Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 22 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Integrace hudebních činností do výukových předmětů na 1. stupni základní školy
Chase, Olga ; Bělohlávková, Petra (vedoucí práce) ; Váňová, Hana (oponent)
Integrace hudebních činností do výukových předmětů na I. stupni základní školy Olga Chase Vedoucí práce: PhDr. Petra Bělohlávková, Ph.D. Studijní program: Učitelství pro základní školy Studijní obor: Učitelství pro I. stupeň základní školy ABSTRAKT Tématem diplomové práce je zapojení hudebních činností do výukových předmětů na 1. stupni základní školy. Cílem diplomové práce je kriticky posoudit názory na význam vztahu integrace hudebních činností do výukových předmětů na 1. stupni základní školy. Teoretická část představí pojetí integrované tematické výuky, shrne dosavadní poznatky o vlivu hudebních činností na rozvoj osobnosti dítěte z odborné literatury a relevantních zdrojů, vyzvedne výsledky prací zaměřených na zapojení hudby do vyučování na základní škole. Praktická část zkoumá zařazení hudebních činností do vyučovacích předmětů na primární škole, porovná vliv běžné výuky a specializované hudebně zaměřené výuky a na základě dotazníkového šetření a vlastního pozorování vyhodnotí efekt takové výuky z pohledu žáků, jejich rodičů a jejich vyučujících.
Integrovaná výuka a mezipředmětové vztahy v přírodovědných předmětech pohledem učitelů z praxe
RAJTMAJEROVÁ, Veronika
Diplomová práce se zabývá integrovanou výukou v přírodovědných předmětech v rámci konceptu STEM. Teoretická část se věnuje současnému pohledu na integrovanou výuku a mezipředmětové vztahy. Hlavním cílem práce je vytvoření integrované výukové jednotky, která je tematicky zaměřená na učivo související s Měsícem a propojuje vzdělávací oblast Člověk a příroda, konkrétně fyziku, přírodopis a zeměpis, a vzdělávací oblast Matematika a její aplikace, konkrétně okruh Závislosti, vztahy a práce s daty. Součástí práce je analýza kurikulárních dokumentů a vybraných učebnic přírodovědných předmětů se zaměřením na toto zvolené téma. Práce si také klade za cíl získat pohled učitelů z praxe na problematiku integrované výuky. V rámci rozhovorů s učiteli z praxe bylo zjišťováno, jaký je jejich pohled na integrovanou výuku a mezipředmětové vztahy, jejich využití v přírodovědných předmětech a na jejich přínosy a limity.
Integrovaná výuka českého jazyka na 2. stupni ZŠ
Kronovetrová Fingerová, Markéta ; Doležalová, Eliška (vedoucí práce) ; Komberec, Filip (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá tématem integrované výuky českého jazyka na druhém stupni základní školy. Jejím cílem bylo zjistit možnosti a limity realizace této výuky. Podklady byly získávány prostřednictvím akčního výzkumu na ZŠ Na Rohu1 , kde autorka této práce celý rok učila ve třech osmých třídách. Pro tyto třídy navrhovala lekce založené na principech integrace složek českého jazyka, konstruktivismu a komunikačním principu. Ty dokumentovala a reflektovala. Druhotným cílem této práce bylo sledovat možnosti provádění samostatného akčního výzkumu v běžných podmínkách a na běžné základní škole, kde by se tento druh výzkumu mohl stát prostředkem k profesnímu rozvoji učitelů. Základ teoretické části práce tvoří kapitoly zabývající se mapováním různých koncepcí výuky českého jazyka a současné situace v České republice i v zahraničí. Na ně navazují kapitoly, které se zabývají principy, na jejichž základě byly stanoveny zásady pro tvorbu jednotlivých lekcí. Pozornost byla věnována též popisu zásad akčního výzkumu. Byly použity české i zahraniční zdroje. Gros empirické části je založeno na dokumentaci k jednotlivým lekcím. Celkově jich bylo vytvořeno 19, z toho 9 je zde podrobně zdokumentováno a reflektováno. Data byla získána ze dvou dotazníků, analýzy výstupů, skupinových rozhovorů s žáky,...
Mezipředmětové vztahy ve výuce českého jazyka a literatury a dějepisu v 9. ročníku na základní škole
Olšavská, Marcela ; Komberec, Filip (vedoucí práce) ; Starý, Karel (oponent)
Tato diplomová práce řeší problematiku mezipředmětových vztahů českého jazyka a literatury a dějepisu ve výuce v 9. ročníku základní školy. Cílem bylo zaprvé prozkoumat současný stav pojetí mezipředmětových vztahů těchto předmětů v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání, vybraných školních vzdělávacích programech a vybraných učebních materiálech, zadruhé navrhnout možnosti účelné aplikace mezipředmětových vztahů sledovaných předmětů ve výuce. Výzkum spočívá v analýze Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání, školních vzdělávacích programů devíti vybraných škol a didaktického materiálu v podobě učebnice dějepisu, pracovního sešitu a metodické příručky pro učitele, dále učebnice českého jazyka, pracovního sešitu a metodické příručky pro učitele, a v neposlední řadě čítanky a k ní náležící příručky pro učitele. Z výzkumu vyplývá, že ačkoliv školní vzdělávací programy vycházejí z Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání, pojetí mezipředmětových vztahů není ve všech programech stejné. Stejně tak je aplikace mezipředmětových souvislostí v rámci didaktického materiálu velmi variabilní. V poslední části práce je předložena výuková lekce, v níž dochází k účelnému propojení učiva sledovaných předmětů. Lekce byla odučena na dvou školách v hodinách českého jazyka a...
