravného období s juniorskými výsledky současných sportovců světové biatlonové špičky a poskytnout náhled na dlouhodobý vývoj v daných testech. Metody: V práci byla použita metoda sběru dat, metoda analýzy dat a metoda komparace. Metoda sběru dat byla prvním krokem, kdy jsme sumarizovali všechny dostupné juniorské výsledky vybraných kontrolních testů v přípravném období. Dále byla využita metoda analýzy dat pro výběr nejlepšího dosaženého času jednotlivých juniorských závodníků ve vybraných testech ze všech získaných výsledků. Metoda komparace byla zvolena v samém závěru práce, kdy jsme pomocí přehledných tabulek a grafů porovnali mezi sebou nejlepší dosažené výsledky všech juniorských závodníků. Aritmetický průměr byl využit jako statistická metoda pro práci s výsledky. Výsledky: Na základě porovnání úrovně výkonnosti, v období 2001 - 2012 v kontrolních testech v přípravném období, skupiny současných juniorů a juniorské úrovně výkonnosti skupiny současných sportovců světové biatlonové špičky jsme zjistili, že dlouhodobá úroveň výkonnosti současných juniorů je horší než úroveň výkonnosti tehdejších...
Úroveň koordinačních schopností dětí mladšího školního věku
Vlčková, Petra ; Engelthalerová, Zdeňka (vedoucí práce) ; Hrabinec, Jiří (oponent)
Název: Úroveň koordinačních schopností dětí mladšího školního věku Autor: Petra Vlčková Katedra: Katedra tělesné výchovy Vedoucí práce: Mgr. et Mgr. Zdeňka Engelthalerová Abstrakt: Diplomová práce je rozdělena na dvě části. Teoretická část obsahuje teoretické poznatky, týkající se pohybových schopností, především jejich klasifikací a členění s ohledem na děti mladšího školního věku. Rovněž jsou zde detailněji popsány koordinační schopnosti, možnosti jejich diagnostiky a stimulace. V praktické části je popsána metodika testování zjišťující úroveň prostorově orientační, rovnováhové a rytmické koordinační schopnosti u žáků čtvrtého ročníku základní školy. Výsledky testů jsou následně statisticky vyhodnoceny a okomentovány. Získané údaje jsou zpracovány pomocí tabulek a grafů. Praktická část je doplněna přehledem vybraných cvičení na rozvoj koordinace. Klíčová slova: koordinační schopnosti, mladší školní věk, motorické učení, motorické testy

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 62 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.