Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Mezipředmětové vztahy ve výuce českého jazyka a literatury a dějepisu v 9. ročníku na základní škole
Olšavská, Marcela ; Komberec, Filip (vedoucí práce) ; Starý, Karel (oponent)
Tato diplomová práce řeší problematiku mezipředmětových vztahů českého jazyka a literatury a dějepisu ve výuce v 9. ročníku základní školy. Cílem bylo zaprvé prozkoumat současný stav pojetí mezipředmětových vztahů těchto předmětů v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání, vybraných školních vzdělávacích programech a vybraných učebních materiálech, zadruhé navrhnout možnosti účelné aplikace mezipředmětových vztahů sledovaných předmětů ve výuce. Výzkum spočívá v analýze Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání, školních vzdělávacích programů devíti vybraných škol a didaktického materiálu v podobě učebnice dějepisu, pracovního sešitu a metodické příručky pro učitele, dále učebnice českého jazyka, pracovního sešitu a metodické příručky pro učitele, a v neposlední řadě čítanky a k ní náležící příručky pro učitele. Z výzkumu vyplývá, že ačkoliv školní vzdělávací programy vycházejí z Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání, pojetí mezipředmětových vztahů není ve všech programech stejné. Stejně tak je aplikace mezipředmětových souvislostí v rámci didaktického materiálu velmi variabilní. V poslední části práce je předložena výuková lekce, v níž dochází k účelnému propojení učiva sledovaných předmětů. Lekce byla odučena na dvou školách v hodinách českého jazyka a...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.