|
Vizuální kontrola axiálních ložisek
Sýkora, Vojtěch ; Richter, Miloslav (oponent) ; Janáková, Ilona (vedoucí práce)
Práce se zabývá kontrolou a měřením ložisek pomocí obrazových snímačů a zajištěním vhodných podmínek pro toto snímaní. Popisuje výběr vhodného hardwaru pro řešení tohoto konkrétního případu. Velkou částí práce je návrh a tvorbu vlastního světla. Dále jsou navrženy algoritmy pro zpracování získaných snímků ložisek. Výsledkem zpracování je určení typu ložiska na snímku a nalezení případných vad.
|
|
Odstranění anesteziologické trubice z pediatrických CT dat
Šejnohová, Marie ; Čmiel, Vratislav (oponent) ; Walek, Petr (vedoucí práce)
Cílem této semestrální práce je detekovat a následně odstranit anesteziologickou trubici z pediatrických CT dat pomocí Houghovy transformace. V první části se věnuje předzpracování obrazů s využitím hranové detekce. Popisuje zde jednotlivé hranové detektory založené na výpočtech 1. a 2. diferencí. Dále vysvětluje princip hranové detekce pomocí těchto detektorů. Dále pojednává o Houghově transformaci, kde popisuje parametrický prostor přímky a kružnice pro jejich detekci. Následuje popis transformace obrazu do parametrického. V praktické části se realizuje hranová detekce a Houghova transformace. Houghův prostor se musí normalizovat, aby ho šlo lépe vyhodnotit. Při vyhodnocování se hledají soustředné kružnice odpovídající hranám anesteziologické trubice. kterou je potom možné odstranit.
|
|
Městské lázně
Škůrek, Josef ; Šamalík, Zdeněk (oponent) ; Ruller, Ivan (vedoucí práce)
Řešené území se nachází v části Starého Brna mezi hotelem Voroněž a řekou Svratkou. Území protíná železniční vlečka výstaviště, která výrazně ovlivňuje půdorysnou koncepci mého návrhu na jihozápadní straně. Hmota lázní reaguje na uliční čáry Rybářské a Poříčí a formálně zakončuje frontu bloků v těchto ulicích.
|
|
S335
Dostál, Jan ; Rais, Lukáš (oponent) ; Gabriel, Michal (vedoucí práce)
Bakalářská práce s názvem S355 má podobu velkoformátového kovového objektu. Výchozím materiálem pro sochu byla konstrukční ocel S355; socha je tvořena jednotlivými, navzájem propojenými segmenty, jež utvářejí výsledný tvar rostoucí kružnice. Určujícím principem sochy je tvar a konkrétní rozměr kružnice, jenž se objevuje nejen ve výsledném tvaru objektu, ale i v jeho jednotlivých komponentách.
|
|
Učebnice matematiky pro 8. ročník ZŠ a jejich připravenost pro distanční výuku
BRŮŽKOVÁ, Nikola
Množství změn, které současnou českou školu provází, je odpovědí na globální společenské změny a zaměřuje se na to, jak vzdělávat žáky. Nové trendy ve vzdělávání jsou spojené s požadavkem získávání klíčových kompetencí jako základu pro celoživotní učení s proměnou vzdělávacího obsahu, které jsou prostředkem všestranného rozvoje osobnosti dítěte, nikoli pouze cílem. V této souvislosti mluvíme také o výuce distanční vzhledem k transformaci vzdělávacího obsahu, které se věnuji ve své diplomové práci. V práci se zabývám problematikou a kritickými místy distanční i prezenční výuky geometrie. Tvořím interaktivní materiály, které by mohly pomoci studentům překonat tato kritická místa. V závěru práce pak přikládám získanou reflexi od učitelů a studentů, kteří s vytvořenými materiály pracovali.