Integrovaná výuka matematiky a zeměpisu
HAMROVÁ, Marika
Tato diplomová práce se zabývá interakcí mezi předměty matematika a zeměpis ve výuce na základní škole. Teoretická část se zaměřuje na představení dokumentu Rámcový vzdělávací program a ukotvuje předměty matematiku a zeměpis. Následně popisuje využití těchto dvou předmětů v rámci mezipředmětových vztahů. Druhá část teorie zpracovává metody výuky na základní škole, mezi nimi i integrovanou výuku. Praktická část je tvořena šesti různými aktivitami do hodin matematiky či zeměpisu. Každá z těchto příprav obsahuje metodický list, popis aktivity, zhodnocení a osobní zkušenosti s aktivitou. Součásti čtyř aktivit jsou pracovní listy.
Mezipředmětové úlohy s využitím laboratorních systémů v učivu biologie člověka na 2. stupni základní školy
HAŠKOVÁ, Tereza
Diplomová práce je zaměřena na mezipředmětové vztahy a integrovanou výuku přírodovědných předmětů na 2. stupni základní školy. Literární přehled popisuje vývoj výuky přírodovědných předmětů, začlenění mezipředmětových vztahů v kurikulárních dokumentech a zmiňuje metody výuky podporující integrovanou výuku. Druhá část je zaměřena na vytvořené pracovní listy a jejich praktické ověření s žáky sedmých a osmých ročníků základní školy.
Dětská univerzita z pohledu mezipředmětových vztahů
HYÁNKOVÁ, Jitka
ová práce Dětská univerzita z pohledu mezipředmětových vztahů popisuje akti-vity, které je možno využít mezipředmětově v rámci poznávání světa. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část práce analyzuje poznatky v rámci neformálního vzdělávání, pohled na vzdělávání z oblasti didaktiky, charakterizuje vzdělávací oblasti matematika a její apli-kace, jazyk a jazyková komunikace, člověk a jeho svět a umění a kultura z Rámcového vzdělávacího programu. Dále se zabývá motivací, organizačními formami výuky, mezi-předmětovými vztahy v rámci dětské univerzity, neformálním vzděláváním a integrova-nou výukou. Praktická část se zaměřuje na výukovou lekci ?Obeplujeme svět s chobotnicí? v rámci dětské univerzity. Je rozdělena do tří částí. V první jsou rozebrány jednotlivé aktivity na stanovištích, ve druhé jsou rozebrány aktivity, které jsou zaměřené na frontální vyučo-vání. V poslední části je rozebrán průběh dětské univerzity.
Integrovaná výuka vzdělávacích oborů zeměpis a přírodopis na 2. stupni ZŠ (s praktickou ukázkou výuky tematického obsahu biogeografie)
HŘAVOVÁ, Michaela
Tato diplomová práce se zabývá integrovanou výukou, její aplikací u nás a v zahraničí a možnostmi jejího využití ve výuce zeměpisu a přírodopisu. Cílem práce bylo vytvořit výukové aktivity, které propojují tyto dva předměty ve vzdělávacím obsahu biogeografie. Celkem byly vytvořeny tři výukové aktivity zaměřené na rozšíření organismů na území Afriky, Austrálie a Oceánie a Ameriky. Aktivity jsou koncipovány tak, že do dvou z nich jsou integrovány i další předměty, konkrétně výtvarná výchova a český jazyk. Součástí práce je návrh konceptu výuky biomů a biogeografie a návrh uspořádání vzdělávacích obsahů ve vzdělávacích oborech zeměpis a přírodopis na 2. stupni základní školy.
Zeměpis v pohybu - možnosti integrované výuky vzdělávacích oborů zeměpis a tělesná výchova (s praktickým zacílením na učební plán ŠVP Gymnázia, Prachatice, Zlatá stezka 137)
KIŠ, Dominik
Tato bakalářská práce se zabývá možnostmi integrované výuky zeměpisu a tělesné výchovy s cílovým zaměřením na Gymnázium Prachatice, Zlatá stezka 137. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část se zabývá vymezením základní pedagogicko-didaktické terminologie, analýzou dokumentů týkajících se tématu a charakteristikou didaktiky geografie a tělesné výchovy. Dále je tato část zaměřena na integrovanou výuku, na možnosti využití této formy výuky a na aktuální aplikaci integrace sledovaných předmětů v České republice. V další části se práce zabývá informacemi o Gymnáziu Prachatice, analýzou didaktiky zeměpisu a tělesné výchovy ve školním vzdělávacím programu a realizací integrace na vybraném gymnáziu. Praktická část obsahuje náměty na vzdělávací aktivity, ve kterých dochází k propojení sledovaných předmětů a které by bylo možné aplikovat v okolí vybrané školy. Tyto náměty jsou zařazeny do Rámcového vzdělávacího programu a do Školního vzdělávacího programu gymnázia.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 22 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.