Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Produkce a udržování autenticity jako subkulturního kapitálu: případ české Freetekno subkultury
Frantál, Daniel ; Hájek, Martin (vedoucí práce) ; Špaček, Ondřej (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá analýzou problému produkce a udržování autenticity jako subkulturního kapitálu. Na případu poklesu zájmu o participaci na české freetekno scéně ukazuje, jakým způsobem analyticky nahlížet problematiku autenticity a subkulturního kapitálu. Výzkum je metodologicky postaven na kombinaci hloubkových výzkumných rozhovorů a zúčastněného terénního pozorování. Primární data jsou poté doplněna o analýzu sekundárních dat v podobě mediálních článků, letáků a sociálních sítí. Hlavním argumentem této diplomové práce je, že autenticita má kromě distinktivní dimenze i dimenzi substantivní. Autenticita nepředstavuje pouze distinktivní prvek vnitřně či navenek rozdělující subkulturu, ale je i tím, co subkultuře dává obsah, význam a smysl pro stávající i nové členy. Autenticita je nejen zdrojem užívaným při soutěži o status, ale je i zdrojem obsahu subkultury a požitku spojeného s participaci v ní. Tato diplomová práce skrze vysvětlení úpadku zájmu o českou freetekno scénu dochází k závěru, že při výzkumu subkultur je třeba formalistickou perspektivu subkulturního kapitálu a autenticity jako nástrojů distinkce rozšířit o pojetí těchto také jako aspektů vytvářející obsah a význam subkultury. Navrhuje tedy dvoudimenzionální konceptualizaci subkulturního kapitálu skládající se z...
Hudba a životní filozofie: Veganství na české hudební scéně
Zaškolná, Jana ; Supa, Markéta (vedoucí práce) ; Rosenfeldová, Jana (oponent)
Bakalářská práce "Hudba a životní filozofie: Veganství na české hudební scéně" se zabývá rolí hudebních interpretů v propagaci životního stylu nebo filozofie. Konkrétně se zaměřuje na českou hudební scénu, při čemž aplikuje metodu případové studie na různé oblasti působení dvou českých hudebních interpretů - Bena Cristovaa jako představitele hudebního mainstreamu a Lukáše Vincoura jako zástupce hudební subkultury. Případová studie využívá dvě výzkumné metody, a to primárně obsahovou analýzu doplněnou o metodu dotazování. Obsahová analýza se zabývá třemi oblastmi působení hudebních interpretů - hudební tvorbou, sebeprezentací a aktivismem. Cílem je zjistit, zda vybraní hudební interpreti v daných oblastech propagují veganství a pokud ano, jaké komunikační prostředky k tomu využívají. Výzkum je zasazen do teorie hudby, hudebních subkultur a hudební slávy jako prostředku propagace životního stylu nebo filozofie, při čemž je brán v potaz kulturní a popkulturní kontext. Značná část se zabývá také veganstvím jako životním stylem a společenským fenoménem.
Role žen v historii českého punku
Římanová, Jana ; Vaněk, Miroslav (vedoucí práce) ; Diestler, Radek (oponent)
Diplomová práce zkoumá roli žen v historii českého punku. V úvodní části práce je popsána historie a vývoj punku ve světě. V této části jsou vysvětleny významy pojmu punk jako subkultura (v terminologii pozdějších výzkumů scéna) a punk jako hudební žánr. Popsána jsou specifika ženské punkové módy a stylu. Jsou uvedeny role, ve kterých se ženy v punkové scéně realizují a typické ženské role v hudebních skupinách. Součástí teoretické části práce je stručný popis historie punku na území České republiky a zapojení žen v české punkové scéně. Jako jeden z hlavních zdrojů při vypracování diplomové práce byly využity rozhovory vedené metodou odvozenou od metodologie orální historie. Dílčím cílem práce bylo ověření použitelnosti analytického programu Atlas.ti pro analýzu orálně-historických interview. Tento software byl využit pro analýzu výzkumných rozhovorů. Druhá polovina práce se zabývá interpretací témat obsažených v rozhovorech. Věnuje se specifickým oblastem života v souvislosti s punkovou subkulturou jako jsou důvody, které přivedly ženy k punku, role přátel a vztahů, setkání punkového myšlení s autoritou v podobě rodičů a školy. Dále se práce zabývá transformací punkových názorů v dospělosti ve vztahu k zaměstnání a vlastní rodině. Poslední část interpretace se věnuje ženským rolím, které byly v...
Rockový fanoušek jako příjemce marketingové komunikace
Palounek, Martin ; Riedlbauch, Václav (vedoucí práce) ; Stříteský, Václav (oponent)
Tato práce se zaměřuje na získání informací o rockovém fanouškovi, které budou využitelné pro potřeby marketingové komunikace. Popisuje, jak se rockeři odlišují od běžné populace v základních popisných charakteristikách, hodnotách, názorech, postojích a životním stylu. Tyto rozdíly zkoumá také na úrovni jednotlivých dílčích žánrů a zároveň se snaží nalézt společné prvky. Zabývá se poselstvím, symbolikou a hlavními myšlenkami rockové hudby, přičemž se soustřeďuje i na a historický a společenský kontext vzniku a vývoje žánru a významných subžánrů. Nahlíží do problematiky sociálních skupin a detailněji popisuje vybrané subkultury. Shrnuje nejnovější poznatky z oblasti hudební sociologie a marketingu hudby a tyto poznatky propojuje v kontextu rockového žánru. Zároveň se také snaží k rocku a jeho subžánrům přiřadit konkrétní archetyp. V rámci práce vycházíme z předpokladů, že rockoví fanoušci se v některých ohledech významně liší od zbytku populace a že významné odlišnosti můžeme nalézt i na úrovni subžánrů. Zároveň však také očekáváme, že některá specifika jsou společná všem dílčím žánrům. Domníváme se, že umělci a hudební marketéři k marketingové komunikaci přistupují spíše intuitivně a v komunikaci s fanouškem využívají symboliky, historických odkazů a archetypů. Samotný výzkum sestává ze tří okruhů. Prvním je analýza sekundárních dat databáze MML-TGI společnosti Median za rok 2013, použitými metodami byla obecná a křížová analýza, jejichž cílem bylo nalézt diference mezi jednotlivými žánry a subžánry v popisných charakteristikách, hodnotovém systému a výrocích o životním stylu. Dále byla provedena obsahová analýza přední strany obalů nejvýznamnějších rockových alb za účelem hlubšího prozkoumání rockové symboliky. Poslední část práce je tvořena rozhovory s profesionály v oblasti hudebního průmyslu, kteří odpovídali na otázky týkající se charakteristiky žánru, fanoušků a praxe v marketingové komunikaci.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.