Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Mezigenerační literární projekt pro kurz Univerzita pro prarodiče a vnoučata
ZELENKOVÁ, Adéla
Bakalářská práce "Mezigenerační literární projekt pro kurz Univerzita pro prarodiče a vnoučata" se v teoretické části zabývá problematikou mezigeneračních vztahů, a to zejména vztahem mezi generací prarodičů a vnoučat. Zaměřuje se na historický vývoj mezigeneračních vztahů, důsledky těchto vztahů, kladné i záporné a trávení volného času mezi generacemi. Zahrnutým tématem v rámci teoretické části je také mezigenerační učení a jeho možnosti. Praktická část je zaměřena na literární projekt, použité metody, rozpis programu projektu a jeho následnou realizaci v rámci literárního bloku kurzu Univerzita pro prarodiče a vnoučata. Uskutečněný projekt je na závěr zhodnocen a reflektován organizátorem i účastníky samotného kurzu.
Mezigenerační rodinná solidarita očima studentů sociální práce
TUŠEROVÁ, Tereza
Tato diplomová práce se zabývá problematikou mezigenerační rodinné solidarity očima studentů sociální práce. Hlavním cílem je zmapovat postoje studentů sociální práce k mezigeneračnímu rodinnému soužití. Vliv na vztahy mezi seniory a mladými lidmi má vzájemná interakce, osobní zkušenosti, rodinné zázemí a další faktory. Téma mezilidských vztahů se týká každého z nás, nejen studentů sociální práce, základní kámen pro postoj mladé generace k seniorům utváří právě rodina, kde vzniká zmíněná mezigenerační rodinná solidarita. Tato práce se zaměřuje na vztah a postoj k této problematice z pohledu studentů sociální práce, kde se pracuje s předpokladem sociálního cítění, a to nejen k seniorům. Práce se skládá z teoretické a výzkumné části. Teoretická část práce je tvořena několika okruhy. Zabývá se vybraným obdobím stáří člověka, kde je zmiňována s ohledem k tématu práce - dospělost, stáří a demografická křivka. Dále je popsána formální péče o seniory, služby určené této cílové skupině a k nim vztahující se příspěvek na péči. Ve třetím okruhu je popsán samotný neformální pečovatel. Předposlední okruh se týká tématu mezigenerační solidarity a v závěru teoretické části téma vyplývající již z názvu samotné diplomové práce, a to student sociální práce. Pro výzkumnou část diplomové práce byl zvolen kvalitativní výzkum, metoda dotazování a technika polostrukturovaného rozhovoru. Rozhovory probíhaly se studenty sociální práce a byli zaměřeny na několik okruhů. Hlavní výzkumná otázka zněla: "Jak vnímají studenti sociální práce mezigenerační soužití v jedné domácnosti?" Dále byla rozdělena na několik dílčích otázek. Samotný výzkum proběhl v etapách, jako první proběhl předvýzkum a až poté následoval výzkum samotný. Všechny rozhovory byly nahrávány a doslovně přepsány. Získané informace byly zpracovány metodou vytváření trsů a výsledná data byla strukturována dle jednotlivých dílčích otázek. Z výzkumu vyplynulo, že studenti sociální práce vnímají soužití se staršími členy rodiny v jedné domácnosti jako přirozený vývoj jejich rodiny, rodinné situace. Považují za přirozené chování uvnitř rodiny, takové chování, kdy k sobě členové přistupují s láskou, úctou a pochopením. Přejí si i nadále pečovat o své blízké, a to v rodinném kruhu s minimálním, nebo žádným využitím sociálních služeb určených pro seniory. Studenti sociální práce se shodují, že studium tohoto oboru, jim přineslo velké množství informací, které jim ulehčí životní situaci, kdy se jako rodina, starají o stárnoucí členy své rodiny, stejně tak se ale shodují, že studium neovlivnilo jejich pohled a postoj k mezigeneračnímu soužití. Mezigenerační soužití zajišťuje jim, ale i dalším členům domácnosti jednu důležitou potřebu, a to "nebýt sám." Výsledky mohou dále sloužit studentům sociální práce, kteří se touto problematikou zabývají. Dále může tuto diplomovou práci využít i široká veřejnost k získání informací o mezigeneračním rodinném soužití.
Dobrovolnický projekt jako cesta k posílení mezigeneračních vztahů
Hušek Morawitzová, Soňa ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Burešová, Karolína (oponent)
Tématem diplomové práce jsou mezigenerační vztahy mezi generací mladých lidí a generací seniorů. V teoretické části se práce zabývá specifiky generace mladých a starých lidí, demografickým vývojem a aspektům, které s sebou přináší zvyšující se počet seniorů. Jedním z negativních důsledků stárnoucí společnosti je nepochopení a mezigenerační konflikty. Abychom mohli mezigeneračním střetům předcházet, je třeba vytvářet podmínky pro to, aby se příslušníci jednotlivých generací mohli navzájem lépe poznat a porozumět životnímu stylu jiné generace. Vzhledem k proměně současné rodiny, kdy nemají vnoučata možnost být s prarodiči v blízkém kontaktu natolik, jak tomu bylo dříve, je nutné hledat nové možnosti, jak svět mladých a starých lidí propojit. Jednou z možností je dobrovolnický projekt zaměřený na neformální mezigenerační učení. V empirické části si práce klade za cíl zjistit, zda realizace dobrovolnického projektu, kterého se účastní studenti - dobrovolníci a senioři - klienti domova pro seniory, může přispět k mezigeneračnímu sblížení, zda společné mezigenerační aktivity vedou k porozumění životnímu stylu a potřebám jiné generace a jestli mohou účastnici zkušenosti získané v projektu využít i v každodenním životě. Klíčová slova Generace, mezigenerační vztah, staří lidé, mladí lidé, senior, student,...
Mezigenerační rozdíly v názorech na sport a jeho popularitu
Nečas, Miloslav ; Janák, Vladimír (vedoucí práce) ; Ruda, Tomáš (oponent)
Název: Mezigenerační rozdíly v názorech na sport a jeho popularitu. Cíle práce: Cílem práce je zjistit rozdíly v názorech mezi dvěma rozdílnými generacemi, které jsou rozděleny dle věku a to na skupiny 18-25 let a na skupinu 60 let a více. Metody: Při tvorbě této diplomové práce byl využit výzkum prostřednictvím písemného a elektronického dotazování. Výsledky: Výsledkem by měla být rozdílnost jednotlivých skupin na zkoumanou problematiku a tím i rozdílnost názorů na současný i minulý sport. Klíčová slova: Rozdíly, mezigenerační, sport, popularita

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.