Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 18 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Ilja Hurník a jeho přínos do klavírní pedagogiky
Skleničková, Ráchel ; KLÁNSKÝ, Ivan (vedoucí práce) ; KRAJNÝ, Boris (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá slavným českým skladatelem, klavíristou, spisovatelem a pedagogem Iljou Hurníkem, a to zejména jeho pedagogickými a instruktivními klavírními díly a pedagogickými metodami. Obsahuje také výzkum, nakolik jsou jeho instruktivní díla oblíbená a jaké obohacení pedagogům i žákům klavírní hry přinášejí. Po úvodu je čtenáři představen Hurníkův život. Následuje orientační výčet jeho hudebního i slovesného díla. Ke klavírnímu a instruktivnímu dílu jsou přiřazeny kapitoly, které podrobně rozebírají nejvýznamnější zásady jeho klavírní pedagogiky a nejpoužívanější instruktivní díla pro výuku dětí. Poslední část práce se zabývá výzkumem oblíbenosti jeho děl, provedeným formou dotazníku; získaná data jsou zpracována kvantitativně.
Hra na klavír ve světle vědeckých poznatků
Rašková, Beata ; MALÝ, František (vedoucí práce) ; WEISER, Helena (oponent)
Cílem práce je propojení vědeckých výzkumů, znalostí tělesných procesů a mentálních technik s hudební praxí. Úvod práce se zabývá talentem obecně a faktory, které ovlivňují úspěch hudebníků. Pozornost je věnována rovněž houževnatosti a vhodné motivaci. Hlavní část práce se věnuje tvůrčímu procesu a způsobům, jak pozitivně ovlivnit kreativitu. Důraz je kladen na efektivitu cvičení a jeho specifika – nejvhodnější denní dobu, optimální délku cvičení, plánování cílů a techniky cvičení. Součástí je přehled nejčastějších chyb při učení se skladeb zpaměti a popis procesu ukládání do dlouhodobé paměti, včetně nejefektivnějších technik učení. Závěr práce se zabývá psychickou přípravou na veřejná vystoupení a obsahuje techniky pro dlouhodobou i krátkodobou přípravu. Pozornost je věnována také životnímu stylu a dietním doporučením před koncertem i po něm.
Hodnocení pozice hlavy u dětí hrajících na klavír
Vohralíková, Kristýna ; Pavlů, Dagmar (vedoucí práce) ; Reckziegelová, Petra (oponent)
Název: Hodnocení pozice hlavy u dětí hrajících na klavír Cíle: Cílem této práce bylo zhodnocení, zda hra na klavír může ovlivňovat držení hlavy u dětí školního věku, které hru na klavír provozují 4 až 5 let. Metody: Studie se zúčastnilo celkem 46 probandů, z nichž 23 dětí představovalo skupinu výzkumnou a 23 dětí skupinu kontrolní. Pohyby hlavy probandů z výzkumné skupiny byly zaznamenávány při hře libovolné skladby na klavír bez dopomoci notového záznamu, následně v jejich uvolněném a pohodlném sedu a nakonec v sedu zkorigovaném dle Brüggera. Probandi z kontrolní skupiny absolvovali stejné měření, kromě hry na klavír. Probandi se během měření uvolněného a korigovaného sedu dívali přímo před sebe a zároveň se měli snažit očima ani hlavou nepohybovat. K měření pohybů hlavy probandů byl použit přístroj TrackIR společnosti Natural point. Výsledky: Z výsledků vyplývá, že hra na klavír po dobu čtyř až pěti let nemá negativní vliv na držení hlavy u dětí, které na tento hudební nástroj hrají čtyři až pět let. Klíčová slova: hra na klavír, držení hlavy s preferencí, TrackIR, odchylky hlavy v čase
The proportion of piano at the profiles of future teacher of Music - Music Education
Kistyová, Ľubica ; Poledňák, Ivan (vedoucí práce) ; Váňová, Hana (oponent) ; Medňanská, Irena (oponent)
