Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 16 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Průřezové téma "Les" a lesní pedagogika jako jedna z možností jeho realizace
Kozák, Jaromír ; Švecová, Milada (vedoucí práce) ; Mourek, Jan (oponent)
Průřezová témata jsou důležitým formativním prvkem vzdělávání. Ekosystém les je prostředí s velkým významem a potenciálem a poznatky o lesním ekosystému, dějích v něm probíhajících a lidských činnostech s ním spojených, je možné zahrnout do mnoha vzdělávacích oblastí. Spojením těchto dvou fenoménů získáváme průřezové téma "Les". Možným nástrojem pro jeho realizaci je lesní pedagogika. V teoretické části práce je pojem průřezové téma vymezen a definován jak obecně, tak i na konkrétním příkladu průřezového tématu "Les". K ekosystému les jsou uvedeny ty poznatky, které přispívají k popularizaci výsledků lesnického výzkumu a k modernizaci výuky o lesním ekosystému na základních školách a gymnáziích. Lesní pedagogika je představena jako nástroj, který může významně přispět k prohloubení učiva o "Lese" a jeho prezentování jako průřezového tématu. V praktické části práce jsou představeny výsledky dotazníkové šetření, které přispěly ke zjištění současného stavu implementace průřezového tématu "Les" do výuky na základních školách a gymnáziích. Ukázaly také, jaké je v současné době mezi pedagogy povědomí o lesní pedagogice a o které aktivity lesních pedagogů je zájem. Dále přispěly k analýze současného stavu využívání vzdělávacích programů k ekosystému les. V rámci praktické části práce byly také vytvořeny a...
Zhodnocení aktivit lesní pedagogiky a myslivecké osvěty na vzdělávání mládeže v Jihomoravském kraji
Žák, Zdeněk
Práce posuzuje vliv aktivit lesní pedagogiky na znalosti a postoje žáků základních škol Jihomoravského kraje. Pro výzkum bylo využito dotazníkového šetření a rozhovorů, pro komplexní zpětnou vazbu od zúčastněných žáků, pedagogů ZŠ a také lesních pedagogů s cílem zjistit názory, zkušenosti a znalosti v oblasti lesnictví a myslivosti u žáků ve věku 8 až 12 let. Z výsledků vyplynulo, že zážitkové poznávání lesa je velmi vhodné pro práci s cílovou skupinou z hlediska zvýšení zájmu o les, zvýšení znalostí o lese a také pozitivní hodnocení lesnických i mysliveckých činností od všech zúčastněných.
Návrh pěstebních opatření v porostech dřevin se zřetelem na jejich mimoprodukční funkce
Ostřížková, Nikola
Diplomová práce se zabývá hodnocením současného stavu dřevinných vegetačních prvků v oboře ve Slavkově u Brna. Obora bude v rámci práce rozdělena na dvě hlavní části a to na část lesnickou (A), sadovnickou (B). V literární rešerši jsou popsány různé fytotechnické metody pro hodnocení vegetačních prvků, které budou následně aplikovány na modelový objekt. Práce se zabývá pěstebními opatřeními na dospělých, starých i mladých jedincích. Především u mladých a starých dřevin je důležité provést pěstební zásahy. U starých jedinců hlavně z provozních důvodu, u mladých jako prevence předejití možných problémů. Vhodnými zásahy dochází ke změnám vlastností dřevin a ovlivnění okolního porostu. Při aplikaci opatření se vždy musí dbát na přirozený habitus rostliny. Vhodnými pěstebními zásahy se zabezpečí provozní bezpečnost prostoru, předpoklad dlouhodobého života rostliny, proudění vzduchu, zvýšení přístupu světla a snížení odchylek teploty uvnitř porostu.
Lesní pedagogika a její význam pro geografické vzdělávání
Rothbauerová, Nikola ; Matějček, Tomáš (vedoucí práce) ; Jelen, Jakub (oponent)
Práce se zabývá tématem lesní pedagogiky a možnostmi jejího využití v geografickém vzdělávání. Úvodní teoretická část vycházející z obsahové analýzy domácích i zahraničních literárních zdrojů shrnuje dosavadní poznatky o tzv. lesní pedagogice v domácím i světovém kontextu. Blíže popisuje tento vzdělávací směr a jeho odlišnosti od jiných, lesní pedagogice blízkých, vzdělávacích přístupů. Seznamuje s osobou lesního pedagoga a využívanými vzdělávacími metodami. Stručně charakterizuje problematiku geografického vzdělávání u nás a snaží se najít spojitosti mezi výukou zeměpisu a lesní pedagogikou. Praktická část práce objasňuje, jak může lesní pedagogika přispět ke geografickému vzdělávání. Je založena na kvalitativním výzkumném šetření provedeném prostřednictvím řízených rozhovorů s lesními pedagogy. Na základě analýzy získaných dat pak vysvětluje, která zeměpisná témata jsou v programech lesní pedagogiky vyučována a jak lze tedy lesní pedagogiku pro geografické vzdělávání využít.
