Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 23 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Impacts of the government´s decision to intervene in fare pricing policies within passenger railway transportation. Comparison between Czech and Slovak markets.
Lofaj, Jakub ; Tomáš,, Gnap (oponent) ; Bočková, Nina (vedoucí práce)
The subject of the diploma´s thesis is the comparison of the particular private rail transport policies in the Czech Republic and Slovakia. There are specific, both economic and non-economic impacts of a free fare in Slovakia and slightly different policy of fare discounts in the Czech Republic, identified and consequently analyzed in the thesis. Comparative analysis between both policies is conducted right after. All the impacts are measured and evaluated in the context of particular government budgets, both national and private railway transporters and different segments of users, who are mostly affected by the movement. The analysis of these extraordinary government policies is conducted based on selected publicly available indicators and data from several different sources (official statistics, agreements, annual reports, tariffs comparison, financial statements, granted subsidies etc.).
Srovnání liberalizace trhu železniční osobní dopravy na příkladu České republiky a Rakouska
Zajíc, Marek ; Nigrin, Tomáš (vedoucí práce) ; Volf, Jaromír (oponent)
Tématem předkládané diplomové práce je srovnání liberalizace osobní železniční dopravy na příkladu České republiky a Rakouska. Na základě legislativního rámce Evropské unie, kterým se musí nejen v oblasti dopravní politiky obě země řídit, je cílem práce srovnání situace v těchto dvou sousedních zemích z regionu střední Evropy. Práce se na základě rešerše pramenů, literatury a dalších zdrojů zabývá prostřednictvím komparativní analýzy tím, jak k liberalizaci přistupují z hlediska velikosti a počtu obyvatel dvě srovnatelné země. V diplomové práci jsem dospěl k závěru, že cesta k liberalizaci trhu osobní železniční dopravy je v České republice i Rakousku skrze železniční balíčky vedena odlišnými metodami, přičemž v České republice je využita tzv. vertikální separace, kdy je manažer infrastruktury a dopravce rozdělen do dvou samostatných společností, čímž objektivně nedochází ke znevýhodnění konkurence a naproti tomu v Rakousku zůstává i nadále manažer infrastruktury a dopravce v jednom holdingovém uspořádání ve vztahu sesterských společností. Oba tyto přístupy je důležité průběžně analyzovat, a to především s ohledem na období 2023 - 2033, které má být poslední přechodnou dekádou, po níž bude následovat absolutní liberalizace trhu osobní železniční dopravy a všechny dopravní linky budou muset být...
Ochrana hospodářské soutěže v síťových odvětvích
Zajíček, Miroslav ; Tomášek, Michal (vedoucí práce) ; Bažantová, Ilona (oponent) ; Ježek, Tomáš (oponent)
Název práce: Ochrana hospodářské soutěže v síťových odvětvích Abstrakt: V práci je poskytnut detailní popis relevantních trhů v oblasti evropského elektroenergetického podnikání, neboť po téměř 20-ti letech liberalizace elektroenergetických trhů přinesla z hlediska antimonopolního zákonodárství i praxe mnoho zcela nových problémů, se kterými se musí jak legislativa, tak i rozhodovací orgány vypořádat. Klíčovým termínem pro jakékoliv rozhodnutí v oblasti ochrany konkurence je termín "relevantní trh". Tento termín byl vytvořen a je postupně rozvíjen v jednotlivých případech, které řeší Evropská komise a Evropské soudní dvory. Jeho správné pochopení je tak klíčové i pro energetické společnosti, aby vůbec mohly zákonným způsobem podnikat. Ukazuji také, že po téměř 20-ti letém úsilí, nejsou země EU o nic blíže vytvoření jednotného trhu v oblasti elektroenergetiky, než byly na počátku 90. let, kdy proces liberalizace začínal a neexistují ani žádné podstatné známky, že tohoto cíle se podaří dosáhnout v dohledné době. Jedná se o přehledovou práci, kterou lze využít (resp. zde uváděné nástroje a analýzy) při zkoumání jednotlivých národních relevantních trhů jevů v oblasti elektroenergetiky. Jako vhodné oblasti k podrobnější analýze doporučuji např. srovnání vývoje cen s ohledem na stupeň konkurence, tempo otevírání...
