Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 47 záznamů.  začátekpředchozí28 - 37další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Nové předložky a užití starořeckých předložek v novořečtině
Půlpánová, Veronika ; Vořechovská, Dita (vedoucí práce) ; Muchnová, Dagmar (oponent)
Veronika Půlpánová Abstrakt: První část práce obsahuje definici termínu předložka a obecné užití v řeckém jazyce a je zde nastíněn vývoj řeckého jazyka a předložek spolu s tendencí řečtiny ke ztrátě sklonění a k přechodu k moderní formě jazyka. Druhá část pojednává o všech typech předložek v současné řečtině na základě vědeckých gramatik. Předložky jsou řazeny abecedně podle typu a u každé z nich je uvedeno její užití spolu s příkladem z textů internetové databáze ETHEG (Εθνικός Θησαυρός Ελληνικής Γλώσσας), v případě archaických předložek zejména z hlediska jejich frekvence a důvodu jejich uchování, případně vlivu na zachování pádů. Následující část práce je věnována starořeckým předložkám a jejich významům a tím tak nastíněn kontrast mezi jejich užitím v současné řečtině a ve staré řečtině. Uvedeny jsou starořecké předložky, které mají své užití v nové řečtině.
Sociologický pohled na charakteristiky současné architektury
Filová, Tereza ; Balon, Jan (vedoucí práce) ; Kandert, Josef (oponent)
Práce se zabývá vztahem společnosti a jejího hmotného prostředí, jímž je v tomto případě architektura. Zaměřuje se na současnou architekturu a přináší její charakteristiky, které mají vztah k oblasti společenské. Důraz je kladen na působení staveb, interakci s uživateli a na přenos významů. Práce se při charakterizování současné architektury opírá o teorie Marshalla McLuhana. Dnešní architektura se vyznačuje projektivním charakterem, který umožňuje větší participaci uživatelů na dotváření jejích významů než předchozí architektonické tradice. Vzniká nový vztah propojení společnosti a architektury, který se vyznačuje větší mírou interakce. Zároveň dochází k větší relativizaci, individualizaci a virtualizaci významů, které stavby sdělují. Architektura je dnes chladným médiem v termínech Marshalla McLuhana a vyznačuje se nízkou definicí. Oproti tomu architektonické tradice minulosti byly horkými médii s vysokou definicí. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Projektivní architektura z pohledu sociologie
Filová, Tereza ; Balon, Jan (vedoucí práce) ; Kandert, Josef (oponent)
Práce se zabývá vztahem společnosti a jejího hmotného prostředí i kulturního produktu, jímž je architektura. Zaměřuje se na současnou projektivní architekturu. Hlavním východiskem tématu je nekritický charakter projektivní architektury, který je zde zasazen do historického vývoje stavebních stylů ve dvacátém a na počátku jednadvacátého století. V práci je sestaven obraz vývoje těchto kritických a nekritických fází s důrazem na jejich konkrétní vztah ke společnosti, jejich společenské ambice a cíle. Na základě rozboru charakteristik projektivní architektury je vyvozen vztah projektivní architektury ke společnosti. Ten je zároveň porovnán s předchozími etapami vývoje architektury. Zjištěním práce je na jedné straně posílení vztahu společnosti a projektivní architektury, na druhé straně individualizace a relativizace tohoto vztahu. Obě tyto vlastnosti jsou přímým důsledkem nekritické povahy projektivní architektury.
Vlakem do Dvora - Přestupní terminál ve Dvoře Králové nad Labem
Juránek, Marek ; Svojanovský, Viktor (oponent) ; Žalmanová, Petra (vedoucí práce)
Terminál se stává dopravním srdcem celého Dvora Králové nad Labem. napojení vlakové a autobusové dopravy vychází ze tvaru "dvora" - tedy volného prostoru, který je obklopený budovami. zde se pak odehrává děj dopravy, lidských setkání a každodenních starostí a radostí. místo bylo navrženo tak, aby jej lidé využívali nejen za účelem cestování, ale i pro trávení volných chvil. charakteristické pohledové osy na dopravu umožní návštěvníkovi zažít netradiční chvíle. vzhledem působí terminál futuristickým dojmem, ale také respektuje tradice města a snaží se obohatit okolí tak, aby se z něj stalo další místo, kde budou lidé rádi trávit čas. vlak a autobusy vjíždí do terminálu 21. století, ale přesto návrh respektuje jeho historii a okolí se snaží svou podobou a funkcí obohatit. terminál "dvůr" je místem setkání, plynutí času, loučení a místem, kde začíná naše cesta za dobrodružstvím.
