|
Obnova kláštera ve Šternberku
Wernerová, Valerie ; Kocourek, Tomáš (oponent) ; Guzdek, Adam (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce bylo vytvořit architektonickou studii revitalizace části objektu bývalé-ho augustiniánského kláštera ve Šternberku včetně jeho okolí a zahrady. Zásadní bylo najít nové funkční využití zanedbaných prostor a určit celkový koncept fungování objektu. Objekt bývalého kláštera má nově sloužit jako místo pro odpočinek, kulturní rozvoj a zklidnění v uspěchané době. Funkčně je rozdělen na dvě části, které se prolínají. Zaprvé je to část především pro místní obyvatelstvo, určená na koncerty, divadla, kulturní dny, společenské akce… tedy pro sociální a kulturní vyžití. Druhá část je směřována na lidi hledající změnu prostředí, odpočinek v příjemném prostoru s kvalitním zázemím a načerpání nové energie. V rámci kláštera je vytvořeno příjemné ubytování s prostory pro oddech, sport, relaxaci, ale i práci na dálku. Obě funkce se navzájem doplňují, prostory restaurace, kavárny či pivnice slouží jak místním obyvatelům, tak ubytovaným hostům. Malé wellness centrum je otevřené i pro zájemce ze Šternberka. Stejně tak posilovna, otevřená knihovna nebo krásně upravená zahrada vybízejí k relaxaci pro místní i ubytované. Největším přínosem do architektury kláštera je úprava vnitřního dvora. Je navrženo zastřešení dnes otevřeného nádvoří. Současně je doplněno v nádvoří nové schodiště a výtah. V areálu kláštera je umožněn průchod z východu na západ přes zpřístupněnou klášterní zahradu. V ní je navržena část anglického parku prolínající se se zahradou barokní. V jihozápadní části vzniká hromadná podzemní garáž schovaná pod zelenou střechou napojenou na terén zahrady.
|
| |
| |
|
Motivační výuková hra na platformě Android
Kučera, Martin ; Očenášek, Pavel (oponent) ; Kreslíková, Jitka (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je vytvoření prototypu výukové hry, která by měla usnadnit rozhodování při výběru zaměření budoucího studia nebo záliby. Záměrem hry je poskytnout názorný a především velmi pozvolný úvod do problematiky logických systémů. Teoretická část práce se zabývá tématy potřebnými pro návrh hry. Vysvětluje logické systémy, hradla, klopné obvody, věnuje se žánrům počítačových her a zaměřuje se zejména na puzzle hry včetně jejich historie. Dále diplomová práce představuje problematiku multiplatformního vývoje pro mobilní zařízení i počítače, stručně popisuje několik známých multiplatformních knihoven. K závěru předvádí a srovnává několik vybraných aplikací, které slouží pro podporu výuky logických systémů.
|
|
DŮM NA ÚPATÍ - MĚSTSKÝ DŮM V HISTORICKÉM CENTRU BRNA
Veselá, Marie ; Rudiš, Viktor (oponent) ; Oplatek, Jiří (vedoucí práce)
Potenciál místa tkví nejen v jeho lokaci, nýbrž i dominantní pozici, kterou vůči svému okolí zastává. Nezastavěná parcela představuje jakýsi „uzel“, či „ostrov“ …rozvolnění přísně liniového charakteru Pekařské. Je místem, v němž se setkávají tři různorodé proudy - klasicistně vážná část přibíhající z Mendlova náměstí, dramaticky rozhádaný horní úsek, ústící do prostoru od Husovy třídy a nevýrazná Anenská, která, jakoby tam „prostě zabloudila“. Všechny „tři“ ulice jsou však s parcelou úzce spjaty a proměna místa jednoznačně znamená i jejich proměnu. Výrazným rysem pozemku je jeho vizuální exponovanost při pohledu od Mendlova náměstí, kdy parcela vytváří „obraz“ k němuž se pěšák přibližuje. Tento obraz by měl být zajímavý, proměňující se, aby upoutal pozornost člověka déle než jen na jednu dvě vteřiny. Obraz by měl v neposlední řadě také sdělovat - co se na daném místě odehrává, jaké jsou vazby jednotlivých objektů… je orientačním bodem a měl by toho ve vztahu k pěšáku využívat. Také by neměl být přitažlivý jen z dálky - když se člověk přiblíží do jeho těsné blízkosti, měl by být překvapen objevením něčeho nového, co z dálky nebylo patrné, měl by být zaujat detailem, či myšlenkou, kterou lze vyčíst až při blízkém kontaktu.
|
| |
| |
|
Nástroj pro vizuální analýzu evoluce obvodů
Staurovská, Jana ; Minařík, Miloš (oponent) ; Sekanina, Lukáš (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je zpracovat studii o kartézském genetickém programování se zaměřením na použití v oblasti evoluce obvodů a vytvořit návrh konceptu vizualizace této evoluce. Následně je cílem vytvořit program umožňující vizualizovat evoluci obvodů kartézského genetického programování, její jednotlivé generace, stejně tak i jednotlivé chromozomy, dále umožňující zobrazovat změny mezi generacemi a chromozomy a porovnávat více chromozomů najednou. Pro výsledný program bylo rovněž zpracováno několik příkladů použití.
|
|
Analysis of Trench Insulated Gate Bipolar Transistors
Karlovský, Juraj ; Polčák, Josef (oponent) ; Bábor, Petr (vedoucí práce)
This thesis is focused on the selection and optimalization of suitable analytical methods for study of TIGBT (Trench Insulated Gate Bipolar Transistor) structures with a use of methods, that depict material composition of the studied sample. The theoretical part contain explana-tions of the analytical methods used for measurements and basic principle of operation of an TIGBT transistor. The practical part contain the methodic of measurements and the evaluation of the obtained data and design of optimal procedures in done experiments.
|
| |