Hlavnou témou dizertačnej práce je poukázať na význam klavírnej hry pri umeleckom i osobnostnom formovaní učiteľa hudby. Autorka zdôrazňuje potrebu dostatočne rozvinutých klavírnych zručností učiteľa ako propagátora umeleckých diel a tiež ako iniciátora hudobno-tvorivých činností. Analyzuje rôzne stupne a formy klavírnej prípravy, všíma si ich pozitíva i nedostatky. Upozorňuje na profesionálnosť tejto prípravy, založenej na komplexnom, celostnom prístupe k osobnosti interpreta. Vo vysokoškolskom študijnom programe Hv nachádza mnohoraké využitie klavírnej hry na základe interdisciplinárnych vzťahov. Reflektuje tvorbu a priebeh niektorých modelových umelecko- pedagogických prezentácií vysokoškolákov v predmete didaktika Hv s využitím klavírnej tvorby pre deti ako základu najmä k percepčným hudobným činnostiam. Študenti sú motivovaní k potrebe vlastnej interpretácie počúvaných skladieb v pedagogickej praxi. "Živou" klavírnou hrou môžu účinnejšie pôsobiť na hudobno-zážitkový svet detí. Autorka tým nastoľuje východisko pre skvalitňovanie umeleckého i osobnostného profilu učiteľa hudby - hudobnej výchovy. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Julia Fischer - osobnost a interpretační profil
Chrastilová, Dominika ; ŠTRAUS, Ivan (vedoucí práce) ; MATOUŠEK, Bohuslav (oponent)
Julia Fischer je dnes právem označována jako přední světová houslová interpretka. Ve svém mladém věku má za sebou vystoupení na všech významných světových pódiích, spolupráci s řadou věhlasných dirigentů a špičkových muzikantů. V současné době se Fischer intenzivně věnuje kromě nabitého koncertního programu také pedagogické činnosti, hře na klavír na profesionální úrovni a komorní hře-především prostřednictvím kvartetu. Zároveň je Julia manželkou a matkou dvou dětí. V této práci bych se ráda věnovala mimo doby jejích studijních let také všem dalším jmenovaným aspektům hudebního života.
Alternativní metody při léčbě profesioná lních onemocnění pianistů
Hasmanová, Adéla ; MALÝ, František (vedoucí práce) ; LEICHNER, Emil (oponent)
Hra na klavír je jednostranná pohybová aktivita, při které je velice zatěžována horní polovina těla, především horní končetiny a záda. Při přetěžování jednotlivých částí může dojít k onemocnění hracího aparátu. Cílem této práce je zmapovat nejčastější onemocnění, která mohou pianisty potkat, zaměřit se na jejich příznaky a příčiny a především na možnosti alternativní léčby těchto onemocnění. Práce bude zaměřena na podrobný popis dvou metod – Feldenkraisovy metody a Alexanderovy techniky.
Osobnost Pierre-Laurenta Aimarda a jeho vliv na poválečnou klavírní interpretaci
Šupák, Michal ; KAHÁNEK, Ivo (vedoucí práce) ; MALÝ, František (oponent)
Tato práce je zaměřena na osobnost Pierre-Laurenta Aimarda - pianisty na vrcholu své mezinárodní kariéry, který patří mezi nejvýznamnější klavírní osobnosti druhé poloviny dvacátého století a je úzce spjat se skladately evropské poválečné avantgardy. Cílem práce je zmapovat jeho umělecký život, přínos jeho myšlenek a názorů pro klavírního interpreta a také přínos jeho úzké spolupráce s předními skladateli poválečného období. Práce je doplňena o analýzu a komparaci jeho vybraných nahrávek skladeb Gyorgy Ligetiho, na jejichž přípravě s ním osobně spolupracoval.
Interpretační poznámky k Chopinově sonát ě h moll
Czepa, Roman ; MALÝ, František (vedoucí práce) ; BILINSKÁ, Kvitoslava (oponent)
Práce si bere za cíl provést syntézu dosavadního vývoje interpretace sonáty h moll, op. 58, Fryderyka Chopina. Je podán stručný rozbor formálně harmonický s odkazy k dalšímu studiu v těchto otázkách a stěžejní statí je pak náhled interpretačních úskalí. Jedná se o volbu edice, otázky autorského stylu v kontrastu s interpretačními přístupy a naplnění požadavků díla předními světovými interprety.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 18 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.