Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 37 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Krajinomalba Julia Mařáka a odkaz jeho tvorby
HRUBÁ, Alžběta
Teoretická část této kvalifikační práce se zabývá krajinomalbou a dílem Julia Mařáka. První část popisuje vývoj zobrazování krajinných motivů v historii umění a rozvoj krajinomalby v 19. století. Dále jsou čtenáři seznámeni s životem umělce Julia Mařáka a jeho odkazem. Praktická část je inspirována dílem Julia Mařáka a zaměřuje se na malby lesních zákoutí.
Borovice. Akvarely volně inspirované tvorbou Antonína Slavíčka
HAVLISOVÁ, Kateřina
První kapitola teoretické části předkládané bakalářské práce je věnována nástinu uměleckohistorického vývoje zobrazování lesa, přičemž základy tohoto zkoumání se opírají o vývoj krajinomalby a způsobu, jakým společnost zmiňovaných období nahlížela na les. Kapitola popisuje vybraná období od pravěku po současnost a zmiňuje některé umělce, kteří se ve své tvorbě daným námětem zabývali. Ve druhé kapitole je popsán život a tvorba Antonína Slavíčka, kde je větší důraz kladen na jeho malby lesních interiérů. V praktické části se autorka věnuje malbě borových lesů, kdy se volně inspiruje Slavíčkovými výtvarnými projevy a využívá teoretických východisek uvedených v první kapitole teoretické části bakalářské práce.
Nepříliš známý malíř
Martiníková, Zuzana ; Sterec, Pavel (oponent) ; Artamonov, Vasil (vedoucí práce)
Diplomová práce s názvem Nepříliš známý malíř, reaguje na dílo regionální malíře Jaromíra Martiníka. Jedná se o výstavu prací tohoto malíře, jež díky zásahu autorky výstavy staví jeho dílo nezvyklého kontextu beskydského umělce ovlivněného orientální filozofií.
Od země přes kopec do nebe...
Šarochová, Kristýna ; Zemánek, Jiří (oponent) ; Malý, Břetislav (vedoucí práce)
Ve své bakalářské práci bych chtěla zkoumat malířský přístup analogický procesům v přírodě. Jakým způsobem se krajina transformuje přes umělce v umělecké dílo. Vytvářím strukturní předobraz, matrici se kterou dále pracuji. Ale výsledným obrazem se stává matérie pod matricí, která jakožto otisk fyzického přístupu představuje duchovní poselství, existenciální podstatu. Podobnou skutečností k tomuto přístupu je i můj vztah ke krajině.
Marina v tvorbě Jana van Goyena se zřetelem ke sbírkám Národní galerie v Praze
Zakhovailo, Kristina ; Jarošová, Markéta (vedoucí práce) ; Oulíková, Petra (oponent)
Tato bakalářská práce je věnovaná marině v tvorbě jednoho z předních holandských krajinářů 17. století Jana van Goyena. Práce nejdříve představí marinu, jakožto výtvarný námět, na pozadí kulturně-historických souvislostí doby zlatého věku holandské malby, kdy vývoj mariny 17. století byl podmíněn úspěšnou mořeplavbou, která byla jedním z pilířů holandské ekonomiky. Vývoj žánru marina bude chronologicky popsán od první generace marinistů. Dále bude představena druhá generace marinistů, ke které patřil Jan Porcellis, zakladatel realistické tradice v marině, který měl velký vliv na tvorbu Jana van Goyena, kterého také řadíme ke druhé generaci. Hlavní pozornost bude zaměřena na rozbor vybraných děl Jana van Goyena s tématikou holandské mariny z Národní galerie v Praze. U popisu jednotlivých děl bude uplatněna metoda formální a ikonografické analýzy. Jednotlivá díla budou dále interpretována v rámci socio-kulturního kontextu doby, kdy daná díla vznikala. Dále bude představena třetí generace marinistů. Tato bakalářská práce pracuje především s fondem Národní galerie v Praze. Smyslem této práce je snaha reflektovat marinu Jana van Goyena ve sbírkách Národní galerie v Praze a její zasazení do širšího kontextu holandské mariny 17. století.
Paolo Fiammingo v Benátkách
Koubková Novotná, Věra ; Zlatohlávek, Martin (vedoucí práce) ; Konečný, Lubomír (oponent)
Diplomová práce Paolo Fiammingo v Benátkách se zabývá osobností nizozemského malíře, který nejvýznamnější část svého tvůrčího života strávil v Benátkách. Práce shrnuje poznatky o jeho původu a konstatuje v souladu s existující literaturou k tématu, že až do jeho příchodu do Benátek není umělec známý a je těžké dohledat o jeho pobytu, uměleckém školení a činnosti zmínky. Práce se na základě rozboru jeho pozdějších děl a s oporou v odborné literatuře zabývá možnými vlivy toskánského a římského manýrismu, ale také benátského prostředí na umělcovo dílo. Nejvýznamnější část práce se věnuje Fiammingově pobytu v Benátkách, který začal s největší pravděpodobností v dílně Jacopa Tintoretta, kde se spolu s dalšími umělci podílel na jeho zakázkách. V té souvislosti práce informuje o tehdejší dílenské praxi, a o tom, jakým způsobem se umělecká díla dostávala k objednavatelům. Další částí práce je samostatná tvorba Paola Fiamminga v Benátkách, která je mimo jiné spojena s velkými zaalpskými zakázkami. Výsledky této části práce potom jsou vztaženy na případ Paola Fiamminga a jeho objednavatelů, augsburského obchodníka Hanse Fuggera a císaře Rudolfa II, a také jednoho objednavatele, jehož spojitost s Paolem Fiammingem se nepotvrdila. Další část práce se zabývá jednotlivými obrazy umístěnými v pražských a dalších...
