Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 203 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Knihovna pro renderování OSM na mobilu
Vaďura, David ; Brejcha, Jan (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Cílem mé práce bylo navrhnout a implementovat knihovnu pro vykreslování vektorových map na mobilních telefonech. Zdrojem dat pro knihovnu je projekt OpenStreetMap. Knihovna musí zahrnovat tyto funkce: načítání a cachování dlaždic, podpora online a offline map, vykreslování všech druhů geometrie a možnost definovat vlastní styl zobrazené mapy. Navržená architektura využívá hybridní přístup pro zobrazení mapy. Základní prvky jsou po načtení vykreslené do textury. Vrstvy obsahující text nebo ikony jsou vykreslené v reálném čase nad bázovou mapou. Díky tomu se mohou otáčet a text je čitelný i po přiblížení. Výsledná knihovna byla implementovaná v programovacím jazyce C++ s využitím OpenGL ES pro hardwarově akcelerované vykreslování. Funguje na platformách iOS a Android a je navržená takovým způsobem, aby byla jednoduše použitelná pro jedince i firmy.
Webová aplikace pro mapování longboardových tras
Jedlička, Jan ; Beran, Vítězslav (oponent) ; Bambušek, David (vedoucí práce)
Cílem práce je vytvořit webovou aplikaci s databází longboardových tras, která umožní uživatelům nalézt nejbližší místa vhodná k provozování tohoto sportu, či přidat na mapu vlastní trasu s popisem. Pro zobrazení mapy a jednotlivých tras je využit framework Google Maps API.
Rozšířená realita na Android - zobrazování prvků z mapy v terénu
Halás, Timotej ; Kapinus, Michal (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Cieľom tejto práce je vytvoriť aplikáciu rozšírenej reality pre operačný systém Android. Na základe náhľadu z kamery, mapových dát a polohy zariadenia určenej modulom GPS je vytvorená scéna zobrazujúca doplňujúce turistické informácie v teréne. Ako zdroj informácií a výškových dát je využitá mapa OpenStreetMap a Google Elevation API. Pozícia v kartézskom súradnicovom systéme je určená pomocou geografickej polohy s použitím geodetického systému WGS84. Pre vykresľovanie je využitý herný framework LibGDX. Výsledná aplikácia bola otestovaná v teréne a je užitočná pri spoznávaní okolitej krajiny. Taktiež veľmi pomohla v navigácii k zaujímavým bodom vďaka zobrazovaniu ich vzdialenosti od bodu pozorovania. Výsledkom tejto práce je aplikácia vhodná pre získavanie nových informácií o pozorovanom okolí.
Víceuživatelská mapová aplikace pro mobilní zařízení
Utěkal, Jan ; Láník, Aleš (oponent) ; Mlích, Jozef (vedoucí práce)
Tato diplomová práce pojednává o návrhu a implementaci víceuživatelské mapové aplikace pro mobilní zařízení. Cílem práce je vytvoření koordinačního systému určeného primárně pro řízení mobilních jednotek Policie České republiky. Nejprve jsou popsány již existující řešení, které s aplikací sdílejí podobné zaměření. Následně jsou představeny různé komunikační, mapové a databázové technologie, z nichž jsou vybrány ty, které se pro účely práce hodí nejlépe. Další částí práce je popis návrhu systému a jeho implementace. Efektivitu aplikace v praxi ověřuje série testů, které se zabývají energetickou a datovou náročností aplikace. Práci uzavírá představení možných budoucích rozšíření programu a směry jeho dalšího vývoje.
Hlasem ovladaná mapa FIT
Huták, Petr ; Grézl, František (oponent) ; Szőke, Igor (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem a tvorbou navigačního systému po areálu Fakulty informačních technologií Vysokého učení technického v Brně s hlasovým ovládáním. Vysvětluje metody používané pro hledání nejkratší cesty na mapě, rozpoznávání řeči a popisuje existující navigační systémy s hlasovým ovládáním. Práce je zaměřena především na tvorbu uživatelského rozhraní s hlasovým ovládáním. Cílem hlasového ovládání je, aby použití tohoto navigačního systému bylo přístupné a efektivní na veřejném místě. Hlasové ovládání je realizováno pomocí knihovny BSAPI.
