Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Výuka chemie jako všeobecně vzdělávacího předmětu ve Slovinsku
Hahnerová, Veronika ; Bílek, Martin (vedoucí práce) ; Pelikánová, Monika (oponent)
Bakalářská práce zkoumá slovinský vzdělávací systém se zaměřením na výuku chemie jako všeobecně-vzdělávacího předmětu. Analyzuje obsah chemického kurikula pro žáky základních škol a gymnázií, s důrazem nejen na kurikulární dokumenty, ale i na praktickou rovinu, zahrnující rozhovory s aktéry slovinského chemického vzdělávání. Výsledkem práce jsou analýzy vybraných učebnic chemického vzdělávacího systému od prvního kontaktu s chemickým obsahem v rámci integrovaného předmětu Přírodověda (Naravoslovje) v šestém ročníku, až po předmět Chemie ve čtvrtém ročníku gymnaziálního studia. Práce analyzuje názory a postoje aktérů slovinského vzdělávacího systému v oblasti chemie jako všeobecně- vzdělávacího předmětu ve vazbě na aktuální kurikulární dokumenty pro sekundární vzdělávání, a tak přináší řadu inspirací i pro aktuální změny kurikula realizované v současnosti v České republice.
Doplněk - komparace odborného a školského pojetí
Hančin, Marek ; Doležalová, Eliška (vedoucí práce) ; Hirschová, Milada (oponent)
Diplomová práce Doplněk - komparace odborného a školského pojetí zkoumá odborné a školské pojetí často diskutovaného větného členu doplněk. Autor v práci porovnává vybrané lingvistické přístupy k doplňku, svou pozornost klade primárně na podobnosti a rozdíly v jednotlivých koncepcích - co lingvisté (ne)považují za doplněk, jak je doplněk realizován, jaké je dělení doplňku. Ve školském pojetí autor analyzuje klíčové vzdělávací dokumenty (rámcové vzdělávací programy, požadavky k didaktickému testu z českého jazyka, požadavky k jednotné přijímací zkoušce z českého jazyka a učebnice užívané při výuce češtiny) a pohled vyučujících na tento větný člen. Autor si klade za cíl zjistit, je-li doplněk povinnou součástí vzdělávání a poskytují- li učebnice vhodnou oporu k funkční práci s doplňkem. V závěru práce autor na základě výše popsané analýzy navrhuje tři vlastní metodické lekce, které mohou být využity v hodinách českého jazyka. Východiskem pro tyto lekce jsou komunikační cíle výuky češtiny, konstruktivistický model výuky, integrace jazykové a slohové, příp. literární složky českého jazyka - koncepty taktéž rozebrané v teoretické části práce. Práce ukazuje značně rozkolísaný přístup k doplňku. Nejen že není lingvistický pohled na doplněk jednotní (někteří autoři jej uznávají, jiní odmítají), i pohled...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.