Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Příběhy dvojí výjimečnosti - kvalitativní studie vývoje nadaných studentů s poruchou učení
Pražáková, Kateřina ; Mudrák, Jiří (vedoucí práce) ; High, Radka (oponent)
Téma nadání a nadaných studentů je dnes stále aktuálnější. Novějším a méně známým tématem je však téma nadaných žáků a studentů se souběžným handicapem označovaných jako "dvakrát výjimeční". Cílem teoretické části je zmapovat specifické oblasti a problémy nadaných dětí a studentů se specifickými poruchami učení a případně s dalšími handicapy. Cílem praktické části práce je představit konkrétní projevy a vlivy výchovných a vzdělávacích přístupů u žáků a studentů, a to prostřednictvím kazuistik. Tato data by měla být praktickým doplněním zmapované psychologické problematiky nadaných žáků a studentů s handicapem, jíž se zabývá teoretická část práce.
Specifika práce s nadanými žáky v sekundárním vzdělávání
Němec, Václav ; Krpálek, Pavel (vedoucí práce) ; Králová, Alena (oponent)
Bakalářská práce se týká problematiky vzdělávání nadaných na středních školách, a to jak inkluzivně začleněných do běžných tříd, tak segregovaných do zvláštních skupin. Práce je zaměřena především na vzdělávání v ekonomických předmětech na obchodních akademiích, ekonomických lyceích a dalších středních školách s hodinovou dotací předmětu ekonomie. Práce je rozdělena do tří částí. První teoretická část je věnována rozboru odborné literatury zabývající se tématikou vzdělávání nadaných. Obsahem druhé empirické části je analýza současné úrovně vzdělávání nadaných na daných školách i obecně. Dále rozbor a analýza legislativních dokumentů a organizací zaměřených na nadané. Ústředním prvkem druhé části práce jsou závěry kvantitativního a kvalitativního výzkumu. V poslední části navrhuji vhodné aktivity a organizační změny pro talentované studenty se zájmem v ekonomii.
Stigmatizace rozumově nadaných dětí
Roubíčková, Koleta ; Cirklová, Jitka (vedoucí práce) ; Teichmanová, Klaudia (oponent)
Tato práce se zabývá stigmatizací rozumově nadaných dětí, zejména na situaci v České republice. Toto téma není v ČR odborně rozebráno, v zahraniční literatuře existuje pár výzkumů na toto téma, nemají však sociologické zaměření. Z tohoto důvodu se autorka snaží podívat na téma z jiné perspektivy. Využívá k tomu teorii stigmatu od Ervinga Goffmana a zároveň se opírá o pedagogickou a psychologickou odbornou literaturu zabývající se nadanými dětmi. Výzkum je založen především na šesti rozhovorech s rodiči nadaných dětí, ale také částečně na informacích získaných na dvou konferencích o nadaných dětech. Ve výzkumné části se autorka zaměřuje na stigmatizaci skrze tři typy identit, se kterými pracuje ve své teorii Goffman. Skrze ně pak ukazuje, kdy a jak stigmatizace probíhá, jak se nadané děti, ale i jejich rodiče, snaží ovlivnit, pomocí managementu stigmatu, jaké informace o sobě dávají svému okolí, a nakonec se zaměřuje na to, jak své stigma vnímají samotné nadané děti a jaké rady jsou jim v tomto ohledu dávány. Analýza dat naznačuje, že ke stigmatizaci u nadaných dětí dochází, avšak ne u všech stejným způsobem a ve stejných sociálních prostředích.
Příběhy dvojí výjimečnosti - kvalitativní studie vývoje nadaných studentů s poruchou učení
Pražáková, Kateřina ; Mudrák, Jiří (vedoucí práce) ; High, Radka (oponent)
Téma nadání a nadaných studentů je dnes stále aktuálnější. Novějším a méně známým tématem je však téma nadaných žáků a studentů se souběžným handicapem označovaných jako "dvakrát výjimeční". Cílem teoretické části je zmapovat specifické oblasti a problémy nadaných dětí a studentů se specifickými poruchami učení a případně s dalšími handicapy. Cílem praktické části práce je představit konkrétní projevy a vlivy výchovných a vzdělávacích přístupů u žáků a studentů, a to prostřednictvím kazuistik. Tato data by měla být praktickým doplněním zmapované psychologické problematiky nadaných žáků a studentů s handicapem, jíž se zabývá teoretická část práce.
Nadané a talentované děti na prvním stupni a práce s nimi
KOZLOVÁ, Stanislava
Diplomová práce si klade za cíl zjištění metod při práci s nadanými a talentovanými dětmi. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části se věnuje především pojmům a teoriím, které souvisejí s řešeným problémem. V praktické části se práce soustředí na metodiku vyhledávání nadaných a talentovaných jedinců pomocí dotazníkové metody. V práci jsou zdůvodněny použité otázky, jejich vyhodnocení a závěry, které z nich plynou. Byl zjištěn rozdíl ve vnímání jedinců ze strany některých rodičů a učitelů. Jako ideální prostředí pro vyhledávání těchto jedinců bylo stanoveno školní prostředí. V práci bylo použito kazuistiky, která umožňuje zhodnocení postavení nadaných a talentovaných dětí ve společnosti. V práci je také zmíněn legislativní rámec práce s nadanými a talentovanými dětmi společně s významem organizací, které se těmto jedincům věnují.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.