Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 145 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Housle a jejich využití při výuce hudební výchovy na druhém stupni ZŠ
Hamplová, Veronika ; Kubátová, Gabriela (vedoucí práce) ; Hurníková, Kateřina (oponent)
Práce se zabývá využitím houslí na 2. stupni ZŠ. Vychází z historické tradice tohoto nástroje na školách a zkoumá jeho využití v různých souvislostech. Práce přináší konkrétní návrhy aktivit, které se dají využít ve výuce. KLÍČOVÁ SLOVA Housle, hudební výchova, druhý stupeň
České populární písně reflektující společnost a události let 1918-1945 a zapojení této tvorby do výuky hudební výchovy
Soběslavová, Terezie ; Saláková, Magdalena (vedoucí práce) ; Hons, Marie (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá českou populární hudbou se zaměřením na písňovou tvorbu období od vzniku samostatného československého státu až po konec druhé světové války. První republika byla dobou intenzivního kulturního a společenského rozkvětu. Tato práce poté zkoumá zejména, jak na vznik tehdejších písní působily vlivy společnosti, její preference a tendence k vlasteneckým projevům, v neposlední řadě také dobové události. Pozornost je zde věnována žánrům masové produkce populární hudby, jímž se dobově říkalo šlágry, které sloužily jako prostředek pro komentování aktuálních událostí a odrážení atmosféry společnosti. I přes náročné období protektorátu přetrvávala vlastenecká tematika a písně se staly důležitým nástrojem morálního odporu proti fašismu. Ikonou českého hudebního života tohoto období je bezesporu osobnost Karla Hašlera. Jeho tvorba reflektovala národní hrdost a odhodlání v období dramatických událostí. Práce se pokouší o nástin analýzy Hašlerových písní v kontextu dobového vývoje. Důležitou intencí je začlenit toto téma do vyučovacího procesu hudební výchovy. Aspektem je přispět k širšímu porozumění historických souvislostí a významu populární hudby jako zrcadla doby. Vzhledem k požadavkům na výuku hudební výchovy bylo klíčové vytvořit návrhy lekcí v souladu s činnostním pojetím....
Hudební výchova jako prostředek zkvalitnění třídního klimatu
Příkazká, Adéla ; Jiřičková, Jiřina (vedoucí práce) ; Kozánková, Olga (oponent)
Diplomová práce se zabývá využitím hudební výchovy jako prostředku pro zkvalitnění třídního klimatu na 1. stupni základní školy. Cílem je zmapovat široké spektrum hudebně výchovných činností a navrhnout konkrétní aktivity hudební výchovy, které přispějí k pozitivnímu rozvoji třídního klimatu. Teoretická část nejprve představuje vývojové charakteristiky dítěte mladšího školního věku, zejména kognitivní, emoční a sociální vývoj. Dále definuje klíčové pojmy spojené s třídním klimatem a základní principy hudební výchovy na 1. stupni základní školy. Rovněž je provedena analýza a konkretizace hudebně výchovných aktivit, které podporují celkovou pohodu ve třídě. Výchovné aktivity jsou rozděleny do pěti oblastí, které jsou klíčové při formování kvalitního třídního klimatu. Praktická část se zaměřuje na proměnu klimatu ve třídě prostřednictvím realizace již zmíněných hudebně výchovných aktivit v praxi. Výsledky výzkumu jsou vyhodnoceny skrze dotazníkového šetření. Závěrečná část práce shrnuje získané poznatky a přináší návrhy pro pedagogickou praxi, které mohou být aplikovány pro efektivní využití hudební výchovy jako nástroje ke zkvalitnění třídního klimatu na 1. stupni základní školy. Výsledky této práce poskytují důležité informace o tom, jak může být hudební výchova využita jako účinný nástroj ke...
Výchovné koncerty pro první stupeň základní školy v jihlavském regionu
CÁBOVÁ, Natálie
Tato diplomová práce se zabývá výchovnými koncerty pro první stupeň základních škol na území jihlavského regionu. Teoretická část práce se zabývá historickým vývojem výchovných koncertů a nejdůležitějšími osobnostmi, které jsou s výchovnými koncerty spojeny. Velký důraz je pak kladen na okres Jihlava a stav výchovných koncertů na tomto území. V praktické části diplomové práce jsou poznatky z teoretické části aplikovány na konkrétní příklady. Zabývám se zde organizací vlastního výchovného koncertu. Speciální pozornost kromě samotného koncertu věnuji také přípravné i závěrečné fázi výchovného koncertu. Přiloženo je několik vzorových příprav, které umožňují začlenění výchovného koncertu do další výuky žáků. Cílem diplomové práce bylo zmapovat stav výchovných koncertů na území jihlavského regionu a zjistit vztah pedagogů, působících na tomto území, k výchovným koncertům.