Impacts of the government´s decision to intervene in fare pricing policies within passenger railway transportation. Comparison between Czech and Slovak markets.
Lofaj, Jakub ; Tomáš,, Gnap (oponent) ; Bočková, Nina (vedoucí práce)
The subject of the diploma´s thesis is the comparison of the particular private rail transport policies in the Czech Republic and Slovakia. There are specific, both economic and non-economic impacts of a free fare in Slovakia and slightly different policy of fare discounts in the Czech Republic, identified and consequently analyzed in the thesis. Comparative analysis between both policies is conducted right after. All the impacts are measured and evaluated in the context of particular government budgets, both national and private railway transporters and different segments of users, who are mostly affected by the movement. The analysis of these extraordinary government policies is conducted based on selected publicly available indicators and data from several different sources (official statistics, agreements, annual reports, tariffs comparison, financial statements, granted subsidies etc.).
Ekonomický nacionalismus jako historicko-sociologický fenomén
Gheorghiev, Olga ; Maslowski, Nicolas (vedoucí práce) ; Klepárník, Vít (oponent)
Tato práce se zabývá studiem ekonomického nacionalismu z historické perspektivy a zkoumá jeho formy a vývoj v případě Francie. První kapitola představuje úvod do konceptu ekonomického nacionalismu. Zařadí koncept do širšího kontextu a zabývá se jeho definujícími elementy a formami, ve kterých se vyskytuje. Následující část se věnuje doktrínám ekonomického nacionalismu a zdůrazňuje existující rozdíly v obsahu s ním souvisejících hospodářských politik, v závislosti na historickém a politickém kontextu. Třetí kapitola zkoumá vývoj francouzského ekonomického myšlení v rámci procesu budování národního státu a ekonomické modernizace. Zároveň je cílem této kapitoly vysledovat prvky ekonomického nacionalismu a zaznamenat jejich transformaci v rámci měnících se historických okolností. Poslední část této práce je zaměřena na výskyt ekonomického nacionalismu v rámci francouzského ekonomického modelu ve dvacátém století a za podmínek zrychleného procesu liberalizace a ekonomické integrace.
Ochrana hospodářské soutěže v síťových odvětvích
Zajíček, Miroslav ; Tomášek, Michal (vedoucí práce) ; Bažantová, Ilona (oponent) ; Ježek, Tomáš (oponent)
Název práce: Ochrana hospodářské soutěže v síťových odvětvích Abstrakt: V práci je poskytnut detailní popis relevantních trhů v oblasti evropského elektroenergetického podnikání, neboť po téměř 20-ti letech liberalizace elektroenergetických trhů přinesla z hlediska antimonopolního zákonodárství i praxe mnoho zcela nových problémů, se kterými se musí jak legislativa, tak i rozhodovací orgány vypořádat. Klíčovým termínem pro jakékoliv rozhodnutí v oblasti ochrany konkurence je termín "relevantní trh". Tento termín byl vytvořen a je postupně rozvíjen v jednotlivých případech, které řeší Evropská komise a Evropské soudní dvory. Jeho správné pochopení je tak klíčové i pro energetické společnosti, aby vůbec mohly zákonným způsobem podnikat. Ukazuji také, že po téměř 20-ti letém úsilí, nejsou země EU o nic blíže vytvoření jednotného trhu v oblasti elektroenergetiky, než byly na počátku 90. let, kdy proces liberalizace začínal a neexistují ani žádné podstatné známky, že tohoto cíle se podaří dosáhnout v dohledné době. Jedná se o přehledovou práci, kterou lze využít (resp. zde uváděné nástroje a analýzy) při zkoumání jednotlivých národních relevantních trhů jevů v oblasti elektroenergetiky. Jako vhodné oblasti k podrobnější analýze doporučuji např. srovnání vývoje cen s ohledem na stupeň konkurence, tempo otevírání...
