Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 16 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza dokumentární produkce online streamovací služby Netflix
Spěváková, Klára ; Štoll, Martin (vedoucí práce) ; Kruml, Milan (oponent)
Tato diplomová práce s názvem Analýza dokumentární produkce online streamovací služby Netflix má za cíl popsat charakteristické znaky typické pro dokumentární tvorbu Netflixu na konkrétních filmech z let 2015-2022. Mezi analyzované filmy patří Americká vražda: Rodina od vedle, Schumacher, Sociální dilema, Podvodník z Tinderu a David Attenborough: Život na naší planetě. Na základě sémiotické a obrazové analýzy zkoumá jednotlivé prvky filmové řeči použité v těchto filmech - mizanscénu, kameru, střih a zvuk, včetně způsobu vyprávění a struktury filmu. Zároveň se práce zaměřuje na popis stěžejních znaků produkce Netflixu, její využití k ovlivňování diváků a hledání příčiny popularity této produkce. Součástí práce je též kvantitativní analýza dokumentární tvorby Netflixu.
Islámská kultura v evropském animovaném filmu
Ježková, Kateřina ; Štoll, Martin (vedoucí práce) ; Soukup, Martin (oponent)
Diplomová práce s názvem Islámská kultura v evropském animovaném filmu se zabývá analýzou pěti vybraných celovečerních animovaných snímků evropských tvůrců (Persepolis, Teheránská tabu, Živitel, Kábulské vlaštovky a Moje slunce Mad), které zachycují život v islámské společnosti. Hlavním cílem práce je postihnout, jakým způsobem a pomocí jakých motivů a prostředků je islámská kultura ve filmech prezentována. Snímky jsou analyzovány jak z hlediska narativního, tak z hlediska stylistických prostředků (mizanscéna, kamera, střih, zvuk). Teoretická část práce se věnuje vymezení hodnotového paradigmatu evropské a islámské kultury a jejich vzájemným kulturním střetům, jedna kapitola je také věnována stručné charakteristice animovaného filmu a jeho specifikům. Následuje metodologie, ve které jsou představeny základní východiska analytické části, a samotná analýza, která je doplněna o obrázky z filmů pro lepší pochopení popisovaných jevů. Poslední kapitola obsahuje vyhodnocení analýzy se shrnutím nejdůležitějších poznatků vyplývajících z analýzy.
Obraz médií v americkém filmu
Vašíčková, Katherine ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Novotný, David Jan (oponent)
Bakalářská práce si klade za cíl zjistit, jakým způsobem rekonstruují filmaři práci redakcí a novinářů v amerických filmech. Práce se bude zabývat snímky natočenými mezi lety 1999 a 2019, jejichž příběhy jsou založeny na skutečných událostech a jež nejsou dokumentárního charakteru. V první části se bude autorka věnovat rysům, které jsou atraktivní pro filmová zpracování, a zároveň se bude zabývat typy a stereotypy a vztáhne je k žurnalistům a k jejich práci. Ve druhé části se bude zabývat analýzou filmů a jejich porovnáváním, na základě čehož určí autorka pravidelnosti a motivy objevující se napříč filmy. Na jejich základě se autorka následně pokusí určit, které atributy žurnalistiky byly pro filmová zpracování atraktivní, popřípadě jakým způsobem vybrané filmy novináře a média vnímají. Autorka se také zaměří na rozdíly mezi ději filmů a sledem skutečných událostí, kterými byly snímky inspirovány.
Specifika českého filmového vkusu v sociologické perspektivě
Smoljaková, Natálie ; Holeček, Tomáš (vedoucí práce) ; Balon, Jan (oponent)
Cílem práce je nalezení společných prvků mezi nejnavštěvovanějšími filmovými díly za poslední dvě dekády a na jejich základě určení specifických preferencí českých filmových diváků. Pomocí analýzy několika nejoblíbenějších filmových děl posledních dvou desetiletí v České republice se práce pokouší zjistit, zda mají tyto filmy nějaké společné prvky, případně které to jsou, a zda jsou typické výhradně pro Českou republiku (resp. českého diváka) a zda tedy existuje jakýsi specifický český filmový vkus. Tímto vkusem je pak myšlena zejména prefernce určitých typů příběhů, hrdinů nebo žánrů. Při definování těchto jednotlivých prvků je vycházeno z teorie Ervinga Goffmana, převážně pak z jeho analýzy rámců organizace zkušenosti. Ke zjištění této specifičnosti je použito srovnání s americkou produkcí, tedy s nejnavštěvovanějšími filmovými díly v USA v posledních dvou dekádách. Toto srovnání pak poukazuje jak na shodné prvky v obou zkoumaných oblastech, tak zároveň dává vyniknout tendencím, které jsou typické pro české diváky, potažmo pro vkus českého filmového diváka. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Komentovaný překlad: Ostře sledované filmy, kap. Film a postmodernismus: Annie Hallová režiséra Woodyho Allena.
