Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 31 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Příprava učitelů pro práci s nadanými žáky
Balková, Veronika ; Kadrnožková, Monika (vedoucí práce) ; Marádová, Eva (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na přípravu učitelů pro práci s nadanými žáky na základních školách hlavního vzdělávacího proudu. Cílem práce je popsat možné výchovné a vzdělávací postupy a analyzovat metody práce, které mohou učitelé uplatnit v procesu vzdělávání nadaných žáků na běžné základní škole. Teoretická část práce definuje pojem nadání, jeho modely a klasifikaci. Dále se teoretická část zaměřuje na identifikaci nadaných jedinců, a to zejména pedagogy, na základní přístupy ve vzdělávání nadaných žáků a rovněž se orientuje na vzdělávání učitelů pro práci s nadanými žáky. Ve výzkumné části práce je popsáno samotné výzkumné šetření, které je řešené smíšeným designem kvantitativního a kvalitativního přístupu. Kvantitativní výzkum byl realizován prostřednictvím dotazníkového šetření a v rámci kvalitativního výzkumu jsme ke sběru dat použili polostrukturované rozhovory. Dotazníkového šetření se zúčastnilo 81 respondentů a následně byly osloveny čtyři respondentky, se kterými jsme realizovali polostrukturované rozhovory. Jednalo se o tři pedagožky a jednu školní speciální pedagožku působící na běžné základní škole. Z výsledků výzkumného šetření vyplývá, že učitelé k práci s nadanými žáky přistupují zodpovědně, usilují o jejich identifikaci a následně hledají vhodné metody, formy i postupy práce,...
Podpora nadaných žáků v primární škole - kazuistika školy
Jindrová, Lucie ; Krčmářová, Tereza (vedoucí práce) ; Vodrážková, Alžběta (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá možnými způsoby, kterými lze organizovat vzdělávání nadaných žáků. V teoretické části je nejprve vymezen pojem nadání z hlediska platných školských dokumentů, další kapitola je věnována charakteristickým projevům nadaných žáků, na základě kterých je lze identifikovat. Stěžejní částí je kapitola prezentující přehled možných úprav vyučovacího procesu, kterými lze uzpůsobit výuku nadaným žákům. Na tuto část navazuje kapitola navrhující systémová opatření pro podporu nadaných žáků, která fungují v České republice. V praktické části je zpracována případová studie I. stupně soukromé základní školy, která zachycuje proces hledání optimálních způsobů podpory nadaných žáků, jehož výsledkem je akční plán změn ve sledované oblasti. Pro zpracování byly využity metody analýza školních dokumentů, polostrukturované rozhovory s učiteli a vedením školy, evaluace a reflexe. KLÍČOVÁ SLOVA nadaný žák, primární škola, podpůrná opatření, kazuistika, rozhovor, analýza dokumentů, formy, metody a strategie
Trendy vývoje nástrojů pro výrobu dutin forem
Fišer, Michal ; Sliwková, Petra (oponent) ; Osička, Karel (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou nástrojů pro výrobu tvarových dutin forem se zaměřením především na frézování a elektroerozi. Jsou zde popsány, charakterizovány a rozděleny jednotlivé nástroje, výrobci nástrojů a jejich novinky. Jsou zmíněny i metody a současný trend obrábění. Je zde porovnáno také několik nástrojů v konkrétních aplikacích. Dále je uveden přehled základních způsobů upínání frézovacích nástrojů. Závěrem je naznačen další vývoj nástrojů a jejich použití.
Ověřování původních technologií pro výrobu uměleckých odlitků
Hřebíček, Lukáš ; Mrázek, Martin (oponent) ; Horáček, Milan (vedoucí práce)
Tato práce dokumentuje odlití stejného uměleckého odlitku do keramické skořepiny, několika forem s použitím různých sádrových směsí, anhydritové sádry, a také pískové formy z přírodního slévárenského písku. Popisuje odlití býčka z Býčí skály do hliněné formy a rekonstrukci jeho původní podoby. Výsledkem je přehledné porovnání metod, ověření technologií výroby odlitků a zdůraznění specifik a možností uplatnění jednotlivých typů forem.
