Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vývoj elementárního školství v Závratci a okolí v letech 1815-1918
Lebduška, Václav ; Váňová, Růžena (vedoucí práce) ; Strouhal, Martin (oponent)
diplomové práce Diplomová práce si klade za cíl analyzovat historický vývoj školství v konkrétním regionu zasazený do kontextu dobových vlivů. Práce je formálně rozdělena na dvě části. První popisuje proces utváření českého elementárního školství od jeho historických počátků do první poloviny 19. století. Zvláštní pozornost je věnována významným školským reformám a sociálně-ekonomickému postavení učitele. Druhá část je zaměřena na dějiny místního venkovského školství v Závratci a jeho okolí v letech 1820 - 1918. Prostřednictvím mikroanalytického přístupu je zde zachycen vznik a vývoj jedné z českých elementárních škol se zdůrazněním konkrétních situací a sociálních souvislostí, které s tímto procesem byly spojeny.
Vývoj elementárního školství v Závratci a okolí v letech 1815-1918
Lebduška, Václav ; Váňová, Růžena (vedoucí práce) ; Strouhal, Martin (oponent)
diplomové práce Diplomová práce si klade za cíl analyzovat historický vývoj školství v konkrétním regionu zasazený do kontextu dobových vlivů. Práce je formálně rozdělena na dvě části. První popisuje proces utváření českého elementárního školství od jeho historických počátků do první poloviny 19. století. Zvláštní pozornost je věnována významným školským reformám a sociálně-ekonomickému postavení učitele. Druhá část je zaměřena na dějiny místního venkovského školství v Závratci a jeho okolí v letech 1820 - 1918. Prostřednictvím mikroanalytického přístupu je zde zachycen vznik a vývoj jedné z českých elementárních škol se zdůrazněním konkrétních situací a sociálních souvislostí, které s tímto procesem byly spojeny.
Autoevaluace školy a proměna školních vzdělávacích programů
Glaserová, Barbora ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Dvořáková, Markéta (oponent)
Diplomová práce "Autoevaluace školy a proměna školních vzdělávacích programů" se zabývá problematikou autoevaluace základních škol. Zaměřuje se především na práci s výsledky této činnosti, které mají sloužit k rozvoji školy, a na úpravy školních vzdělávacích programů. Výzkum se opírá o rozhovory s řediteli a učiteli ze základních škol v Praze a slouží ke zmapování současného stavu na těchto školách. Dále nabízí doporučení, čím je možné školám v jejich snažení ještě pomoci.
Impact of income inequality on quality of tertiary education: Should professors from Cambridge thank to Robin Hood?
Jedlička, Roman ; Stroukal, Dominik (vedoucí práce) ; Nikolovová, Pavla (oponent)
Kvalitu vysokých škol ovlivňuje mnoho faktorů. Současný výzkum nejčastěji pracuje s čistě ekonomickými veličinami jako HDP, výdaje na terciární vzdělání atd. Objevují se ovšem i práce, které zkoumají vliv sociálních aspektů na kvalitu terciárního vzdělání. V této práci jsem zkoumal, jaký vliv na kvalitu terciárního vzdělání má rozdělení příjmů ve společnosti. Pomocí analýzy socioekonomických dat z 76 zemí se mi podařilo dokázat, že neexistuje lineární vztah mezi rozdělením příjmů ve společnosti a kvalitou terciárního vzdělání. Dále se mi podařily identifikovat hlavní veličiny, které ovlivňují kvalitu terciárního vzdělání -- velikost populace, HDP na obyvatele a fakt, že v dané zemi je hlavním jazykem angličtina. Modifikovaná verze modelu ukázala také pozitivní vliv výdajů na vědu a výzkum na kvalitu terciárního vzdělání.
Analýza vztahu vzdělání a ekonomického růstu se zaměřením na terciární školství
Pantovič, Nikola ; Vostrovská, Zdenka (vedoucí práce) ; Pfeifer, Lukáš (oponent)
Práce ověřuje vztah mezi vzděláním a ekonomickým růstem s využitím ekonomické teorie a aktuálních informací z oblasti vzdělávání v reáliích České republiky. Po ověření vztahu analyzuje současný stav a podobu českého školství. Prokázání klesajících výsledků základního a středního školství s pomocí mezinárodních srovnávacích šetření a neexistence podobných dat v oblasti terciárního vzdělávání směřují cíl práce k vyhledání příčin klesajících výsledků žáků základních a středních škol a jejich vlivu na kvalitu vysokoškolského vzdělání. Následný rozbor českého terciárního školství identifikuje silné a slabé stránky vysokoškolského vzdělávacího systému a vymezuje pozitivní a negativní trendy v této oblasti v období posledního desetiletí. Konečné zjištění příčin určujících současnou úroveň a kvalitu terciárního vzdělání vede k předložení doporučení pro jejich zlepšení a zvýšení konkurenceschopnosti českých vysokých škol v mezinárodních srovnáních.
Vliv zdrojů financování na kvalitu terciárního vzdělávání
Jedlička, Roman ; Chytilová, Helena (vedoucí práce) ; Pichaničová, Ludmila (oponent)
Cílem této práce je zkoumat vliv objemu a struktury výdajů na kvalitu terciárního vzdělání vyjádřenou počtem elitních vysokých škol. Práce také kriticky hodnotí akademické žebříčky a jejich metodologii. Pomocí ekonometrické analýzy dat zemí OECD a partnerských zemí se mi podařilo dokázat, že celkový objem výdajů pozitivně ovlivňuje kvalitu terciárního vzdělávání. V případě struktury výdajů se již výsledky lišily. Zatímco výdaje ze soukromých zdrojů pozitivně ovlivňují kvalitu terciárního vzdělávání, vliv výdajů z veřejných zdrojů na kvalitu terciárního vzdělání nebyl prokázán. Následně jsou zde diskutovány možné příčiny těchto výsledků.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.