Lexová, Viktorie ; Tobrmanová, Šárka (vedoucí práce) ; Šťastná, Zuzana (oponent)
Cílem této bakalářské práce je překlad jedné kapitoly (Film a postmodernismus: Annie Hallová režiséra Woodyho Allena) z knihy Closely Watched Films: An Introduction to the Art of Narrative Film Technique. Teoretická část práce se zaměřuje na překladatelskou analýzu výchozího textu, popisuje zvolenou metodu překladu a identifikuje hlavní překladatelské problémy a vzniklé posuny.
Globální přesah české dokumentární tvorby prezentované v rámci festivalu Jeden svět (2008-2018)
Fenclová, Anežka ; Štoll, Martin (vedoucí práce) ; Novotný, David Jan (oponent)
Diplomová práce se zabývá výzkumem dokumentárních filmů prezentovaných v České sekci v rámci deseti ročníků festivalu Jeden svět a dramaturgií této sekce. První oddíl praktické části práce je zaměřen na dramaturgii. Konkrétně si klade za cíl prostřednictvím původních rozhovorů s pěti bývalými a stávajícími členy programového oddělení festivalu Jeden svět, zmapovat hlavní dramaturgické proměny a nastínit, co nového tyto změny festivalu přinesly. Vymezená pozornost je směřována k České sekci a jejím specifikům. Druhý oddíl praktické části práce je založen na filmových analýzách snímků uvedených v rámci České sekce v letech 2010-2019. Prostřednictvím rozhovorů s dramaturgy a filmových analýz poskytuje práce představu o tom, jaké znaky jsou pro filmy reprezentující Českou republiku na mezinárodním festivalu dokumentárních filmů signifikantní a co vypovídají o české dokumentární scéně. Teoretická část práce poskytuje ukotvení tématu v odborné literatuře.
Od jednoho scénáře ke třem režisérům
Matějka, Filip ; Kepka, Ondřej (vedoucí práce) ; Truhlář, Filip (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá srovnáním tří filmů na základě jednoho stejného scénáře. Jejím hlavním cílem je nejdříve se obecně seznámit s režiséry daných snímků a zjistit více informací o období, ve kterém působili. Praktická část je následně věnovaná rozboru každého filmu zvlášť, jak každý z režisérů vyprávěl svůj příběh, rozdíly v technickém provedení, v ústředních postavách filmu a nakonec i srovnání jedné identické scény.
American "Foreign Policy" in Film
Hays II, George ; Drulák, Petr (vedoucí práce) ; Raška, Francis (oponent) ; Suchý, Petr (oponent)
G. Hays II American "Foreign Policy" in Film Abstract Tato práce bere koncept "foreign policy" Davida Campbella, jak je aplikován na identifikátory americké elity, a rozšiřuje jeho aplikaci taky na identifikátory subelit. Podobně jako u Cambellovy analýzy americké identity, společným kontextem jsou zde mezinárodní konflikty, v kterých jsou účastny Spojené státy americké. Diskurz elit je analyzován na podkladě Zpráv o stavu unie v době těchto konfliktů, zatímco diskurz subelit je analyzován ve významných válečných filmech o stejných konfliktech. Cambellův argument předpokládá společnou výslednou identifikaci elitních i subelitních identifikátorů, ovšem zjištění v této práci jsou opačná. V čase, přes jednotlivé konflikty i vládní administrativy elitní identifikátory zdůrazňují hierarchii a pořádek, což bylo i Cambellovým závěrem. Na rozdíl od toho však identifikátory subelit v čase, přes jednotlivé konflikty a administrativy kladou důraz na bezprostřednost zkušenosti a správné konání. Identifikace těchto dvou skupin, z nichž obě si nárokují "americkou" identitu, jsou ve vzájemném protikladu. Analýzou a svým závěrem tato práce zpochybňuje dominantní poststrukturální koncept "vnitro/vnějšek" ("inside/outside") politicko-identifikačního prostoru (relevantní pouze pro elity) a předkládá místo toho víc...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 16 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.