Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 13 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Jednoválcové motory kategorie enduro
Svoboda, Tomáš ; Beran, Martin (oponent) ; Vančura, Jan (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na popis konstrukce, která je typická pro motor enduro motocyklu a popi-suje jeho hlavní části. Další náplní práce je shrnutí informací o vybraných typech enduro motocyklů a jejich pohonných jednotkách. Výkon každého motocyklu je zobrazen výstupním grafem z dynamometru. Dále jsou popsány servisní intervaly vybraných motocyklů, které odpovídají dosahovaným výkonům. Motory enduro motocyklů byly porovnány s motory motokrosových motocyklů
Konstrukce předního odpružení motokrosového motocyklu
Kučera, Vlastimil ; Prokop, Aleš (oponent) ; Janoušek, Michal (vedoucí práce)
Přední odpružení zásadně ovlivňuje vlastnosti motocyklu, proto je nutné zabývat se jeho problematikou. Bakalářská práce uvádí jednotlivé funkce odpružení, popisuje a vysvětluje pružení vidlic s vinutou i vzduchovou pružinou, rozebírá systém tlumení a ukazuje možnosti nastavení vidlic. Porovnává konstrukční řešení vidlic použitých u sériových motokrosových motocyklů v letech 2016 a 2017 a upozorňuje na jejich případné výhody či nevýhody. Vidlice se od sebe liší hlavně typem pružiny a tím, jestli pružící i tlumící funkci vykonávají obě nohy vidlice, nebo mají funkce odděleny. Každé řešení má své výhody a nevýhody, záleží hlavně na celkovém nastavení vidlice.
Zadní odpružení motokrosového motocyklu
Křivánek, Tomáš ; Prokop, Aleš (oponent) ; Janoušek, Michal (vedoucí práce)
Zadní odpružení motocyklu zásadně ovlivňuje jízdní vlastnosti, bezpečnost a pohodlí jezdce. Je důležité se problematikou zadního odpružení zabývat. Bakalářská práce popisuje různá konstrukční uspořádání přepákování, funkci zadního tlumiče, pružení s vinutou a vzduchovou pružinou. Porovnává charakteristiky zadního přepákování u dvou konkrétních motocyklů.
Nejčastější sportovní zranění jezdců motokrosu a možnosti jejich prevence
Syrový, Dominik ; Pavlů, Dagmar (vedoucí práce) ; Žáková, Lenka (oponent)
Název: Nejčastější sportovní zranění jezdců motokrosu a možnosti jejich prevence Cíle: Cílem této diplomové práce je na základě analýzy dat z dotazníkového šetření zhodnotit četnost sportovních zranění jezdců motokrosu na území ČR za rok 2021 a dále u vybrané skupiny zjistit úroveň nošení ochranných pomůcek a kondiční přípravy (včetně regenerace). Metody: Práce využívá metodu anonymního nestandardizovaného dotazníku k analýze nejčastějších sportovních zranění v roce 2021. Dále byla pomocí dotazníku zjištěna úroveň nošení ochranných pomůcek, formy kondiční přípravy a regenerace. Respondenti byli osloveni přímo nebo skrze zájmové skupiny motokrosu na sociálních sítí. Pro analýzu dat byl použit software Microsoft Excel. Výsledky: Výzkumný soubor tvořilo 128 respondentů. Ti byli na základě výkonnostní úrovně rozděleni do tří kategorií jezdců motokrosu: hobby/rekreační - 76, přebor - 35, profi/mistroství ČR - 17. Dle vyhodnocených dotazníků utrpěli jezdci za rok 2021 v průměru 10,6 zhmožděnin na osobu (nejvíce v oblasti horní končetiny), dále průměrně 1,7 zlomenin na osobu (nejvíce v oblasti horní končetiny) a 4,7 úrazů v oblasti měkkých tkání kloubů nebo orgánů (nejvíce v oblasti kolene). S vyšší úrovní motokrosu rostl počet zlomenin, úrazů kloubů a orgánů. Bolesti v oblasti zad a krku spojených s...
Zadní odpružení motokrosového motocyklu
Křivánek, Tomáš ; Prokop, Aleš (oponent) ; Janoušek, Michal (vedoucí práce)
Zadní odpružení motocyklu zásadně ovlivňuje jízdní vlastnosti, bezpečnost a pohodlí jezdce. Je důležité se problematikou zadního odpružení zabývat. Bakalářská práce popisuje různá konstrukční uspořádání přepákování, funkci zadního tlumiče, pružení s vinutou a vzduchovou pružinou. Porovnává charakteristiky zadního přepákování u dvou konkrétních motocyklů.