Prevence komerčního sexuálního zneužívání dětí jako pedagogický problém
Polívková, Lucie ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Hanušová, Jaroslava (oponent)
Práce se věnuje problematice komerčního sexuálního zneužívání a jeho prevenci ve školách a v rodině. Teoretická část je zaměřena na vysvětlení pojmů, které se k tématu váží. Seznamuje čtenáře s výskytem problematiky v ČR, legislativou a dále vztahem k problematice prevence ve škole a rodině. Také představuje preventivní programy v ČR. Problematika prevence byla mapována za využití dotazníkového šetření a na jeho základě došlo k porovnání získaných dat s předpoklady. Závěrem jsou vysloveny řešení, které mohou pomoci pedagogům v prevenci. Klíčová slova Dítě; sexuální zneužívání; syndrom CAN; syndrom CSA; Úmluva o právech dítěte; formy; následky sexuálního zneužívání; oběť; pachatel; rodina; škola; výslech dětí; demonstrační pomůcky; prevence;
Stimulace silových, rychlostních a koordinačních schopností u brankáře v ledním hokeji
Dohnal, Vladimír ; Perič, Tomáš (vedoucí práce) ; Vojta, Zdeněk (oponent)
Název práce: Stimulace silových, rychlostních a koordinačních schopností u brankáře v ledním hokeji. Cíle práce: Popsat teoretická východiska stimulace silových, rychlostních a koordinačních schopností u brankáře v ledním hokeji. Na základě těchto teoretických východisek navrhnout model silové, rychlostní a koordinační přípravy brankářů se zaměřením na věkovou kategorii dorost a starší a v jeho rámci formulovat vhodné metody, prostředky a formy stimulace silových, rychlostních a koordinačních schopností brankářů. Metoda: K identifikování hlavních teoretických východisek stimulace silových, rychlostních a koordinačních schopností brankářů bude použito kvalitativní obsahové analýzy dokumentů. Na základě hlubší analýzy nalezených teoretických východisek budou popsány determinanty silového, rychlostního a obratnostního rozvoje brankářů. Metodou syntézy budou nakonec hlavní teoretická východiska spojena v logický celek, na jehož základě může být vytvořen model stimulace silových, rychlostních a koordinačních schopností brankářů a v jeho rámci zvoleny vhodné metody, prostředky a formy silové, rychlostní a obratnostní přípravy brankářů se zaměřením na věkovou kategorii dorost a starší. Výsledky : Přináší vhled do problematiky stimulace silových, rychlostních a koordinačních schopností brankářů, popisuje...
Možnosti řešení domácího násilí z pohledu katolické církve
Fraisová, Naděžda ; Lorman, Jaroslav (vedoucí práce) ; Štica, Petr (oponent)
Diplomová práce Možnosti řešení domácího násilí pojednává o různých alternativách řešení problematiky domácího násilí Úvodní kapitola se věnuje odborným definicím pojmu domácí násilí a jeho příčinám, formám i specifickým znakům. Následuje popis důsledků násilí a mýtů, které o tomto jevu panují v povědomí veřejnosti. Domácí násilí je také charakterizováno jako dlouhodobé, opakované a stupňující se fyzické, psychické, emocionální či sexuální týrání osob, které spolu žijí ve společné domácnosti. Odehrává se mezi osobami blízkými, dospělými členy rodiny, životními partnery. Oběti v situaci dlouhodobého násilí ztrácejí sebevědomí, narůstá v nich strach a zmatek a trpí celou řadou různých příznaků, jako jsou deprese, stud, zhoršení celkového zdravotního stavu či zvýšené riziko suicidálního chování. Ve druhé kapitole jsem se zaměřila na charakteristiku obětí a pachatelů domácího násilí. Obětí tohoto násilí se může stát kdokoliv, a to bez ohledu na vzdělání, věk, sociální postavení nebo ekonomickou situaci. Oběťmi bývají ženy, děti, senioři, osoby se zdravotním postižením, ale také muži. Dochází k němu mezi dospělými partnery, mezi manžely, mezi rodiči a dětmi, mezi osobami mladými a starými. Ve třetí kapitole se zabývám právní úpravou domácího násilí. Legislativní opatření a možnosti právní ochrany obětí významným...
Rozsah a příčiny doučování na prvním stupni ZŠ
Höschlová, Marie ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Greger, David (oponent)
Cílem této diplomové práce je přiblížit situaci doučování na prvním stupni ZŠ, neboť se jedná o dosud málo prozkoumanou problematiku. Pro získání dat byl proveden výzkum metodou dotazníku, který byl určen pro rodiče prvostupňových dětí. Ačkoli výzkumný vzorek nebyl velký, přinesl výzkum cenné informace týkající se jak dětí, které jsou doučovány, tak důvodů, které je (jejich rodiče) k tomu vedou, a také osob doučujících, které si rodiče vybírají. Práce vychází ze zahraničních zdrojů a srovnává situaci v České republice se situací v ostatních zemích. Přes svůj omezený rozsah může sloužit jako první podklad pro další rozsáhlejší výzkumy v této oblasti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 31 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.