Aplikace pro geotagging fotografií
Pavelková, Alena ; Přibyl, Bronislav (oponent) ; Kubíček, Radek (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá geotaggingem fotografií, tedy určováním a zaznamenáváním jejich pozice. Jsou zde popsány různé způsoby geotaggingu a vysvětleny související pojmy a technologie k němu potřebné. Je zde uvedeno několik existujících programů pro geotagging a popsán návrh a vybrané implementační problémy vlastní grafické aplikace umožňující geotagging fotografií synchronizací s trasou ve formátu GPX nebo pomocí mapy. Je zde popsáno uživatelské rozhraní, jeho jednotlivé části a jejich propojení, použité nástroje a řešení některých problémů.
Smart City Brno - průzkumy
Witassek, Pavel ; Kula, Michal (oponent) ; Nosko, Svetozár (vedoucí práce)
Cílem této práce je vytvořit řešení pro město Brno, které městu umožní sběr podnětů a informací o jednotlivých lokalitách od občanů města. Výsledná implementace se skládá ze dvou částí, první část je server s API rozhraním a druhá část je webová aplikace s mapou. Pro zaznamenávání názorů obyvatel je využita pocitová mapa, do které respondenti zadávají body. Město Brno tak získá zpětnou vazbu od obyvatel a navíc u jednotlivých bodů mohou respondenti také uvést textový komentář. Výsledkem řešení je možnost si definovat vlastní průzkumy a město díky tomu nemusí využívat placená řešení, která se navíc musela přizpůsobovat dle potřeb města.
Aplikace pro editaci map spolupracující s GPS modulem
Plch, Jan ; Kubánek, David (oponent) ; Lattenberg, Ivo (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá teoretickým návrhem a později i praktickou realizací aplikace sloužící pro editaci map. V první části je uveden popis nejdůležitějších částí systému GPS. Dále je blokově popsán přístroj pro příjem a zpracování GPS signálu. Poté je věnována pozornost protokolu NMEA 0183, který slouží pro komunikaci mezi GPS modulem a dalšími zařízeními nebo v tomto případě vytvářenou aplikací. Po teoretické přípravě ohledně geodetických systémů a souborů sloužících pro ukládání zaznamenaných tras se práce dostává k popisu praktické části. V té je vytvářena aplikace v .NET Compact Frameworku v jazyce C#. Aplikace umí načítat mapový podklad v podobě obrazového souboru, do kterého umí následně zobrazit načítané nebo aktuálně zaznamenávané trasy. Tyto trasy umí dále rozdělit na segmenty podle typu cesty. Ošetřen je i slabý signál v době záznamu možností korekce zaznamenané trasy. Celá práce je pak zakončena návodem na použití vytvořené aplikace.
Plánování cesty v mapě OpenStreet
Dobeš, Jan ; Luža, Radim (oponent) ; Rozman, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá možnostmi plánování cesty v OpenStreet mapě a Robotickém operačním systému (ROS framework), zkoumá existující řešení, poté vhodně implementuje knihovnu s vlastními plánovacími algoritmy a dalšími vylepšeními. Nakonec ověří funkčnost knihovny.
Generátor map pro fantasy hry na hrdiny
Pagáč, Antonín ; Charvát, Lukáš (oponent) ; Smrčka, Aleš (vedoucí práce)
Cílem této práce je vytvořit generátor map pro fantasy hry na hrdiny. V práci je popsána problematika tvoření map v reálném světě, a jsou rozebrány různé přístupy ke tvorbě map jak v počítačových hrách, tak v myšlenkových a stolových hrách na hrdiny. Dále je navržen program, který je založen na generování Voroného diagramu a slouží k vytváření map. Generátor umožňuje umísťovat objekty na mapu náhodně pomocí uživatelských příkazů, nebo na konkrétní pozici pomocí grafického uživatelského rozhraní. Generátor je implementován v jazyce Javascript, který umožňuje spouštění programu v internetovém prohlížeči na různých zařízeních.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 203 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.