Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Význam a možnosti kariérového poradenství
Kovaříková, Tereza ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce) ; Vaněček, David (oponent)
Cílem této diplomové práce s názvem Význam a možnosti kariérového poradenství bylo zjistit a popsat pozici kariérového poradce a možnosti a bariéry kariérového poradenství. Diplomová práce je rozdělena do dvou částí, a to: teoretické a praktické. Teoretická část je zaměřena na tři hlavní tematické celky. V první kapitole je vymezen pojem kariérového poradenství, jsou vyjmenovány cílové skupiny, formy, diagnostika, limity, možnosti a bariéry kariérového poradenství. Druhá kapitola se věnuje kariérovému poradci, etickému kodexu, kompetencím, specializacím, pracovním činnostem a psychohygienou pro kariérové poradce. Třetí kapitola je zaměřena na vzdělání kariérových poradců a jejich další vzdělávání. V praktické části je popsána metodologie výzkumného šetření. Výzkumným designem byla zvolena případové studie. Data byla sbírána pomocí hloubkových polostrukturovaných rozhovorů se třemi kariérovými poradkyněmi. Rozhovory byly zaměřeny na pět témat, a to: pozice kariérového poradce, možnosti kariérového poradenství, bariéry v kariérovém poradenství, dosažené vzdělání kariérového poradce a další vzdělávání. Dále byla po využití techniky otevřeného kódování interpretována zanalyzovaná data z rozhovorů, shrnuty výsledky a rozvinuta diskuse o výsledcích. Z výzkumného šetření vyšlo najevo, že pozice...
Systemický přístup a rozhovor jako užitečná podpora v praxi kariérního poradce
Koptová, Naděžda ; Šírová, Eva (vedoucí práce) ; Mertin, Václav (oponent)
První část práce podává teoretický úvod do problematiky kariérového poradenství a volby další vhodné vzdělávací cesty, jsou objasněny důležité pojmy probíraného tématu. Je představena struktura poradenského systému v ČR, vybrané modely teorií kariérového vývoje, charakteristika vývojového období na rozhraní pubescence a adolescence s ohledem na volbu další vzdělávací cesty na konci studia základní školy. Seznamuje s poradenským vyšetřením, s používanými metodami, technikami, oblastmi zájmu. Dále seznamuje se základními principy systemického přístupu a charakteristikami systemického rozhovoru. Empirická část práce přináší teoreticko-metodologická východiska, ze kterých šetření vychází a konkrétní kazuistiky, které demonstrují v situaci poradenské konzultace hledání souladu mezi osobností žáků, předpoklady pro výkon určitého povolání, nejistotou, neznalostí a nedostatečnou připraveností při volbě jejich další vzdělávací cesty. V kazuistikách i diskusi se práce snaží poukázat na užitečnost a přínos zvoleného systemického přístupu a rozhovoru právě v procesu vlastního poradenství. Snaží se poukázat na vhodnost systemického přístupu jako teoretického a filozofického rámce kariérního poradce v kontextu poradenské situace s dítětem a jeho rodiči. Práce ukazuje, že tento přístup uplatňovaný v rozhovoru...
Poskytování kariérového poradenství žákům se specifickými poruchami učení
Jenšovská, Anna ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Horynová, Jana (oponent)
Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou a výzkumnou část. Teoretická část práce je rozčleněna do tří tematických oblastí. V první naleznete informace o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, legislativní úpravu poskytování podpůrných opatření a také fungování školských poradenských zařízení. Druhá část je zaměřena na jednotlivé druhy specifických poruch učení (SPU), hodnocení žáků se specifickými poruchami učení, diagnostiku SPU a podporu poskytovanou žákům ve výuce. Teoretická část je zakončena kapitolou věnující se kariérovému poradenství, protože s ním je spojen výzkum práce. Ve středu pozornosti jsou metody kariérového poradce, jeho kompetence, informace ohledně klientely a také činnosti poradce. Praktická část představuje výsledky šetření realizovaného formou rozhovorů s kariérovými poradci, výchovnými poradci. V závěru práce jsou zveřejněny výsledky z výzkumné části, protože cílem bylo zjistit názor respondentů na dopady, služby poradenství pro tyto žáky a jaké metody se vyžívají při práci s žákem s SPU. Hlavním cílem práce je zjistit, zda se vyskytují rozdíly v poskytování kariérového poradenství u žáků s SPU a u žáků bez SPU. Výzkumná část práce odlišnosti v poskytování kariérového poradenství žákům se specifickými poruchami učení potvrdila, ale poradci si zakládají na...
