Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 63 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Řízení maticových světlometů s LED diodami
Kostelník, Pavel ; Vochyán, Josef (oponent) ; Dřínovský, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce pojednává o novém trendu v automobilovém osvětlení – maticovém LED světlometu. Práce obsahuje pojednání o konstrukci světlometu, obecných funkcích nového typu světlometu a možnosti řízení novým integrovaným obvodem společnosti ON Semiconductor. Cílem této práce je návrh algoritmů zajišťujících správnou funkci integrovaného obvodu. Součástí je také návrh a sestavení demonstrační aplikace s tímto obvodem, která bude sloužit k prezentaci integrovaného obvodu pro zákazníky.
Návrh plastové přetěžovací spojky
Ujčík, Martin ; Mrázek, Dušan (oponent) ; Samek, František (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá návrhem a změnou geometrie posuvného držáku, který zabezpečuje nastavení světlometu do pracovní pozice. Jde o změnu koncepce geometrie. Nově navrhovaná geometrie převezme bezpečnostní funkci přetěžovací spojky, jež ve stávajícím řešení plnil dodatečný díl. Návrh byl vytvořen pomocí CAD systému Catia. Funkčnost nového řešení byla ověřena výpočtem metodou konečných prvků v programu SimDesigner a zhodnocením měření prototypového dílu.
Nové řešení nastavování reflektoru ve světlometu automobilu
Glatter, Willi ; Straka, Ivo (oponent) ; Kalivoda, Milan (vedoucí práce)
Cílem práce je vyvinout nový nastavovací element. Byly navrženy tři konstrukční návrhy, které byly následně pevnostně simulovány pro různé materiály. Byl vybrán nejvhodnější materiál a přistoupilo se k výrobě navrhovaných variant. Tyto varianty byly poté zaimplementovány do světlometu, byly postupně měřeny a zkoušeny. Během měření byla posuzována změna polohy hranice světla a tmy po zkouškách odolnosti proti teplu a po vibračních zkouškách. Výsledkem je výběr jediného materiálu a jediného konstrukčního řešení nastavovacího elementu, který zaručuje snadnou a rychlou montáž a spolehlivé seřízení reflektoru, pro standardizaci dílu a implementaci do nově vyvíjených světlometů.
Moderní systémy osvětlení vozidel
Špaček, Ladislav ; Huzlík, Rostislav (oponent) ; Hájek, Vítězslav (vedoucí práce)
Osvětlení vozidel je základním prvkem aktivní bezpečnosti, který přispívá ke zvýšení bezpečnosti silničního provozu na pozemních komunikacích a je nedílnou součástí každého motorového vozidla. Již od počátku vývoje motorových vozidel se automobilová elektrotechnika zabývá osvětlením vozidel a zdokonalením viditelnosti za zhoršených podmínek (mlha, déšť, noc). Diky novým systémům osvětlení vozidel jako jsou například adaptivní světlomety, světelné zdroje na bázi LED a systémy pro noční vidění, je silniční provoz mnohem bezpečnější, než kdy dříve.
Analýza vlivu tlumení na velikost odezvy při dynamickém buzení světlometu
Lukáš, Jan ; Biskup, Martin (oponent) ; Vosynek, Petr (vedoucí práce)
Cílem předkládané diplomové práce je stanovení velikosti tlumení odezvy světlometu na dynamické buzení. V současné době je nezbytné tuto odezvu měřit, protože je jedním z posuzovaných kritérií kvality světlometu. Při porovnání výsledků experimentálního měření a výpočtového modelování je pozorována dobrá shoda rezonančních frekvencí, ale výrazné rozdíly amplitud zrychlení. Příčinou je proměnlivá hodnota tlumení. Teoretická část práce pojednává o polymerních materiálech, základech kmitání a tlumení. Slouží k pochopení mechanismů, které ovlivňují výsledky experimentálního měření. Praktická část je věnována postupu výpočtového modelování a realizaci experimentálního měření. Analýza výsledků experimentálního měření vede ke zjištění nelinearit, které ovlivňují chování světlometu. Výsledky citlivostní analýzy výpočtového modelování slouží k vytvoření křivek, na jejichž základě je odhadnuto tlumení. Zahrnutí odhadnutého tlumení do výpočtového modelování vede ke snížení porovnávaných rozdílů amplitud zrychlení. Závěr práce obsahuje doporučení pro stanovení tlumení při výpočtovém modelování světlometu.