Opening of the EU 's energy market: Case study with focus on the electricity market in the Slovak Republic
Hrušč, Erik ; Hrubý, Zdeněk (vedoucí práce) ; Rečka, Lukáš (oponent)
Táto bakalárska práca sa zameriava na otázku liberalizácie trhu s elektrinou v Európskej únii, konkrétne na prípade Slovenskej republiky. Cieľom tejto práce je analýza procesu otvárania trhu s elektrinou na Slovensku, popis procesu implementácie jednotlivých energetických balíčkov Európskej únie, ako aj analýza súčasného stavu na trhu s elektrinou so zameraním sa na popis jednotlivých aktérov a účastníkov trhu. Táto práca je doplnená o stručnú analýzu pozitív a negatív liberalizačného procesu a procesu unbundlingu vertikálne integrovaných podnikov.
Impacts of the Czech natural gas market liberalisation
Karas, Pavel ; Vyležík, Tomáš (vedoucí práce) ; Janotík, Tomáš (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá liberalizací trhu s plynem. V první části práce se věnujeme studiu Evropské unie a jejímu přístupu k výše zmíněné problematice. Zmiňujeme historii liberalizace, poslední poznatky a názory na zatím dokončenou liberalizaci a popisujeme evropský trh jako celek. Druhá část práce se zabývá popisem vývoje mechanismu cenotvorby. Poslední část se zaměřuje na proces liberalizace v České republice. V závěru práce uvádíme analýzu dat českého trhu se zemním plynem za období 2001 až 2011 pro průmysl a domácnosti.
The impact of liberalization on passenger rail transport in Slovakia for the period 2012-2014
Pouš, Richard ; Štípek, Vladimír (vedoucí práce) ; Zeman, Martin (oponent)
Cílem bakalářské práce je provedení analýzy dopadů liberalizace osobní železniční dopravy na Slovensku mezi lety 2012 - 2014. Přínosem práce je zhodnocení dopadu a vývoj liberalizace na trati Bratislava - Dunajská Streda a Bratislava - Košice a konstatování, že první jmenovaná trať byla z pohledu cestujícího přínosnější. Teoretická část obsahuje aplikování ekonomické teorie na železniční dopravu, historický vývoj vlastnické struktury železniční infrastruktury a legislativní možnosti vstupu konkurenčního dopravce na trať. Praktická část se věnuje analýze dvou liberalizovaných železničních tratí a jejich komparaci. Praktická část se také věnuje bezplatné dopravě, která ve značné míře ovlivnila trh železniční dopravy a zatraktivnila dopravu pro vybrané skupiny obyvatel. V závěru jsou vyjádřeny návrhy na zefektivnění a zkvalitnění zkoumaných úseků.
Vliv vstupu soukromých dopravců na počet cestujících v železniční dopravě
Turek, Tomáš ; Vejchodská, Eliška (vedoucí práce) ; Louda, Jiří (oponent)
Tato práce se snaží přispět do debaty o ekonomickém opodstatnění současného procesu liberalizace železniční dopravy v Evropské unii a podrobněji v České republice. Zaměřuje se na liberalizaci formou tzv. vertikální separace a otevřeného přístupu, kdy si stát ponechává kontrolu nad správou a rozvojem infrastruktury a jednotliví dopravci včetně soukromých soutěží přímo na trati. V první části práce přináší souhrn vývoje reforem napříč Evropou včetně historického kontextu a přehled různých metod jejich ekonomického hodnocení. Na tom staví druhá část, která prezentuje ekonometrický model dílčí rovnováhy aplikovaný na trať mezi Prahou a Ostravou. V modelu jsou provedeny simulace různých forem uspořádání trhu, možností investic do infrastruktury a znevýhodnění automobilové dopravy. Docházíme k závěru, že liberalizace a vstup soukromých dopravců, stejně jako racionální přístup státu k dlouhodobým investicím do infrastruktury, jsou zásadní pro budoucí konkurenceschopnost železniční dopravy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 23 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.