Možnosti využití metod a technik dramatické výchovy v mateřské škole a v lesní mateřské škole
Zemanová, Bohuslava ; Ferklová, Alžběta (vedoucí práce) ; Holemá, Irena (oponent)
Cílem bakalářské práce je zjistit rozdíly uplatnění metod a technik dramatické výchovy v lesní mateřské škole a běžné mateřské škole. V teoretické části se věnuje charakteristice dítěte předškolního věku, dramatické výchově v mateřských a lesních mateřských školách. Další kapitoly jsou věnovány principům, metodám a technikám dramatické výchovy. Poslední kapitola teoretické části se zaměřuje na využití literární látky v dramatické výchově a charakteristiku vybrané knihy. Praktická část se zabývá přípravou, realizací a následným porovnáním konkrétních lekcí dramatické výchovy v třídě lesní mateřské školy a třídě klasické.
Využití ekonaratologie v praxi
Kandriková, Anna ; Rynda, Ivan (vedoucí práce) ; Kulich, Jiří (oponent)
V osmdesátých letech dvacátého století dochází ve společnosti k návratu k vyprávění, tzv. "narrative turn". V souvislosti s tím se začala v devadesátých letech rozvíjet takzvaná interdisciplinární naratologie, ze které jako subdisciplína vychází nový obor ekonaratologie. Teoretická část práce ukazuje, kde má tento obor své kořeny v kontextu literární teorie narativity a oblasti environmentálního vzdělávání. Ekonaratologie je obor zkoumající potenciál příběhů pro rozvoj a realizaci témat environmentální výchovy. Využívá k tomu příběhy, pomocí kterých rozvíjí environmentální citlivost, naplňuje cíle environmentální výchovy a rozvíjí vnitřní motivaci posluchačů pečovat o přírodu. Praktická část práce se snaží přiblížit konkrétní využití ekonaratologie v praxi. V rámci kvalitativního výzkumu byly použity polostrukturované rozhovory s pracovníky vybraných Středisek ekologické výchovy a s vybranými lesními pedagogy. Cílem výzkumu bylo porozumět otázce: Jakým způsobem se ve vybraných střediscích pracuje s narativní metodou. Klíčové pojmy: environmentální výchova, ekonaratologie, lesní pedagogika, střediska ekologické výchovy, teorie narativity, příběh, vyprávění
Informovanost rodičů předškolních dětí o existenci lesních mateřských škol v Hradci Králové a okolí
Skalická, Lucie ; Nováková, Lenka (vedoucí práce) ; Vomáčko, Ladislav (oponent)
Název práce: Informovanost rodičů předškolních dětí o existenci lesních mateřských škol v Hradci Králové a okolí. Cíle: Zjistit úroveň informovanosti rodičů předškolních dětí o existenci a podobě lesních mateřských škol. Tuto skutečnost dát do souvislosti s komunikačními kanály, které královéhradecké LMŠ využívají a vytvořit tak doporučení pro zvýšení veřejného povědomí o tomto typu předškolních zařízení. Metodologie: Pro tuto práci jsme využili jak kvalitativní, tak kvantitativní metody. Z kvantitativních metod to konkrétně bylo dotazníkové šetření. Tento dotazník jsme vytvořili přímo pro účely našeho výzkumu a rozšířili jej mezi rodiče předškolních dětí v Hradci Králové a okolí. Z kvalitativních metod jsme využili řízené rozhovory, které jsme vedli se zástupci lesní mateřské školy v Hradci Králové. Výsledky: Z výsledků jsme zjistili, že o existenci lesních mateřských škol ví 43% rodičů v Hradci Králové a okolí. Bližší informace o lesních mateřských školách má pouze 19% respondentů. Dále jsme zjistili, že nejčastějším způsobem šíření informovanosti o LMŠ jsou osobní kontakt (známý), televize a webové stránky. Klíčová slova: lesní mateřská škola, předškolní věk, lesní pedagogika, marketing, marketingový mix
Průřezové téma "Les" a lesní pedagogika jako jedna z možností jeho realizace
Kozák, Jaromír ; Švecová, Milada (vedoucí práce) ; Mourek, Jan (oponent)
Průřezová témata jsou důležitým formativním prvkem vzdělávání. Ekosystém les je prostředí s velkým významem a potenciálem a poznatky o lesním ekosystému, dějích v něm probíhajících a lidských činnostech s ním spojených, je možné zahrnout do mnoha vzdělávacích oblastí. Spojením těchto dvou fenoménů získáváme průřezové téma "Les". Možným nástrojem pro jeho realizaci je lesní pedagogika. V teoretické části práce je pojem průřezové téma vymezen a definován jak obecně, tak i na konkrétním příkladu průřezového tématu "Les". K ekosystému les jsou uvedeny ty poznatky, které přispívají k popularizaci výsledků lesnického výzkumu a k modernizaci výuky o lesním ekosystému na základních školách a gymnáziích. Lesní pedagogika je představena jako nástroj, který může významně přispět k prohloubení učiva o "Lese" a jeho prezentování jako průřezového tématu. V praktické části práce jsou představeny výsledky dotazníkové šetření, které přispěly ke zjištění současného stavu implementace průřezového tématu "Les" do výuky na základních školách a gymnáziích. Ukázaly také, jaké je v současné době mezi pedagogy povědomí o lesní pedagogice a o které aktivity lesních pedagogů je zájem. Dále přispěly k analýze současného stavu využívání vzdělávacích programů k ekosystému les. V rámci praktické části práce byly také vytvořeny a...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 16 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.