Rozvíjení rytmického cítění u dětí v mateřské škole
RÁBOVÁ, Barbora
Bakalářská práce se zabývá rozvojem rytmického cítění u dětí v mateřské škole. Zaměřuje se na hudební výchovu, kde je popsána tvořivost dítěte až po přípravy pedagoga a vhodná motivace k hudebním činnostem. Dále se pak zaměřuje na vývoj předškolního dítěte a hudební výrazové prostředky. Ve své práci navrhuji aktivity pro rozvoj rytmického cítění dítěte. Jako prostředek k návrhům jsem zvolila hru, která je velice důležitou součástí předškolního života. Rytmus je zároveň jedním z hlavních hudebních prvků, který doprovází nejen hudební svět, ale také člověka a svět biologický od samotných počátků. Návrhy konkrétních popsaných her v poslední kapitole práce se zabývají nejen rozvojem rytmického cítění, ale také kognitivních, psychomotorických a afektivních funkcí dítěte předškolního věku. Většina her je prováděna s pomocí Orffových hudebních nástrojů.
Integrace hudebních činností do výukových předmětů na 1. stupni základní školy
Chase, Olga ; Bělohlávková, Petra (vedoucí práce) ; Váňová, Hana (oponent)
Integrace hudebních činností do výukových předmětů na I. stupni základní školy Olga Chase Vedoucí práce: PhDr. Petra Bělohlávková, Ph.D. Studijní program: Učitelství pro základní školy Studijní obor: Učitelství pro I. stupeň základní školy ABSTRAKT Tématem diplomové práce je zapojení hudebních činností do výukových předmětů na 1. stupni základní školy. Cílem diplomové práce je kriticky posoudit názory na význam vztahu integrace hudebních činností do výukových předmětů na 1. stupni základní školy. Teoretická část představí pojetí integrované tematické výuky, shrne dosavadní poznatky o vlivu hudebních činností na rozvoj osobnosti dítěte z odborné literatury a relevantních zdrojů, vyzvedne výsledky prací zaměřených na zapojení hudby do vyučování na základní škole. Praktická část zkoumá zařazení hudebních činností do vyučovacích předmětů na primární škole, porovná vliv běžné výuky a specializované hudebně zaměřené výuky a na základě dotazníkového šetření a vlastního pozorování vyhodnotí efekt takové výuky z pohledu žáků, jejich rodičů a jejich vyučujících.
Individualizace při výuce hudební výchovy v heterogenní třídě na 1. stupni základní školy s ohledem na současné trendy ve vzdělávání
Růžičková, Veronika
Tato disertační práce se zabývá individualizací při výuce hudební výchovy v heterogenní třídě na prvním stupni základní školy. Teoretická část je zaměřena na obrat ve vzdělávání, který nastal s příchodem reformní pedagogiky a přinesl snahy o změnu výuky, diferenciaci žáků a učiva, individualizaci učení i mimořádné vzdělávací projekty. V textu jsou utříděny poznatky z obecné pedagogiky, na které navazují principy, zásady a podněty oborové di- daktiky týkající se výuky hudební výchovy. Zároveň jsou uvedena specifika, která hudební výchovu odlišují od ostatních předmětů a mají vliv na proveditelnost individualizace nebo volbu vhodných metod. Chronologické uspořádání poznatků z obecné i oborové didaktiky je završeno popisem si- tuace v současné škole. Pro tu je charakteristická "pestrá třída", ve které se společně učí žáci různě nadaní, z rozdílně situovaných rodin, s nestejným vztahem ke vzdělání, hudbě a kultuře či mluvící odlišným mateřským jazykem. Zpracování tématu zohledňuje současné trendy ve vzdělávání (formulované ve Strategii vzdělávací politiky ČR do roku 2030+), které akcentují individualizaci výuky a poskytování podpory žákům se speciálními vzdělávacími potřebami. Empirická část práce je zaměřena na získání, zpracování a vyhodnocení informací o použí- vání individualizace při hodinách...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 145 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.