Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Tvorba 3D modelu venkovního prostředí
Janalík, Radim ; Orság, Filip (oponent) ; Herman, David (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je navrhnout postup tvorby 3D modelu venkovního prostředí. Na základě pozice robota a dat z laserového dálkoměru jsou do mapy přidány body. Z těchto bodů je  metodou Delaunayho triangulace vytvořena trojúhelníková síť, která je následně zjednodušena algoritmem Vertex decimation. Tvorba modelu probíhá postupně v průběhu jízdy robota. Se získáváním nových bodů se aktualizuje existující síť trojúhelníků.
Photon mapping
Nečas, Ondřej ; Španěl, Michal (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
V rámci této práce byla provedena praktická implementace algoritmu photon mapping. Pro dosažení kvalitnějšího výstupu byly zkoumány některé základní a pokročilejší metody globálního osvětlení. Tyto náročné algoritmy jsou často prakticky nepoužitelné a je nutná jejich optimalizace. Základem praktické implementace je optimalizace raytraceru. Vzorky nepřímého difuzního osvětlení počítané metodou Monte Carlo je možné mezi sebou interpolovat s použitím vhodné techniky.
Distributed Ray Tracing v rozumném čase
Slovák, Radek ; Polok, Lukáš (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Práce se zabývá zobrazovací metodou distribuovaného sledování paprsku se zaměřením na optimalizace této metody. Metoda poskytuje generování velmi kvalitních a částečně realistických obrazů pomocí simulace některých vlastností světla distribucí světelných  paprsků. Daní za realističnost některých efektů je i v dnešní době vysoká výpočetní  náročnost. Práce rozebírá teorii a problematiku s tím spojenou. Velký prostor je pak  věnovaný optimalizacím této metody jako je hledání nejbližšího průsečíku  pomocí kd-stromu, kvazi náhodné generování vzorků s rychlejší konvergencí, použití  instrukční sady SSE a rychlý průsečík paprsku s trojúhelníkem. Tyto optimalizace  přinesly značné urychlení. V rámci práce jsou diskutované metody naimplementovány. Při  implementaci se klade také důraz na praktickou použitelnost zahrnující generování  pokročilejších animací a univerzální popis objektů.
Algoritmus ICP (Iterative Closest Point) pro sesazování mraku bodů
Wróbel, Jiří ; Martišek, Karel (oponent) ; Procházková, Jana (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá algoritmem ICP (Iterative Closest Point) pro sesazování mračna bodů. Zaměřuje se zejména na popis klasického algoritmu ICP. Tento algoritmus je modifikován použitím KD-stromu. Práce dále obsahuje popis jednoho možného vylepšení pomocí minimalizace vzdálenosti bodu od roviny. Výsledky byly testovány na reálných datech.
Metody hledání k-nejbližších sousedů
Cigánik, Marek ; Bartík, Vladimír (oponent) ; Burgetová, Ivana (vedoucí práce)
V práci je popsán základní koncept algoritmu K-nejbližších sousedů a jeho vazba s lidským pojetím podobnosti objektů. Jsou rozvedeny pojmy a klíčové myšlenky jako vzdálenostní funkce nebo prokletí dimenzionality. Práce zahrnuje detailní popis metod KD-Strom, Kulovitý strom, Locality-Sensitive Hashing, Strom náhodných projekcí a rodiny algoritmů založené na grafu nejbližších sousedů. Ke každé metodě je poskytnuto vysvětlení ideje s vizualizacemi, pseudokódy a asymptotickými složitostmi. Metody byly podrobeny experimentům a byly měřeny základní i pokročilejší metriky, ze kterých byly vyhodnoceny případy vhodnosti pro jednotlivé metody.
Algoritmus ICP (Iterative Closest Point) pro sesazování mraku bodů
Wróbel, Jiří ; Martišek, Karel (oponent) ; Procházková, Jana (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá algoritmem ICP (Iterative Closest Point) pro sesazování mračna bodů. Zaměřuje se zejména na popis klasického algoritmu ICP. Tento algoritmus je modifikován použitím KD-stromu. Práce dále obsahuje popis jednoho možného vylepšení pomocí minimalizace vzdálenosti bodu od roviny. Výsledky byly testovány na reálných datech.
Tvorba 3D modelu venkovního prostředí
Janalík, Radim ; Orság, Filip (oponent) ; Herman, David (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je navrhnout postup tvorby 3D modelu venkovního prostředí. Na základě pozice robota a dat z laserového dálkoměru jsou do mapy přidány body. Z těchto bodů je  metodou Delaunayho triangulace vytvořena trojúhelníková síť, která je následně zjednodušena algoritmem Vertex decimation. Tvorba modelu probíhá postupně v průběhu jízdy robota. Se získáváním nových bodů se aktualizuje existující síť trojúhelníků.
Distributed Ray Tracing v rozumném čase
Slovák, Radek ; Polok, Lukáš (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Práce se zabývá zobrazovací metodou distribuovaného sledování paprsku se zaměřením na optimalizace této metody. Metoda poskytuje generování velmi kvalitních a částečně realistických obrazů pomocí simulace některých vlastností světla distribucí světelných  paprsků. Daní za realističnost některých efektů je i v dnešní době vysoká výpočetní  náročnost. Práce rozebírá teorii a problematiku s tím spojenou. Velký prostor je pak  věnovaný optimalizacím této metody jako je hledání nejbližšího průsečíku  pomocí kd-stromu, kvazi náhodné generování vzorků s rychlejší konvergencí, použití  instrukční sady SSE a rychlý průsečík paprsku s trojúhelníkem. Tyto optimalizace  přinesly značné urychlení. V rámci práce jsou diskutované metody naimplementovány. Při  implementaci se klade také důraz na praktickou použitelnost zahrnující generování  pokročilejších animací a univerzální popis objektů.
Photon mapping
Nečas, Ondřej ; Španěl, Michal (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
V rámci této práce byla provedena praktická implementace algoritmu photon mapping. Pro dosažení kvalitnějšího výstupu byly zkoumány některé základní a pokročilejší metody globálního osvětlení. Tyto náročné algoritmy jsou často prakticky nepoužitelné a je nutná jejich optimalizace. Základem praktické implementace je optimalizace raytraceru. Vzorky nepřímého difuzního osvětlení počítané metodou Monte Carlo je možné mezi sebou interpolovat s použitím vhodné techniky.
Optimalizované sledování paprsku
Brich, Radek ; Herout, Adam (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této práce je vytvořit optimalizovaný program pro zobrazování 3D scény metodou sledování paprsku. Nejprve je stručně vysvětlena teorie a jednotlivé techniky. Další část práce se věnuje možnostem urychlení algoritmu. Jsou to zejména techniky dělení prostoru, algoritmus pro rychlé nalezení průsečíku paprsku s trojúhelníkem a různé možnosti paralelizace celého zobrazovacího algoritmu. Samostatná kapitola je věnována návrhu a realizaci programu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.