Jazykový obraz ženy v časopisecké reklamě v letech 1917-1930
Štumpf, Michal ; Šmejkalová, Martina (vedoucí práce) ; Holanová, Radka (oponent)
68 13 Resumé Studie s věnuje obrazu ženy, jak jej vnímala reklama v časopisech mezi léty 1917 až 1930. Předmětem zájmu jsou lexémy: dáma, paní, hospodyně, dívka, milostivá,slečna, žena, domácnost, rodič, kuchařka, matka, dcera, dítě. Jejich výskyty jsou statisticky zpracovány v tabulkách podle vybraných kritérií, např. jestli jsou rozvity atributem, či nikoliv. Získaná data jsou interpretována v jednotlivých kapitolách, které jsou rozčleněny podle zaměření reklamy na tři oddíly: Dekorativnost, Domácnost, Rodinné vztahy. Na závěr je na základě všech získaných dat vytvořen obraz ženy, jak jej vnímala dobová reklama ve srovnání s tím, co vyžadovala tradiční společnost. Závěr studie, zejména posun ve společenských hodnotách, je podpořen krátkou komparací výsledků této práce s poznatky vycházejícími z Jazykového obrazu ženy v reklamě na konci 19. století (Štumpf, M. , RP, Pedf UK, 2008).
Gao Xingjian: povídková tvorba z 80. let 20. stol.
Blahota, Martin ; Andrš, Dušan (vedoucí práce) ; Lomová, Olga (oponent)
práce Cílem této bakalářské práce je představení Gao Xingjianovy povídkové tvorby osmdesátých let dvacátého století v kontextu jeho esejistického, románového a dramatického díla. V první a druhé kapitole autor uvádí historické souvislosti vzniku povídkového díla. Třetí kapitola představuje esejistickou tvorbu Gao Xingjiana a jeho teoretická východiska. Čtvrtá kapitola obsahuje charakteristiku Gao Xingjianova románového a dramatického díla. Jádrem práce jsou pátá a šestá kapitola: V této části práce autor představuje reprezentativní vzorek devíti Gao Xingjianových povídek. Následně podrobněji analyzuje významovou výstavbu povídek "Na moři", "Matka" a "Prut pro mého dědečka". Práce poukazuje na významotvorné postupy, které jsou charakteristické pro celé Gao Xingjianovo dílo.
Kostel Nový Lískovec
Vrlová, Ela ; Žalmanová, Petra (oponent) ; Šindlar, Jiljí (vedoucí práce) ; Čupr, Karel (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce bylo zpracování studie z předmětu AG35 do stupně Dokumentace pro stavební povolení a Dokumentace pro provádění stavby. Tématem práce je novostavba kostela na brněnském sídlišti. Konkrétně se jedná o pozemek na Novém Lískovci, který není nijak veřejně využíván. Předmětem zadání bylo situování nových objektů a jejich funkční využití v kontextu se stávajícími stavbami, včetně urbanistických úprav, úpravy stávajících budov, příjezdových komunikací a návrhu komunikací nových. Značnou část práce tvoří revitalizace areálu pro rekreační účely široké veřejnosti, demolice stávajících budov účelově nesouvisejícími s tématem a dále pak stavba nové budovy kostela. Stavební program vychází z individuálního řešení návrhu za respektování obecných požadavků na výstavbu, dekoraci, interiér a provoz kostela a jeho účely. Dispozice a tvarové zpracování objektu jsou řešena jednoduše a prostorně. Kostel je tvořen jedním nadzemním podlažím a přiléhají k němu další potřebné přidružené provozy. Primární snahou v řešení projektu bylo účelově zatraktivnit stávající stav místa a zajistit perspektivní využitelnou budoucnost.
Krematorium s obřadní síní
Vižálek, Tomáš ; Peterka, Tomáš (oponent) ; Müller, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce řeší projektovou dokumentaci stavby krematoria s obřadní síní v městě Kuřim. Budova je situovaná u stávajícího hřbitova v okrajové části města. Návrh je koncipován jako moderní jednopodlažní (částečně dvoupodlažní) stavba rozčleněna na několik dílčích částí s různou výškovou úrovní střechy, přičemž obřadní síň vystupuje svou výškou nad celý objekt.
Možné hranice aranže
Homola, Ondřej ; Zálešák, Jan (oponent) ; Franta, Jiří (vedoucí práce)
Bakalářská práce hledá meziprostor v zaměňování artefaktu a instalace a mezi prácí umělce a “architekta výstavy” se záměrem zpochybnit roli autorství uměleckého díla a polemizovat nad jeho hodnotou. Kolážovým přístupem spojuje galerijní prostor, aranžerství a artefakt. Odvolává se na modernologický a archívní obrat v současném umění.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 47 záznamů.   začátekpředchozí28 - 37další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.