Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 36 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Interpretační porovnání Brahmsova houslového koncertu D-dur
Bačovský, Tomáš ; MATOUŠEK, Bohuslav (vedoucí práce) ; ČEPICKÝ, Leoš (oponent)
V této bakalářské práci se pojednává především o muzikálních detailech Brahmsova houslového koncertu. Čtenáři má za úkol ukázat rozdílné náhledy na interpretaci tohoto díla a přiblíţit jejich tvorbu. Práce je členěna do čtyř hlavních kapitol. Úvodní dvě jsou věnovány životopisům. V první se čtenář dočte o životě Brahmse v období vzniku koncertu a ve druhé zjistí něco o životě interpretů. Třetí kapitola přibližuje formální výstavbu díla a ve čtvrté se nachází hlavní náplň práce - porovnání vybraných nahrávek.
Komorní tvorba Bohuslava Martinů v jeho pařížském období
Sedlář, Patrik ; MATOUŠEK, Bohuslav (vedoucí práce) ; KUDELÁSEK, Pavel (oponent)
Tato bakalářská práce by měla pomoci nejenom k orientaci v komorním díle Bohuslava Martinů v dobách jeho pařížské emigrace, ale především k přiblížení jeho kompozičního stylu v tomto období a to pomocí analýzy jeho Sonáty pro flétnu, housle a klavír. Práce je rozdělena do pěti kapitol. První kapitola, která je rozdělena do dvou podkapitol, shrnuje jak život a dílo Bohuslava Martinů, tak přehled jeho komorní tvorby v pařížském období. Každá další kapitola obsahuje harmonickou a tektonickou analýzu jednotlivé věty Sonáty pro flétnu, housle a klavír. Tyto kapitoly jsou opět rozděleny na podkapitoly (první podkapitola je vždy obecná charakteristika, která poskytuje základní informace o určité větě) a každá z nich obsahuje analýzu velkých dílů jednotlivých vět ze sonáty.
Pavel Haas: Komorní tvorba s využitím houslí
Petříková, Šárka ; PAZDERA, Jindřich (vedoucí práce) ; MATOUŠEK, Bohuslav (oponent)
Diplomová práce Pavel Haas: Komorní tvorba s využitím houslí se zabývá jeho třemi smyčcovými kvartety v kontextu skladatelova života. Hodnotí Haasův skladatelský styl a vzory a rámcové ho zařazuje do kontextu doby. Diplomová práce se zaměřuje na smyčcový kvartet č. 1 cis-moll, smyčcový kvartet č. 2 „Z Opičích hor op. 7 a smyčcový kvartet č. 3. op. 15. Obsahuje stručnou historii jejich prvního uvedení, rozbory a zvláštní kapitolu o interpretačních úskalích. Další kapitolou je porovnání interpretací, které zahrnuje první novodobou nahrávku od bostonského smyčcového kvarteta Hawthorne String Quartet, nahrávku Kocianova kvarteta jako zástupce tradiční české kvartetní školy a nahrávky dvou českých smyčcových kvartet mladé generace, Pavel Haas Quartet a Bennewitzovo kvarteta. Jedna z kapitol se zabývá také samotným Pavel Haas Quartet, které nese skladatelovo jméno.
Houslové koncerty J. Sibelia a B. Bartóka č. 2 v podání J. Sterna, G. Shahama a V. Mullové
Al-Ashhab, Milan ; ŠTRAUS, Ivan (vedoucí práce) ; MATOUŠEK, Bohuslav (oponent)
Tato diplomová práce je zaměřena na porovnání stylů hry tří houslistů světového významu – Isaaca Sterna, Gila Shahama a Viktorie Mullové. Této komparace je dosaženo pomocí zevrubné analýzy interpretace dvou vybraných houslových koncertů rozdílné hudební povahy. Z jednotlivých detailů provedení vyvodíme celkovou charakteristiku pojetí houslového umění u jednotlivých interpretů. Práce je rozdělena do tří kapitol. První se zabývá stručnými životopisy dotyčných skladatelů i interpretů. Tématem druhé kapitoly je porovnání konkrétních interpretací houslového koncertu Jeana Sibelia, třetí srovnává provedení Bartókova druhého houslového koncertu.
Bohuslav Matoušek: houslista tělem i duší
Junek, Jakub ; MATOUŠEK, Bohuslav (vedoucí práce) ; ŠTRAUS, Ivan (oponent)
Tato diplomová práce seznamuje čtenáře s uměleckým životem Bohuslava Matouška, vynikajícího významného českého houslisty a pedagoga. Přibližuje také jeho životní úspěchy v oblasti zvukového záznamu, nejblíže se věnuje okolnostem vzniku a vydání souborného díla Bohuslava Martinů pro koncertantní housle (a violu). Vydání kompletních skladeb Bohuslava Martinů dosáhlo celosvětového úspěchu, proto připojuji části recenzí a kritik ze zahraničí. Následuje výčet nejsignifikantnějších sólových nahrávek, několik částí rozhovorů pro tuzemský tisk a v závěru práce uvádím interpretační analýzu nahrávky Brahmsova houslového koncertu D dur Op. 77 pana Matouška z roku 1988.