Zajištění odborné první pomoci při motocyklových závodech v České republice a v zahraničí
SEJK, Lukáš
Tato bakalářská práce se zabývá zajištěním odborné první pomoci při motocyklových závodech v České republice a v zahraničí. Pojem motocyklové závody zde byl zúžen pouze na disciplínu sajdkárkros. Kde vzhledem k povaze trati, váze a vysokému výkonu strojů hrozí vysokoenergetická poranění vyžadující odbornou první pomoc. Tato poranění jsou nejčastější příčinou smrti lidí v produktivním věku. O osudu raněného mnohdy tedy rozhoduje právě přednemocniční neodkladná péče již v prvních minutách na místě nehody. Cílem práce bylo zmapovat tyto závody z hlediska zdravotnického zajištění a zjištění kvalifikovanosti zasahujícího zdravotnického personálu. Byl zde uplatněn kvalitativní výzkum formou polostrukturovaných rozhovorů přímo v místech konání sportovních podniků. Rozhovory byly prováděny se dvěma skupinami respondentů. První skupinou byli pořadatelé závodů na úrovni mezinárodního mistrovství České republiky a mistrovství světa. Druhou skupinou byli zdravotníci poskytující přednemocniční neodkladnou péči přímo v místě události. Provedený výzkum poukázal na chybějící legislativní oporu dané problematiky a z toho plynoucí nejednotnost při samotném zajišťování sportovních akcí
Zajištění odborné první pomoci při motocyklových závodech v České republice a v zahraničí
SEJK, Lukáš
Tato bakalářská práce se zabývá zajištěním odborné první pomoci při motocyklových závodech v České republice a v zahraničí. Pojem motocyklové závody zde byl zúžen pouze na disciplínu sajdkárkros. Kde vzhledem k povaze trati, váze a vysokému výkonu strojů hrozí vysokoenergetická poranění vyžadující odbornou první pomoc. Tato poranění jsou nejčastější příčinou smrti lidí v produktivním věku. O osudu raněného mnohdy tedy rozhoduje právě přednemocniční neodkladná péče již v prvních minutách na místě nehody. Cílem práce bylo zmapovat tyto závody z hlediska zdravotnického zajištění a zjištění kvalifikovanosti zasahujícího zdravotnického personálu. Byl zde uplatněn kvalitativní výzkum formou polostrukturovaných rozhovorů a zúčastněné pozorování přímo v místech konání sportovních podniků. Rozhovory byly prováděny se dvěma skupinami respondentů. První skupinou byli pořadatelé závodů na úrovni mezinárodního mistrovství České republiky a mistrovství světa. Druhou skupinou byli zdravotníci poskytující přednemocniční neodkladnou péči přímo v místě události. Zjištěné poznatky byly dále konfrontovány s poznatky zjištěnými zúčastněným pozorováním přímo v místech konání závodů. Provedený výzkum poukázal na chybějící legislativní oporu dané problematiky a z toho plynoucí nejednotnost při samotném zajišťování sportovních akcí
Výživa a tělesné složení v motokrosu
Mňuk, Josef ; Petr, Miroslav (vedoucí práce) ; Coufalová, Klára (oponent)
Název: Výživa a tělesné složení v motokrosu Cíl práce: Cílem této práce je monitoring nutričních návyků a parametrů pro hodnocení tělesného složení a somatotypu u České juniorské reprezentace v motokrosu a enduru. Metody: Ke zmapování nutričních návyků byl použit 4 denní záznam zkonzumovaného jídla, který byl vyhodnocen pomocí software Nutris®. Vstupní data tělesného složení byla získána pomocí bioimpedančního přístroje InBody 230. Dále byly změřeny vybrané antropometrické parametry. Výsledky: Výsledky naší studie poukazují na kvantitativní odchylky ve výživě motokrosařů, zejména negativní energetickou bilanci a nízké zastoupení sacharidů ve stravě v přípravném období a ve dni závodu. Ty můžou být ale do jisté míry ovlivněny individuální variabilitou. Z výzkumu somatotypu a tělesného složení vyplývá, že ve vztahu k pohybovým schopnostem mají motokrosaři i jezdci endura nejvšestrannější nadání pro sport. Klíčová slova: Motokros, výživa, doplňky stravy, tělesné složení, somatotyp, bioelektrická impedance
Konstrukce předního odpružení motokrosového motocyklu
Kučera, Vlastimil ; Prokop, Aleš (oponent) ; Janoušek, Michal (vedoucí práce)
Přední odpružení zásadně ovlivňuje vlastnosti motocyklu, proto je nutné zabývat se jeho problematikou. Bakalářská práce uvádí jednotlivé funkce odpružení, popisuje a vysvětluje pružení vidlic s vinutou i vzduchovou pružinou, rozebírá systém tlumení a ukazuje možnosti nastavení vidlic. Porovnává konstrukční řešení vidlic použitých u sériových motokrosových motocyklů v letech 2016 a 2017 a upozorňuje na jejich případné výhody či nevýhody. Vidlice se od sebe liší hlavně typem pružiny a tím, jestli pružící i tlumící funkci vykonávají obě nohy vidlice, nebo mají funkce odděleny. Každé řešení má své výhody a nevýhody, záleží hlavně na celkovém nastavení vidlice.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 13 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.