Design čelního světlometu automobilu
Struhár, Slavomír ; Bukvald, Jiří (oponent) ; Buganská, Tamara (vedoucí práce)
Témou práce je dizajn čelného svetlometu na bližšie nešpecifikovaný automobil. Prvú časť práce tvorí Prehľad súčasného poznania, ktorý sa venuje histórii, súčasnosti a blízkej budúcnosti predných svetlometov sériovo vyrábaných automobilov. Nasledujúce kapitoly opisujú ciele práce, priebeh samotného návrhu a prezentujú finálny dizajn svetlometu. Záverečná časť hodnotí výsledky práce vzhľadom k stanoveným cieľom.
Moderní trendy v konstrukci předních světlometů vozidel
Rada, Jakub ; Maršálek, Ondřej (oponent) ; Raffai, Peter (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá moderními trendy v konstrukci předních světlometů. První část práce představuje jednotlivá stádia vývoje systémů používaných u světlometů a jejich konstrukční řešení. Druhá část práce je zaměřena na možné varianty chlazení funkčních částí světelných modulů a doplněna o výsledky srovnávacích laboratorních testů předních výrobců automobilního osvětlení. Závěrečná část obsahuje porovnání v současnosti nejpoužívanějších technologií u předního osvětlení vozidel.
Materiál pro výrobu části světlometu osobního automobilu
Král, Dominik ; Dostál, Ondřej (oponent) ; Molliková, Eva (vedoucí práce)
Cílem předložené práce je pojednat o vlivech vnějšího prostředí, speciálně slunečního záření, na přední světlomet osobního automobilu a o odezvě materiálu na toto zatížení. Práce pochází z prostředí automobilového průmyslu. Světlomety a všechny jejich součásti musí splňovat požadavky na kvalitu, spolehlivost a bezpečnost.
Industrial Tester for Photometric Values of LED diodes Used in Automotive Signal Lighting
Gaži, Dominik ; Froehling, Kenneth (oponent) ; Baumgartnerová, Alena (vedoucí práce)
Headlamps in cars have been through an enormous technical development in recent years, and with development comes complexity. Various technologies are employed in order to deliver progressively safer and more efficient light output, to satisfy drivers and customers alike. In order to be economical and environment-friendly, companies strive to minimize losses in production. For the sake of the minimalization, this thesis aims to research the lighting technology and design a simple, but effective device to help with determining of faulty LED PCBs in headlamps. Another objective is to research the possibilities of construction of such a device from technological standpoint.
Optimalizace uložení projektorové čočky
Bezděk, Matěj ; Važík, Jiří (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá vytvořením konstrukčního návrhu držáku projektorové čočky. Práce je vytvořena ve spolupráci s vývojovým oddělením firmy Varroc Lighting Systems, s.r.o. V práci je nejprve stručně popsán vývoj světelné techniky využívané u hlavních světlometů automobilu. Dále popisuje v současnosti využívaná řešení uchycení čočky v držáku. Hlavní část diplomové práce se zaměřuje na samotný konstrukční návrh držáku. Testováním projektorových čoček jsou získány kritické hodnoty porušení soudržnosti materiálu čočky, které nesmí být při zasazování čočky a jejím následném upnutí překročeny. Konstrukční návrh je pak prověřen a optimalizován pomocí konečně-prvkové analýzy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 63 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.