Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 60 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Style of science and technology - characteristic features
Kárník, Denis ; Smutný, Milan (oponent) ; Krhutová, Milena (vedoucí práce)
This thesis deals with the characteristics of the style of science and technology in English. It identifies the original combination of features used in this style. The individual features are consequently divided into six relevant categories. These categories are labeled as communicative intention, extralinguistic, graphical, graphological, lexical, and syntactic features. Furthermore, the features in the respective categories are listed, and the reason for their use in the science and technology style is described. These texts were analyzed, and several extracts were always chosen. Subsequently, these extracts were categorized according to their features, and the features were again described. The last part of the thesis shows the contrast between this style and other styles. This work can serve as a template when writing scientific texts; it will help to follow the norms of this style and can result in avoiding common mistakes.
Greenwashing in the language of advertising
Pimperová, Žofie ; Lobenstein-Reichmann, Anja (vedoucí práce) ; Bučková, Tamara (oponent)
V současné době jsou témata ochrany životního prostředí a udržitelnosti stále důležitější také proto, že klimatická změna rychle postupuje. S tím roste počet podniků, které tvrdí, že jsou šetrné k životnímu prostředí a dělají něco pro klima. Prezentují svoje závazky ve zprávách o udržitelnosti, malují své značky nazeleno a investují do reklamy, v níž jsou zobrazeny jako velcí bojovníci proti změnám klimatu. Jestliže tyto výroky neodpovídají pravdě, mohou být tyto reklamy označeny za greenwashing. Ten ale může být těžké poznat. Cílem této bakalářské práce je analyzovat jazykové prostředky v reklamě, jež se týká tématu udržitelnosti, a zjistit, které z nich se opakují. Nejprve budou představeny jazyk reklamy a greenwashing, poté metody analýzy a nakonec budou charakterizovány a rozebrány jednotlivé příklady reklam. Při analýze budou posouzena určitá klíčová slova, metafory, syntax a slovní zásoba. Jako výchozí bod analýzy budou také použity práce Niny Janich, Petera Grice nebo Armina Burkhardta. Na závěr budou reklamní plakáty, videa nebo další reklamní texty konkrétních firem (IKEA, RWE, C&A, Shell, DB, REWE a Frosch) zkoumány kriticky a porovnány s dalšími klimatickými sliby daných podniků, aby bylo možné posoudit, zda tyto reklamy odpovídají definici greenwashingu, nebo zda skutečně ukazují, co...
Jazykový rozbor předvolební kampaně
Škeřík, Martin ; Holanová, Radka (vedoucí práce) ; Šmejkalová, Martina (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá jazykovým rozborem předvolební kampaně k parlamentním volbám v České republice roku 2021. Cílem práce je ukázat, jaké persvazivní prostředky byly v kampaních používány. Analýza samotná vychází z principů komerční a politické reklamy, důraz je kladen především na prostředky persvaze a negativní politickou reklamu. Pomocí použití těchto prostředků se politické subjekty snaží zaujmout potenciální voliče a získat jejich volební hlas a dlouhodobou podporu. Analyzován je materiál získaný prostřednictvím terénního sběru, a to jak tištěný, tak elektronický. Materiál je řazen dle žánrů do několika kategorií, a to volební programy, předvolební noviny, dopisy občanům, billboardy a venkovní nosiče a internetové platformy a sociální sítě. Z analýzy jsme zjistili, že v předvolební kampani byly velmi často používány věty imperativní, výzvové a zvolací. Kandidující politické subjekty také často využívaly otázek, které simulují přímý kontakt s potenciálním voličem. Ve velké míře byly také využívány básnické prostředky, především metafory, přirovnání, epiteta, hyperboly a frazémy. Častým persvazivním prostředkem bylo také opakování sloganů, hesel a frází, většina stran také využila některých technik negativní politické reklamy. KLÍČOVÁ SLOVA jazykový rozbor, persvazivní prostředky,...
