Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Ubiquitous Learning
Sobotka, Miroslav ; Zbořil, František (oponent) ; Křena, Bohuslav (vedoucí práce)
This MSc Thesis was performed during a study stay at the Université de La Rochelle, France. This work is devoted to the ubiquitous learning and the ontology mapping. The former part presents the environment of ubiquitous learning and available tools. The aim is to show the way to the mobile content creation, using the LMA software and the realization of the virtual learning environment - installation, testing and setting up of the Moodle open source course management system. The ontology mapping part acquaints readers with ontologies and ontology mapping, the aim is to analyze available resources, to choose suitable tools and finally to realize own implementation of ontology mapping algorithm. This work is a part of the MAPLE project, the overall objective is to enable realization of pedagogical framework for a mobile, active and participative learning environment.
Aktivizační metody ve výuce chemie s podporou mobilních aplikací
Andrlíková, Věra ; Teplá, Milada (vedoucí práce) ; Šmejkal, Petr (oponent)
Diplomová práce se zabývá aktivizačními metodami ve výuce chemie s využitím mobilních aplikací. Teoretická část se věnuje tématu digitální gramotnosti. Analýzou dokumentu Doporučení rady Evropské unie o klíčových kompetencích pro celoživotní vzdělávání bylo zjištěno, že součástí klíčových kompetencí pro celoživotní učení je digitální kompetence. Je tedy velmi žádoucí, aby školy zahrnovaly digitální technologie do výuky a rozvíjely dovednosti žáků s nimi pracovat. Dále jsou v teoretické části ukotveny pojmy související s mobilním vzděláváním a s aktivizačními metodami. Jsou zde popsány konkrétní mobilní aplikace a aktivizační metody, které jsou využity v praktické části. Praktická část se věnuje didaktickému zpracování devíti aktivit pro výuku chemie. V návrhu aktivit je kladen důraz na aktivizaci žáků pomocí aktivizačních metod a mobilních aplikací. Aktivity byly zpracovány didaktickým cyklem CMIARE (cíl, metoda, instrukce, akce, reflexe, evaluace), což s sebou přináší mnohé prvky formativního hodnocení. Všechny aktivity byly hodnoceny několika vybranými vyučujícími chemie. Z hodnocení vyplynulo, že všechny aktivity jsou použitelné ve výuce chemie na stupni školy, pro kterou byly určeny, jsou téměř až zcela srozumitelné a jejich náročnost většinou odpovídala cílové skupině žáků, pro kterou byla...
Vzdělávací mobilní aplikace v leteckém provozu
Polyakova, Lyudmila ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Pour, Jan (oponent)
Cílem této práce je seznámit čtenáře s novou produktivní formou vzdělávaní m-learning v leteckém provozu. Práce se zaměřuje na mobilní vzdělávací aplikace jak pro piloty, tak i pro letecké mechaniky. V teoretické části práce jsou vysvětleny základní pojmy a definice, které s danou problematikou souvisí. Dále jsou popsány kategorie leteckých mobilních vzdělávacích aplikací, jejich dostupnost a použití v praxi. Je uvedena současná situace s leteckými mobilními vzdělávacími aplikacemi ve světě a v České republice. Předmětem praktické části je analýza mobilních vzdělávacích aplikací z leteckého provozu. Analýza jednotlivých aplikací je provedena za pomocí stanovených metrik a SWOT analýzy. Výstupem této analýzy je posouzení, zda jsou zvolené aplikace pro vzdělávání pilotů a leteckých mechaniků vhodné, jednoduché k využívaní a jaké přináší silné, slabé stránky, příležitosti a hrozby.
Ubiquitous Learning
Sobotka, Miroslav ; Zbořil, František (oponent) ; Křena, Bohuslav (vedoucí práce)
This MSc Thesis was performed during a study stay at the Université de La Rochelle, France. This work is devoted to the ubiquitous learning and the ontology mapping. The former part presents the environment of ubiquitous learning and available tools. The aim is to show the way to the mobile content creation, using the LMA software and the realization of the virtual learning environment - installation, testing and setting up of the Moodle open source course management system. The ontology mapping part acquaints readers with ontologies and ontology mapping, the aim is to analyze available resources, to choose suitable tools and finally to realize own implementation of ontology mapping algorithm. This work is a part of the MAPLE project, the overall objective is to enable realization of pedagogical framework for a mobile, active and participative learning environment.
M-learning - mobilní aplikace ve vzdělávání
Studnička, Michal ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Kopecká, Jana (oponent)
Díky rychlému rozšiřování celé řady mobilních zařízení, které umožňují konzumovat a vytvářet rozmanitý druh obsahu, může být vzdělávání efektivnější než kdykoli předtím. Cílem práce je uvést obecně do problematiky mobilního vzdělávání a definovat teoretická východiska, ze kterých dále práce čerpá. V praktické části je cílem analýza dostupných aplikací, kterých je možné využít v procesu vzdělávání v podnikovém prostředí. Toho je dosaženo jejich popisem a analýzou, která je vytvořena metodou vícekriteriálního hodnocení vybraných aplikací. Výstupem je doporučení, na co se při výběru aplikací pro mobilní vzdělávání zaměřit, jaké aplikace jsou vhodné a z jakých důvodů.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.