Malba jako fyzická, gestická akce. Gesto a prostorově hmotné prožívání reality v krajinomalbě
Lešková, Kristýna ; Hůla, Zdenek (vedoucí práce) ; Velíšek, Martin (oponent)
Lešková, K.: Malba jako fyzická, gestická akce - Gesto a prostorově hmotné prožívání reality v krajinomalbě. [Diplomová práce] Praha 2012 - Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy, 84 stran. Práce má za úkol přiblížit vybrané momenty v historii malby, které spojuje gestický prvek a fyzická a gestická akce. Toto zadání je převážně ohraničeno tématem krajinomalby. Součástí je filozofická úvaha o podstatě obrazu jakožto fyzickém objektu. Na základě nových zjištění propojených s reflexí vlastní tvorby, vznikl soubor výtvarných prací s důrazem kladeným na gestické vyjádření. Propojení získaných vědomostí a vlastní výtvarně-tvůrčí zkušenosti vedlo k vytvoření didaktické výtvarné řady úkolů vhodných pro výuku žáků základních škol, ze kterého je patrná snaha o rozvoj tvořivého myšlení a vedení ke gestu a akci při tvorbě. Velký důraz je kladen na motivační proces. Část úkolů je ověřena praxí na základní škole. Celá práce je průběžně doplněna obrazovou dokumentací.
Kapitoly z dějin teorií o vznešeném a jejich reflexe ve výtvarném umění
Němcová, Kristina ; Konečný, Lubomír (vedoucí práce) ; Lahoda, Vojtěch (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje problematice vznešena v teoretické i praktické rovině. Rozebírá vývoj teorií o vznešeném od antiky až po 19. století a jejich reflexi ve výtvarném umění. V antice je tato reflexe zpracována na soše Niobé z římského chrámu Apollóna, v období romantismu je uvedena v několika kapitolách týkajících se různých pojetí této problematiky v Čechách, Anglii, Švýcarsku, Německu, Norsku či Americe. Důraz je položen na reflexi v dílech dvou zásadních autorů- anglického malíře Josepha Williama Turnera a německého umělce Caspara Davida Friedricha
Od krajiny k racionalitě - krajinářská východiska českého neokonstruktivismu
Dudr, Karel ; Klimešová, Marie (vedoucí práce) ; Pospiszyl, Tomáš (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá českými umělci, jejichž dílo implikuje směřování od krajinomalby k racionálním a konstruktivním tendencím. Důraz je přitom položen na čtyři z výrazných konstruktivistů - Zdeňka Sýkoru, Karla Malicha, Vladislava Mirvalda, Kamila Linharta - a jejich výtvarný vývoj do konce 60. letech. Distanc od příkladu meziválečných hnutí a odlišnost od soudobé konstruktivní a racionální tvorby v zahraničí dává o to větší význam vlastnímu krajinářskému východisku, o jehož dosahu na specifičnost díla českých konstruktivně orientovaných tvůrců je v této práci pojednáno. V souvislosti s tím se práce zaměřuje na roli tzv. Salcmanovy školy či skupiny Křižovatka. Pro celostní pohled je však pozornost soustředěna i na autory, kteří svým osobitým přístupem ke konstruktivismu a spletitějším směřováním od krajiny k racionalitě představují širší okruh tohoto fenoménu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Marína v tvorbě Jana van Goyena a jeho současníků v kontextu českých sbírek
Zakhovailo, Kristina ; Jarošová, Markéta (vedoucí práce) ; Oulíková, Petra (oponent)
Tato bakalářská práce je věnovaná rozboru vybraných děl s tematikou holandské mariny 17. století z českých sbírek, a to zejména z Národní galerie v Praze a Moravské galerie v Brně. Stěžejní pozornost bude zaměřena na vybraná díla jednoho z předních holandských krajinářů Jana van Goyena a také jeho současníků. Bakalářská práce zkoumá holandskou marinu v kontextu českého sběratelství a následně v českých galeriích. Téma mariny, jakožto výtvarný námět, bude představeno na pozadí kulturně-historických souvislostí doby zlatého věku nizozemské malby, kdy vývoj holandské mariny 17. století byl podmíněn úspěšnou mořeplavbou, která byla jedním z pilířů holandské ekonomiky. Námět holandské mariny bude zasazen do kontextu holandské krajinomalby 17. století. U popisu jednotlivých děl bude uplatněna metoda formální a ikonografické analýzy. Jednotlivá díla budou dále interpretována v rámci socio-kulturního kontextu doby, kdy daná díla vznikala. Tato bakalářská práce pracuje především s českým fondem. Smyslem této práce je snaha reflektovat holandskou marinu 17. století v kontextu českých sbírek.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 37 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.