Média pro mladou generaci: Jazyková analýza Jsem v obraze
Novotná, Adéla ; Klabíková Rábová, Tereza (vedoucí práce) ; Odstrčilová, Klára (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje současnému trendu zpravodajských kanálů vznikajících na sociálních sítích a cílících především na mladou generaci. Digitální tvůrci využívají v rámci tvorby tohoto typu obsahu komunikační prvky typické pro online prostředí a zároveň pro komunikaci mladé generace. Práce tato specifika dokládá jazykovou analýzou příspěvků jednoho ze zástupců těchto platforem, instagramového profilu Jsem v obraze autorky Johany Bázlerové. Cílem práce je popsat signifikantní jazykové jevy, které se v tomto typu mediálních obsahů vyskytují, a to s ohledem na podmínky online prostředí a sociálních sítí a jejich tlaku na atraktivitu, rychlost a stručnost sdělení. Teoretická část této práce definuje specifika nových médií, digitalizace, Webu 2.0 a proměnu zpravodajského obsahu v prostředí sociálních sítí. Zároveň představuje samotný profil Jsem v obraze i jeho autorku a další obdobné projekty působící na sociálních sítích. Metodologická část charakterizuje metody využité při výzkumu. Vlastní jazyková analýza se opírá o poznatky odborné literatury a k popisovaným jazykovým prostředkům uvádí konkrétní příklady vyskytující se v příspěvcích publikovaných na instagramovém profilu Jsem v obraze. Výsledky analýzy jsou srovnány s teoretickými koncepty. Komparace je doplněna rozhovorem s autorkou...
Stylizace mluvenosti v románech Kateřiny Tučkové
VARGOVÁ, Markéta
Cílem této diplomové práce je jazyková analýza dvou románů současné české spisovatelky Kateřiny Tučkové, Vyhnání Gerty Schnirch (2009) a Žítkovské bohyně (2012). Diplomová práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část se zaobírá stylem umělecké literatury - jeho stručnou charakteristikou, textovou výstavbou a stylovou normou uměleckých děl. Následující kapitola pojednává o diferenciaci a stratifikaci národního jazyka, dále je nastíněna problematika mluvenosti a psanosti a dílo Kateřiny Tučkové. Část praktická je již zaměřena na vlastní rozbor, který sleduje čtyři jazykové roviny - hláskosloví, tvarosloví, syntax a lexikum. Zájem je věnován především příznakovým jazykovým prostředkům, jež se odlišují od výrazů neutrálních, neexpresivních či spisovných. Závěrečná shrnutí, uvedená pod každou jednotlivou kapitolou, se zaměřují na nejfrekventovanější jazykové prostředky.
Agresivita v diskusích na iDNES.cz
WAGNEROVÁ, Hana
Tato diplomová práce se zabývá jazykovou agresivitou v internetových diskusích na webovém portálu iDNES.cz. Sleduje průběh komunikace mezi jednotlivými účastníky diskuse a analyzuje jejich příspěvky z hlediska stylistického a lexikálního. Cílem diplomové práce je zjistit, jakým způsobem se agresivita projevuje, jaké jazykové prostředky mluvčí využívají a u kterých témat se agresivní chování a vyjadřování vyskytuje nejčastěji. Pokusí se také určit, z jakých důvodů se komunikanti v diskusích k takovému jednání uchylují a zda je možné tomu nějakým způsobem předcházet. Nejprve je analyzována internetová diskuse jako typ komunikačního procesu, zkoumá se její charakter a vztah k jiným druhům komunikace. Následně se práce zabývá konkrétními jazykovými prostředky, které se v diskusích vyskytují. Materiál je čerpán ze sekce Zpravodajství na serveru iDNES.cz.
Jazykové prostředky v seznamovacích inzerátech
VOKATÁ, Lenka
Cílem diplomové práce je charakterizovat texty seznamovacích inzerátů z lingvistického hlediska. Pozornost bude věnována inzerátům zveřejněným na vybraném internetovém seznamovacím portálu. V teoretické části bude představena historie seznamovací inzerce, specifika komunikace na internetu a rozdíly v komunikaci mužů a žen. Chybět nebude ani stylistické pojetí inzerátu a popis textového typu, k němuž patří. Praktická část práce se zaměří na samotnou analýzu seznamovacích inzerátů z hlediska jednotlivých jazykových rovin.
Jazyková analýza současných mluvených projevů
VÁVROVÁ, Kamila
Diplomová práce představuje problematiku mluvených projevů - zabývá se projevy moderátorů vybraných televizních pořadů. Teoretická část pojednává o funkčním stylu publicistickém, shrnuje poznatky týkající se produkce řeči a zvukové stránky jazyka, dále podává základní informace o lexiku, syntaxi a neverbální komunikaci. Výzkumná část se zaměřuje se na způsoby výstavby mluvených projevů a popis jazykových prostředků z hlediska roviny foneticko-fonologické, morfologické, syntaktické a lexikální. Hodnocena je i neverbální komunikace. Projevy jsou analyzovány a komparovány.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 60 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.