Systemický přístup a rozhovor jako užitečná podpora v praxi kariérního poradce
Koptová, Naděžda ; Šírová, Eva (vedoucí práce) ; Mertin, Václav (oponent)
První část práce podává teoretický úvod do problematiky kariérového poradenství a volby další vhodné vzdělávací cesty, jsou objasněny důležité pojmy probíraného tématu. Je představena struktura poradenského systému v ČR, vybrané modely teorií kariérového vývoje, charakteristika vývojového období na rozhraní pubescence a adolescence s ohledem na volbu další vzdělávací cesty na konci studia základní školy. Seznamuje s kariérními poradenskými službami poskytovanými v PPP, s používanými metodami, technikami, oblastmi zájmu. Dále seznamuje se základními principy systemického přístupu a charakteristikami systemického rozhovoru. Empirická část práce přináší teoreticko- metodologická východiska, ze kterých šetření vychází a konkrétní kazuistiky, které demonstrují v situaci poradenské konzultace hledání souladu mezi osobností žáků, předpoklady pro výkon určitého povolání, nejistotou, neznalostí a nedostatečnou připraveností při volbě jejich další vzdělávací cesty. V kazuistikách i diskusi se práce snaží poukázat na užitečnost a přínos zvoleného systemického přístupu a rozhovoru právě v procesu vlastního kariérního poradenství. Snaží se poukázat na vhodnost systemického přístupu jako teoretického a filozofického rámce kariérního poradce v kontextu rozhovoru s dítětem a jeho rodiči. Práce ukazuje, že tento...
Systemický přístup a rozhovor jako užitečná podpora v praxi kariérního poradce
Koptová, Naděžda ; Šírová, Eva (vedoucí práce) ; Mertin, Václav (oponent)
První část práce podává teoretický úvod do problematiky kariérového poradenství a volby další vhodné vzdělávací cesty, jsou objasněny důležité pojmy probíraného tématu. Je představena struktura poradenského systému v ČR, vybrané modely teorií kariérového vývoje, charakteristika vývojového období na rozhraní pubescence a adolescence s ohledem na volbu další vzdělávací cesty na konci studia základní školy. Seznamuje s poradenským vyšetřením, s používanými metodami, technikami, oblastmi zájmu. Dále seznamuje se základními principy systemického přístupu a charakteristikami systemického rozhovoru. Empirická část práce přináší teoreticko-metodologická východiska, ze kterých šetření vychází a konkrétní kazuistiky, které demonstrují v situaci poradenské konzultace hledání souladu mezi osobností žáků, předpoklady pro výkon určitého povolání, nejistotou, neznalostí a nedostatečnou připraveností při volbě jejich další vzdělávací cesty. V kazuistikách i diskusi se práce snaží poukázat na užitečnost a přínos zvoleného systemického přístupu a rozhovoru právě v procesu vlastního poradenství. Snaží se poukázat na vhodnost systemického přístupu jako teoretického a filozofického rámce kariérního poradce v kontextu poradenské situace s dítětem a jeho rodiči. Práce ukazuje, že tento přístup uplatňovaný v rozhovoru...
Kariérové poradenství na střední odborné škole
Janoušová, Daniela ; Jirsáková, Jitka (vedoucí práce) ; Zdena, Zdena (oponent)
Bakalářská práce s názvem Kariérové poradenství na střední odborné škole se zabývá systémem kariérového poradenství na konkrétní střední odborné škole a je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. V teoretické části byly definovány základní pojmy kariérového poradenství. Stručně bude popsána jeho historie a vývoj. Dále také systém kariérového poradenství v resortu Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy a v resortu Ministerstva práce a sociálních věcí, včetně současné legislativy v této oblasti. Komu kariérové poradenství slouží. Byly vysvětleny cíle, kroky (fáze) a důležité složky v kariérovém poradenství. V praktické části bylo provedeno kvantitativní dotazníkové šetření mezi žáky vybrané střední odborné školy, které bylo zaměřeno na povědomí žáků o kariérovém poradenství. Dále byly provedeny 3 rozhovory se dvěma učiteli, s Ing. arch. Davidem Bartošem, s Ing. Petrem Lorenzem, CSc. a s výchovnou poradkyní Mgr. Dagmar Svobodovou. Na základě obou šetření byla navržena doporučení pro zkvalitnění kariérového poradenství na zvolené střední odborné škole.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.