Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 18 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Zpětný pohled
Ivanová, Karolína ; Hládeková, Katarína (oponent) ; Smetana, Matěj (vedoucí práce)
Ve své bakalářské práci se budu zabývat souvislostí mezi pozorováním a procesem fotografování. Sleduji jak se proces fotografie rodí ve své nejprostší a nejzákladnější podobě a to- v prvotní myšlence. První část mé bakalářské práce se skládá z audio nahrávek kde zachycuji každodenní všední momenty které mne zaujaly. Zajímá mě vztah mezi fotografií slovem/ jazykem, jak jazyk vstupuje do fotografie a naopak. Stačí abychom se na fotografii podívali a asociace a vzpomínky a představy se promítnou do slov a obrazů. Jde mi o vyvolávání „mentálních“ fotografií v mysli. Druhá část mé bakalářské práce se skládá ze zrcátkového objektu, který je aktivován až zapojením diváka do procesu pozorování.
Seizing the past in the Novels of Julian Barnes with Regard to the Author's Narrative Techniques
ČEŠKOVÁ, Karolína
Diplomová práce zkoumá pojetí minulosti ve vybraných dílech Juliana Barnese, přičemž tento jev uvádí do souvislosti s narativními technikami, které autor zvolil. Práce se zaměřuje na ústřední tematické okruhy: beletrizování historie a obousměrnou povahu minulosti a současnosti. Vytyčené okruhy odrážejí autorův přístup k uchopení tématu minulosti v jeho románech. Cílem práce je nejen rozebrat téma hledání historické pravdy, které je společné Barnesovům dílům, ale také vyobrazení minulosti ve vztahu k tématům paměti, pravdy a vlivu těchto faktorů na formování identity jedince i kolektivu. Zohledněna je nejen narativní, ale i tematická inspirace, kterou Barnesově současnému psaní poskytly postmoderní tendence, zejména pak skepticismus vůči historické pravdě a subjektivismus, s kterým na historii nahlíží.
CHKO Třeboňsko - minulost, současnost a výhled do budoucnosti
POSPÍCHALOVÁ, Kateřina
Tématem této bakalářské práce je zhodnocení vývoje vybraných přírodních rezervací v průběhu času. V úvodní části bakalářské práce Vás autor seznámí s geografickou charakteristikou daného území, kde se můžete blíže seznámit s přírodními a socioekonomickými podmínkami daného území. Součástí je také vymezení zájmových území, kterých se bude tato bakalářská práce týkat. Následovat bude část zaměřená na historii CHKO Třeboňsko a vybraných územích, data a důvody jejich vyhlášení, poté se volně přesunete do současného stavu těchto lokalit. Bakalářská práce bude zakončena výhledem na možný směr vývoje a plán péče o CHKO Třeboňsko.
Cajun French: mirror of the past, of the present and of the future
Bednárová, Jana ; Vacula, Richard (vedoucí práce) ; Štichauer, Jaroslav (oponent)
Hlavným zámerom tejto bakalárskej práce je podať syntetickým spôsobom obraz o jazykovej situácii cajunskej francúzštiny. Ide o regionálny variant francúzštiny, ktorým hovorí minoritná skupina na území amerického štátu Louisiana. Vzhľadom na to, že táto práca vznikla v českej akademickej obci, v ktorej je cajunská francúzština prakticky neznámym pojmom, pokúša sa prispieť k šíreniu informácií o tomto frankofónnom dedičstve a podnietiť oň záujem. Práca sa začína teoretickým vstupom do načrtnutej problematiky a predstavuje diela o cajunskej francúzštine z českého prostredia. Druhá kapitola sa zaoberá faktickými údajmi o štáte Louisiana a taktiež kľúčovými udalosťami v jej dejinách. Ďalej práca mapuje zrod cajunskej francúzštiny a približuje špecifické znaky, ktorými sa vyznačuje. Uvádza i příručky o tomto jazyku. Tretia kapitola skúma v prvom rade právny štatút francúzštiny v Louisiane a jej jazykovú politiku v tomto štáte. Priblížená je hlavná inštitúcia, ktorá jazykovú politiku vykonáva ako aj iné iniciatívy za záchranu francúzštiny v Louisiane. Vysvetľuje, čo by pre Louisianu znamenalo prijatie do Frankofónie a popisuje vzťahy, ktorými je s ňou spätá. Ďalej je pozornosť venovaná súčasnej jazykovej situácii francúzštiny a možnostiam štúdia tohto jazyka v Louisiane. Taktiež ukazuje ako je...
Historický vývoj, současnost a perspektivní trendy vývoje neziskového sektoru v České republice
Mlezivová, Kateřina ; Krpálek, Pavel (vedoucí práce) ; Válková, Monika (oponent)
Neziskový sektor v České republice prošel za posledních 120 let velkou proměnou. Tato práce popisuje začátky neziskového sektoru, období rozkvětu v období První republiky, i období úpadku během Druhé světové války. Jakým způsobem se vyvíjela v 70. letech občanská společnost, na které je dnes neziskový sektor postaven. Diplomová práce popisuje funkci občanské společnosti v rámci neziskového sektoru, problémy a úskalí neziskového sektoru v České republice a objasňuje čtenáři typologii a problematiku názvosloví pro neziskový sektor. Poslední část teoretické části se věnuje perspektivním trendům v oblasti neziskového sektoru, a následně se v empirickém šetření snaží zjistit, zda v České republice můžeme pozorovat nástup těchto perspektivních trendů. Diplomová práce obsahuje dva druhy šetření v tomto směru, kvantitativní i kvalitativní.