|
|
Nekonečné matroidy
Böhm, Martin ; Pangrác, Ondřej (vedoucí práce) ; Loebl, Martin (oponent)
Práce prezentuje aktuální pokroky v oblasti teorie nekonečných matroidů. V práci jsou zadefinovány a dokázány základní vlastnosti nekonečných matroidů a předvedeny známé třídy těchto struktur. Práce se zaměřuje na problematiku souvislosti nekonečných matroidů a poukazuje na vztahy některých matroidových operací se souvislostí. Hlavní výsledek práce ukazuje existenci nekonečných matroidů libovolné konečné souvislosti se speciálními vlastnostmi -- bez konečných kružnic a kokružnic. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
|
|
Algebraické křivky v historii a ve škole
Fabián, Tomáš ; Kvasz, Ladislav (vedoucí práce) ; Jančařík, Antonín (oponent)
NÁZEV: Algebraické křivky v historii a ve škole AUTOR: Bc. Tomáš Fabián KATEDRA: Katedra matematiky a didaktiky matematiky VEDOUCÍ PRÁCE: prof. RNDr. Ladislav Kvasz, Dr. ABSTRAKT: Práce obsahuje sérii úloh určených pro studenty vyšších ročníků gymnázií a prvních ročníků vysokých škol. V těchto úlohách si studenti prohloubí své znalosti o kuželosečkách, zejména pak o jejich konstrukci, a naučí se sestrojit pro ně dosud neznámé křivky: konchoidu a kvadratrix. Všechny tyto křivky pak jsou využívány při řešení dalších úloh - některých Apolloniových úloh, klasických řeckých neřešitelných úloh atd. Většina konstrukcí je prováděna v programu GeoGebra a celá série úloh je sestavena tak, aby se během jejího řešení studenti naučili v tomto programu konstrukce provádět. Probíraná látka je zasazena do historických souvislostí a z tohoto důvodu jsou úlohy opatřeny historickým komentářem. K úlohám je vedle vzorového řešení přiřazena i didaktická poznámka, v níž je zdůvodněna didaktická motivace úlohy, je upozorněno na důležité nebo jinak zajímavé momenty řešení, na možné problematické kroky a zdroje chyb studentů apod. KLÍČOVÁ SLOVA kuželosečky, kružnice, elipsa, parabola, hyperbola, konchoida, kvadratrix, trisekce úhlu, kvadratura kruhu, rektifikace kružnice, zdvojení krychle, Apolloniovy úlohy, GeoGebra
|
|
Manhattanská metrika ve výuce na základní škole
Bruna, Jiří ; Zhouf, Jaroslav (vedoucí práce) ; Vondrová, Naďa (oponent)
Tato diplomová práce zkoumá možnost zařazení manhattanské metriky jako učiva na druhý stupeň základní školy a to několika způsoby. V první řadě zkoumá kurikulární dokument státní úrovně (RVP ZV) a rozebírá, ve kterých bodech by zařazení této látky korespondovalo s koncepcí výuky na druhém stupni ZŠ. Za druhé, je v této práci analyzována vybraná sada učebnic z pohledu úloh souvisejících s neeuklidovskými metrikami. V rámci práce je popsán a vyhodnocen didaktický experiment, jehož cíli bylo zjistit na vybraném vzorku žáků, zda žáci dokáží úspěšně pracovat v prostředí manhattanské metriky a zda výuka, která v rámci experimentu proběhla ovlivnila jejich představy o úsečce a kružnici v souvislosti s danou problematikou. Současně byl pro účely experimentu vytvořen didaktický materiál, který je v práci též prezentován.
|
|
Izoperimetrické nerovnosti
Bártlová, Tereza ; Slavík, Antonín (vedoucí práce) ; Boček, Leo (oponent)
Předložená práce se zabývá izoperimetrickou úlohou a s ní související izoperimetrickou nerovností. V úvodu práce je nastíněn příběh královny Didó, který inspiroval k formulaci izoperimetrického problému. Následující kapitoly jsou věnované různým elementárním důkazům izoperimerické nerovnosti, a to jak pro mnohoúhelníky, tak pro křivky. Poslední kapitola je zaměřena na podobnou úlohu k izoperimetrické, kterou je izodiametrická úloha. Je zde představen Reuleauxův mnohoúhelník, který slouží jako pomocný nástroj k důkazu izodiametrické nerovnosti.
|
|
Měření délek
Pecinová, Iva ; Šarounová, Alena (vedoucí práce) ; Surynková, Petra (oponent)
Bakalářská práce Měření délek se zabývá eukleidovským měřením vzdáleností. Věnuje se historii měření délek v Českých zemích, vzniku základní jednotky délky - metru a zejména pak délce kružnice. Práce je určena zejména pro učitele matematiky na středních školách a milovníky měření, u kterých se předpokládá alespoň středoškolské znalosti matematiky. Práci využijí i učitelé matematiky na základních školách, pro něž je určena příloha Příručka malého měřiče. Součástí práce je i CD, které obsahuje práci v elektronické podobě a již zmíněnou Příručku malého měřiče ve verzi pro tisk.
|