|
Multimediální systém pro podporu výuky jazyků
Drápal, Libor ; Eysselt, Miloš (oponent) ; Kreslíková, Jitka (vedoucí práce)
Projekt se zabývá problematikou elektronického vzdělávání (e-learning). Je v něm vysvětleno, co tento pojem znamená, kde a jakým způsobem se tento druh vzdělávání využívá a jaké jsou jeho výhody a nevýhody ve srovnání s jinými výukovými metodami. Jsou zde uvedeny nástroje pro tvorbu elektronického kurzu a je nastíněno jak by měl tento kurz vypadat. Dále jsou probrány různé techniky a nástroje pro vytváření aplikačního rozhraní, zobrazování 3D grafiky a přehrávání audio záznamů pod různými operačními systémy. V tomto směru jsou pak podrobněji popsány nástroje pro operační systém Microsoft Windows. Cílem bylo navrhnout a realizovat multimediální systém pro podporu výuky jazyků. Využitím 3D grafiky a zvukových záznamů byl vytvořen výukový systém, který je pro uživatele lákavý vzhledem a pohodlný při jeho ovládání.
|
|
Centrum Ponava Brno, Královo Pole
Pieleszová, Katarzyna ; Vostrejž, Dušan (oponent) ; Odvárka, Antonín (vedoucí práce)
Zadání diplomové práce předcházel specializovaný ateliér „Brněnské nábřeží a kulturní čtvrť Ponava“. Tato práce byla zaměřena na komplexní urbanisticko-architektonické řešení oblasti kolem bývalých Jaselských kasáren, urbanistický kontext, dopravní obslužnost, terénní konfiguraci apod. Diplomová práce na tento projekt navazuje v části vymezené ul. U Červeného mlýna, Staňkova a Střední. Řešení diplomové práce spočívá ve vytvoření intenzivního cíle – kulturního areálu, který nabídne kvalitní mezigenerační prostor ke komunikaci a k novým společným zážitkům a aktivitám. Nově propojuje městskou část Ponavu s centrem města Brna kvalitní pěší a cyklistickou dopravní osou. Po důkladné analýze okolních, meziměstských a globálních vztahů vznikl projekt kulturního areálu jako kombinace cílů : pro děti – základní umělecká škola s oborem výtvarným a tanečním, pro seniory – volnočasové centrum, pro všechny dohromady pak multifunkční koncertní sál a revitalizovaný objekt bývalého průmyslového areálu výroby nábytku na víceúčelový mezigenerační areál s galerií moderního umění, kancelářemi pro mladé podnikatele, architekty a umělce, a hudebním klubem v podnoží galerie.
|
|
Kvalitní vizualizace Petriho sítí pro publikační účely
Bednář, Drahoslav ; Kočí, Radek (oponent) ; Janoušek, Vladimír (vedoucí práce)
Tato práce řeší problém grafické vizualizace Petriho sítí v textových publikacích. Cílem práce je vytvoření nástroje, který usnadní generování obrázků Petriho sítí a zároveň zajistí estetičtější grafický výstup, než dokáží existující postupy a nástroje. Byl použit simplexový algoritmus pro automatické rozložení uzlů sítě. Program má grafické rozhraní i textový režim a dokáže spolupracovat se známými mástroji pro práci s Petriho sítěmi, které text také zmiňuje. Program je schopný načíst soubor ve formátu pnml a vyprodukovat použitelný obrázek ve formátech png, pdf a svg.
|
|
Cloudové řešení pro zpracování 3D modelů
Klemens, Jakub ; Veľas, Martin (oponent) ; Španěl, Michal (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá možnostmi zpracování 3D modelů v prostředí cloudových aplikací. Na základě získaných znalostí vznikla knihovna Cloud3D implementována v jazyce C++. Výsledná knihovna slouží k rychlému vytváření klient-server aplikací. Knihovna je rozdělena do tří samostatných částí: klient, poskytovatel služeb a Load Balancer. Poskytovatel služeb pracuje v cloudu a umožňuje zpracovávání 3D modelů, které mu zašle klient. Největší výhodou knihovny Cloud3D je jednoduchost vytváření nových aplikací s její pomocí. Mezi další výhody patří škálovatelnost, zajištěna implementací look-a-side Load Balanceru, a bezpečnost, zajištěna použitím SSL certifikace.
|
|
The effect of narration and graphic notation method in learning piano works.
Tosun, Cemre Deniz ; Agopian, Vartan (vedoucí práce) ; Saláková, Magdalena (oponent)
Ve výuce hry na klavír mají nové metody a strategie zlepšit výkon a urychlit proces učení. K vývoji těchto přístupů a metodologií vedlo pozorování, že při učení na nástroj existují určité problémy, dané polyfonní strukturou klavírního nástroje, současnou vokalizací obou rukou a čtením dvou různých tónin. Cílem práce je prozkoumat vliv grafické a narativní metody na studenty při výuce klavírních děl. V této studii se místo toho, abychom hudbu vnímali sluchově, zkoumali otázky, jak ji můžeme přenést na studenty, abychom poskytli vícenásobné vnímání pomocí vizuální studie a studie založené na příběhu. Kromě toho je tato studie důležitá pro budoucí experimentální výzkumy. KLÍČOVÁ SLOVA Klavírní metody, výuka klavíru, grafika, vyprávění, hudební čtení, rozbor klavírních not.