Stephane Grappelli - život a dílo, houslová technika
Ferenc, Marko ; PANOCHA, Jiří (vedoucí práce) ; MATOUŠEK, Bohuslav (oponent)
Předmětem bakalářské práce na téma Stephane Grappelli – život a dílo, houslová technika je přiblížení zajímavého a rozmanitého života Stephana Grappelliho, jeho různých aspektů, které měly v průběhu času vliv na zrození oboru jazzových houslí a bezpochyby jednoho z nejlepších jazzových houslistů všech dob. Od let jeho dětství strávených v sirotčinci, vlivu bohémského otce, přes pařížskou konzervatoř a uměleckého prostředí pařížského Montmartru, dále období působení v Gregorians, Quintetu of the Hot Club of France, spolupráce s Djangem Reinhardtem až po další životní okamžiky, v průběhu kterých se houslová technika, popsaná v následující časti práce a kterou Grappelli při své hře využíval, dynamicky vyvíjela, a dává základ houslové jazzové improvizaci, která z jeho díla, sice ne hmatatelného a skládajícího se z ucelených skladeb, udělala dokonalý návod pro jazzové houslisty dnešní doby.
Julia Fischer - osobnost a interpretační profil
Chrastilová, Dominika ; ŠTRAUS, Ivan (vedoucí práce) ; MATOUŠEK, Bohuslav (oponent)
Julia Fischer je dnes právem označována jako přední světová houslová interpretka. Ve svém mladém věku má za sebou vystoupení na všech významných světových pódiích, spolupráci s řadou věhlasných dirigentů a špičkových muzikantů. V současné době se Fischer intenzivně věnuje kromě nabitého koncertního programu také pedagogické činnosti, hře na klavír na profesionální úrovni a komorní hře-především prostřednictvím kvartetu. Zároveň je Julia manželkou a matkou dvou dětí. V této práci bych se ráda věnovala mimo doby jejích studijních let také všem dalším jmenovaným aspektům hudebního života.
Aram Chačaturjan - koncert pro housle a orchestr
Michalová, Pavla ; PAZDERA, Jindřich (vedoucí práce) ; MATOUŠEK, Bohuslav (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá houslovou tvorbou Arama Chačaturjana. Práci jsem rozdělila do šesti kapitol. V první kapitole uvádím životopis a průřez tvorbou Arama Chačaturjana. Následujících dvě kapitoly se zabývají rozborem Koncertu pro housle a orchestr d moll a porovnáváním jeho interpretací. Ve zbylých kapitolách pak stručně rozebírám i další díla pro housle – Sonátu pro housle a klavír, Tanec pro housle a klavír, Píseň – poem, Nocturno a Koncertní rapsodii pro housle a orchestr.
Velcí světoví houslisté první poloviny 1 9.století Koncertní činnost a skladatelský odkaz
Zrostlík, Jan ; ČEPICKÝ, Leoš (vedoucí práce) ; MATOUŠEK, Bohuslav (oponent)
Práce se zabývá představením nejvýraznějších osobností houslové hry první poloviny 19. století, se zaměřením na jejich interpretační styl a celkový přínos houslové hře. Představuje jednotlivé houslisty v rámci nejvýznamnějších houslových stylových škol, tedy školy francouzské a s ní úzce související školy belgické, dále školy německé a italské, dle toho, ke které náleželi. Zvláštní pozornost je v této práci věnována osobě Niccoli Paganiniho, který svou originalitou a mimořádně inovativním způsobem nevídaně obohatil především technické možnosti houslové hry. V závěru práce stručně pojednává o některých významných houslistech období následujícího, kteří úspěšně a výrazně navázali na odkaz svých předchůdců a stali se tak jejich důstojnými pokračovateli.
B. Martinů : Koncertantní suita pro hous le a orchestr
Takahashi, Hiroko ; MATOUŠEK, Bohuslav (vedoucí práce) ; KOTMEL, Bohumil (oponent)
Tématem této diplomové práce je Koncertantní suita pro housle a orchestr Bohuslava Martinů. V práci jsem se zabývala životem Bohuslava Martinů ( 1. kapitola) , pozadím a detaily vzniku jednotlivých verzí skladby ( 2. kapitola) a ostatními skladbami pro housle ( houslové koncerty, sonáty, ostatní skladby pro housle a klavír a ztracená díla), které Martinů zkomponoval ( 4. kapitola). Dále jsem provedla analýzu struktury Koncertantní suity pro housle a orchestr, srovnání první a druhé verze a vlastní interpretaci druhé verze ( 3. kapitola) kterou jsem uplatnila při svém absolventském koncertu dne 7. února 2015. Mám za to, že studium Bohuslava Martinů i provedení druhé verze během absolvenstkého koncertu pro mne budou inspirací při další interpretaci nejen Koncertantní suity.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 36 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.