Holocaust in Political Discourse of Post-Communist Countries: Speeches of the Presidents of the Czech Republic and Poland
Ďurková, Michaela ; Emler, David (vedoucí práce) ; Chrobaczyński, Jacek (oponent)
Táto diplomová práca sa zaoberá problematikou pamäti a spomínania na minulosť v postkomunistickom priestore. Konkrétne skúma formu, rozsah a úspešnosť reflektovania holokaustu, resp. vyrovnávania sa s ním na príklade prejavov prezidentov Českej republiky a Poľska v období od roku 1993 (Václav Havel), resp. 1995 (Aleksander Kwaśniewski) až po vstup do Európskej únie v roku 2004. Autorka vychádza z predpokladu, že pád komunizmu a obnovenie demokratického zriadenia predstavovali pre dané krajiny významný impulz pre vyrovnávanie sa s vlastnou minulosťou. Zároveň sa snaží preukázať, že práca kľúčových politických predstaviteľov Českej republiky a Poľska s pamäťou holokaustu bola jedným z dôležitých formotvorných prvkov ich postkomunistickej demokratickej identity. A to všetko nielen s ohľadom na akúsi neoficiálnu požiadavku zjednocujúcej sa Európy na vyrovnávanie sa s dedičstvom minulosti. Prostredníctvom analýzy vybraných prezidentských prejavov v kontexte stanoveného obdobia práca identifikuje a hodnotí obraz holokaustu u českého a poľského prezidenta na jednej strane a slabé stránky v pamäti holokaustu u oboch aktérov na strane druhej. Po teoreticko-konceptuálnom vymedzení práce (1. kapitola) autorka charakterizuje priebeh holokaustu v Poľsku a Protektoráte Čechy a Morava, a premeny kultúrnej pamäti...
Soukromé archivy - stopy minulosti v naší přítomnosti
Zíková, Markéta ; Fišerová, Michaela (vedoucí práce) ; Charvát, Martin (oponent)
Diplomová práce s názvem Soukromé archivy - stopy minulosti v naší přítomnosti se věnuje tématu vytváření soukromých archivů a tomu, jak nám četba textů francouzského filosofa Gillesa Deleuze umožnila porozumět fungování archivů a vytvoření intimní historie jedince. Soukromé archivy jsou reprezentovány jakýmkoliv předmětem, sbírkou předmětů či čímkoliv jiným, co majiteli nebo autorovi archivu připomíná minulost a skrze tento předmět se do minulosti navrací. Soukromý archiv je přítomný v životě jedince a jedinec ho opakovaně uchopuje podle svého uvážení a potřeby. Soukromé archivy jsou součástí života každého z nás, a proto se domnívám, že je důležité porozumět jejich fungování, jejich úloze v našem životě a umět s nimi správně zacházet. Soukromý archiv je, kromě našich vzpomínek, které se mohou různě prolínat, více či méně konkrétním prostředkem, který odkazuje na naši minulost, a díky němuž je nám minulost zpřístupněna. V diplomové práci je popisována praktická část reprezentovaná vytvořením soukromého archivu, dále je vysvětleno jeho fungování, vlastnosti, Ve spojistosti s Gillesem Deleuzem jsou v práci představeni tři autoři, Michel Foucault, Henri Bergson a Marcel Proust, kteří Deleuze ovlivnili a jimiž se Deleuze inspiroval.
Klavírní školy současnosti a jejich využití v praxi na ZUŠ
Kroupová, Veronika ; Gregor, Vít (vedoucí práce) ; Tichá, Libuše (oponent)
Bc. Veronika Landkammerová Abstrakt díla Diplomová práce Klavírní školy současnosti a jejich využití v praxi na ZUŠ pojednává o nejrozšířenějších a pro výuku nejvhodnějších klavírních školách v Čechách. Při posuzování škol vychází z nových směrů přelomu 19. a 20. století, jejichž jedním z prvních průkopníků byl Ludwig Deppe. Jedná se především o vytváření hudebních představ a potřeby váhy paže během hry. Odsuzuje tak starou metodiku a udává příklady. V první části práce je popisován vývoj klavíru jako nástroje a s ním spojený vývoj klavírních škol. Jen za pochopení historických změn v tomto vývoji je možno také pochopit snahu tolika velkých osobností o vytvoření výlučně klavírní školy. Vzhledem k tomu, že klavír je poměrně mladým nástrojem, není divu, že i jeho metodika vyučování je stále živým tématem a nutno podotknout, stále ještě ne zcela prozkoumaným. Další části jsou již věnovány konkrétním klavírním školám, které se běžně používají na ZUŠ včetně příkladů metodicky překonaných škol. I ty jsou bohužel dodnes mnohými pedagogy hojně využívány. Znovu ale připomeňme, že samotné skladby odsouzeníhodné velice často nejsou, je to především onen metodický postup školy. Naproti tomu práce udává příklady těch škol, které jsou více či méně pro vyučování vhodné. Uvádí jejich kladné a záporné stránky, pojednává o...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 18 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.