|
|
Grafické dílo španělského umělce Francisca de Goyi \\"Další jeho bláznovství v téže aréně"
BEČKOVÁ, Eliška
Bakalářská práce Grafické dílo španělského umělce Francisca de Goyi "Další jeho bláznovství v téže aréně" je rozdělena do dvou částí, teoretické a praktické. Teoretická část přibližuje život španělského umělce s důrazem na dobový kontext a dokládá průřez jeho tvorby. Dále se zaměřuje na Goyovo grafické dílo a blíž představuje grafický cyklus inspirovaný býčími zápasy. Práce popisuje grafické techniky, které sám Goya používal. Praktická část vychází ze znalostí první části práce a navazuje na poznatky o chemických grafických technikách a grafických listech. Cílem jsou vytvořené grafické listy inspirované cyklem "La Tauromaguia" (umění býčích zápasů).
|
|
Grafika z výšky a z hloubky - Václav Hollar - osobnost české grafiky
ZLATUŠKOVÁ, Lenka
Tato bakalářská práce má dvě části teoretická část se zaměřuje na osobnost Václava Hollara, jeho život, dílo a také na působení v zahraničí. Dále se věnuje grafickým hlubotiskovým technikám se zřetelem na suchou jehlu, a jako protipólu technikám tisku z výšky linorytu. Praktická část je ukázkou využití poznatků o grafických technikách v praxi. Tato část obsahuje čtyři cykly autorských grafik na téma rostlinných motivů s užitím klasických, ale i experimentálních postupů v hlubotisku a linorytu. Základním materiálem pro matrice je titanzinek a lino. Výběr technik vzniká na základě studia pro teoretickou část práce. Výchozí jsou dvě matrice, které jsou dále rozpracovávány. Prezentovány jsou jak přípravná-kresebná dokumentace, tak originály tisků v celkovém počtu čtrnáct.
|
|
Lidový text a grafika
Lukš, Jiří ; Raudenský, Martin (vedoucí práce) ; Špirk, Ivan (oponent)
Práce "Lidový text a grafika" se zabývá písní jako námětem pro grafickou a knižní tvorbu. V rámci praktické části DP se autor věnuje výtvarnému řešení originálního zpěvníku, který představuje původní texty jeho někdejšího hudebního souboru. Při této práci zkoumá střet současných módních a hudebních trendů s folklórními tradicemi ve svém kraji a klade si otázku o povaze současné lidové písně. Jednou z odpovědí je jeho autorská kniha. Na základě těchto snah navrhuje také dvě didaktické výtvarné řady. Pro děti 1. stupně ZŠ je to projekt "Špalíček lidových písní" a pro děti 2. stupně ZŠ a SŠ nabízí didaktickou řadu, která se věnuje tematizaci písně v různorodých výtvarných technikách. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
|
|
Rodová a osobní prezentace Zachariáše z Hradce v zámecké rezidenci v Telči.
Salava, Jan ; Zlatohlávek, Martin (vedoucí práce) ; Nespěšná Hamsíková, Magdaléna (oponent)
Zámek v Telči je jednou z několika staveb v České republice, jejichž interiéry se z druhé poloviny 16. století dochovaly téměř v původní podobě. Majitel dominia Zachariáš z Hradce nechal hrad rozšířit a bohatě vyzdobit. Výzdoba odráží především osobní vkus hradního pána. První předlohy pro výzdobu pocházejí z Norimberských dílen. Později převládly holandské vlivy. Prokázána je inspirace dílem holandských rytců Cornelise Corta a Franse Huyse a Švýcara Rudolfa Wyssenbacha. Neméně důležitým zdrojem inspirace je kniha Imagines gentis austriacae od Italského malíře Francesco Terzia. Reprezentaci lze připsat nejrůznější kryptoportréty, zejména v prostorách, které byly přístupné veřejnosti. Specifickou formou reprezentace jsou medvědí štítonoši v pohřební kapli, kteří nesou znaky hradního pána a jeho první ženy Kateřiny z Valdštejna. Medvědi poukazují na legendu, podle níž pochází rodina Zachariáše z Hradce ze starobylé italské rodiny Ursini. Reprezentaci sloužil i císařský sál, který je vyzdoben medailony, nesoucími portréty římských králů a královen a několika neidentifikovatelnými podobiznami. I když se mi nepodařilo prokázat existenci jednotného ikonografického program pro celý zámecký areál, je tato otázka stále otevřená. Ve výzdobě převládá prezentace zámeckých majitelů, před prezentací rodovou s...
|
|
Společná grafika
Kejhová, Tereza ; Špirk, Ivan (vedoucí práce) ; Velíšek, Martin (oponent)
Tato Diplomová práce se zabývá inovativním pohledem na svět současné grafiky a její role v prostředí českých škol. Zkoumá metodu Společného tisknutí na různých typech školských pracovišť - její didaktická, pedagogická, sociální a psychologická specifika. Získané poznatky ověřuje v autorském projektu "Zahrada a vše co k ní patří". Základní údaje: Kejhová, T.: Společná grafika /Diplomová práce/ Praha 2012 - Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, katedra Výtvarné výchovy, 123 stran. Klíčová slova: grafický jazyk, grafika, kooperativní vyučování, společný tisk, Výtvarná řada, Výtvarný projekt.
|