Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 28 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Role médií v současné společnosti z hlediska politického rozhodování (na příkladu voleb do PS PČR v r. 2021).
Pastrnková, Nela ; Stracený, Josef (vedoucí práce) ; Hauser, Michael (oponent)
Diplomová práce si klade otázku, jakou roli sehrávají současná média v české společnosti při politickém rozhodování. Jejím účelem je podnítit čtenáře k zamyšlení nad tím, jaký vliv na nás mohou média mít. Teoretická část pojímá druhy médií, jejich účinky a masovou komunikaci včetně politické. Prostor je věnován také politickému marketingu. Následně je provedena analýza mediálních obsahů, jelikož je cílem práce zjistit, zda mediální sdělení zveřejněná ve vybraných typech médií v době jednoho měsíce před konáním voleb mohla ovlivnit rozhodování voličů ve volbách do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky v říjnu roku 2021. Důraz je kladen také na to, jakou roli hrají média v našem politickém rozhodování obecně. Tohoto cíle je dosaženo kombinací kvalitativní a kvantitativní analýzy vybraných mediálních obsahů. Ačkoliv nesmíme opomíjet vliv dalších faktorů, je důležité mít na paměti, že nás média ovlivňují jak v běžném životě, tak při politickém rozhodování, jelikož podstatné množství informací získáváme právě skrze ně. Proto je potřeba nahlížet na ně s odstupem, kriticky nad nimi uvažovat a uvědomovat si jak jejich pozitiva, tak negativa. KLÍČOVÁ SLOVA média, volby, masová komunikace, politický marketing, mediální sdělení
Reprezentace vybraných socialistických a komunistických zemí v českém tisku v roce 2010
Javůrek, Karel ; Nečas, Vlastimil (vedoucí práce) ; Křeček, Jan (oponent)
Téma diplomové práce souvisí se zprávami v českém tisku, které se týkají vybraných socialistických a komunistických zemí. Charakteristikou práce jsou mediální specifika zemí se socialistickou (př. komunistickou) vládou v českém tisku. Teoretickým rámcem práce se staly teorie frankfurtské a birminghamské školy. Základem práce bude analýza stereotypů, týkajících se socialistických a komunistických zemí, v obsazích českých zpravodajských médií. Zjištění budou následně základem pro hloubkové rozhovory s pracovníky zpravodajských médií a pracovníky zastupitelských orgánů sledovaných zemí. Cílem práce je odhalit motivy a konstrukci stereotypů na úrovni produkce mediálních obsahů.
Průzkumy trhu a veřejného mínění v České republice jako druh komunikační zpětné vazby
Svobodová, Eliška ; Slámová, Hana (vedoucí práce) ; Johnova, Radka (oponent)
Bakalářská práce pojednává o průzkumu trhu a veřejného mínění v České republice se zaměřením na masmédia. Představuje průzkum jako vhodnou zpětnou vazbu pro použití v masové komunikaci a v masmédiích. První část práce vymezuje některé základní termíny ohledně masové komunikace a médií, další část se zabývá stručnou historií průzkumů v České republice a v bývalém Československu, následující část vysvětluje určité metodiky a postupy, které se v průzkumu používají. Další část práce pak podává seznam nejhlavnějších agentur působících v oblasti průzkumu trhu a veřejného mínění v České republice, v závěru je v práci ukázána etika výzkumů a zásahy státu, zákonů a norem do průzkumu. [Autorský abstrakt].
Nová média v mediální výchově na 2. stupni ZŠ
Jovanovičová, Lucie ; Dvořáková, Michaela (vedoucí práce) ; Rybák, David (oponent)
Tato diplomová práce je zaměřena na problematiku nových medií v oblasti mediální výchovy na druhém stupni základní školy. V první části je představena historie sociálních médií. S jejich masovým rozvojem se změnilo jejich působení a chování ve společnosti. Rozvoj mediální produkce přináší i rizika, kterým je nutné čelit prostřednictvím komplexního vzdělávání společnosti. Je proto nutné rozvíjet mediální gramotnost, digitální gramotnost, kritické myšlení a čtení. V teoretické části je popsáno využívání médií ve věkové kategorii žáků druhého stupně základní školy. Čtenář je též uveden do problematiky rizik, kterým dospívající čelí v prostředí internetu, a jsou představeny způsoby, jak žáky na tyto rizika připravit. Ve druhé části práce je představena trojici projektů zaměřených na rozvoj mediální gramotnost a kritického myšlení. Žáci se učí kriticky hodnotit mediální sdělení a zkoumají všechny faktory, jež ovlivňují tvorbu sdělení. Podobně pracují i s obrazovým materiálem. Reflektují z různých hledisek i své vlastní používání medií a digitálních technologií.
Obraz volby amerického prezidenta v r. 2016 v českých médiích.
Vojtíšková, Michaela ; Stracený, Josef (vedoucí práce) ; Lánský, Ondřej (oponent)
Předmětem diplomové práce jsou média, jejich historie a funkce a některé konkrétní pojmy s nimi spojené (především pojem objektivity a teorie nastolování agendy), dále se v práci budu zabývat vztahem médií a politiky. Cílem praktické části práce je zanalyzovat práci tří českých deníků (Hospodářské noviny, Mladá fronta DNES, Právo) a dvou televizních zpravodajských relací (Televizní noviny na TV Nova, Události České televize) se zaměřením na téma amerických prezidentských voleb ve vymezeném časovém období (7. 11. 2016 - 13. 11. 2016), přičemž jádro analýzy spočívá ve sledování celkového prostoru, který byl tématu věnován, a dále se v této analýze budu zaměřovat na dodržování objektivity, případně na výskyt bulvárních rysů. Klíčová slova média, masová komunikace, zpravodajství, agenda-setting, objektivita, bulvár, politický marketing, volby, prezident

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 28 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.