Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Znalostní management
Bačík, Petr ; Němeček, Petr (vedoucí práce)
Svou disertační práci jsem zaměřil na oblast znalostního managementu a jeho úrovně v českých firmách. Jde o velmi aktuální problematiku. Celosvětově roste zájem o znalosti, jejich řízení a využívání co největším počtem zaměstnanců. Hlavním cílem mé disertační práce je zjistit úroveň znalostního managementu v českých firmách a doporučit postupy, které pomohou eliminovat nejčastější chyby v řízení znalostí. Úvodem své disertační práce uvádím základní definice pojmů z oblasti znalostního managementu data, informace a znalosti, dále vymezuji nejdůležitější faktory, které ovlivňují řízení znalostí. Ve druhé kapitole jsem se zaměřil na zjištění aktuálního stavu znalostního managementu, zejména pak moderní přístupy k řízení znalostí, členění znalostí podle různých autorů a uvádím zde styly znalostního managementu. Třetí kapitola je zaměřena na moderní trendy lidských zdrojů a vliv struktury podniku na znalostní management. Ve čtvrté kapitole popisuji způsoby vzniku znalostí a činnosti, které je nutné znát, než zavedeme znalostní management. Pátá kapitola je zaměřena na aktuální vývoj informačních systémů a produktů podporujících znalostní management. Závěrem je vyhodnocený dotazníkový průzkum a uvedena doporučení k řešené problematice. Jedná se o návrh, jak postupovat v oblastech řízení lidských zdrojů a investování do IT ve firmách, kde hodláme zavádět nebo již máme zavedený znalostní management. V této části disertační práce uvádím přínosy v oblasti vědy, praxe a pedagogického postupu.
Ředitel jako znalostní pracovník. Tacitní znalosti vybraných ředitelů základních škol v Praze
Kobrová, Anna ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
V bakalářské práci se podrobněji zabývám znalostním pracovníkem v oblasti školství s důrazem na tacitní znalosti, jejich dělení, sdílení a význam. Kromě teoretické analýzy informačních zdrojů v českém, anglickém a místy švédském jazyce, byly na základě rozhovorů se čtyřmi ředitelkami základních škol definovány tacitní znalosti, které jsem v práci rozdělila na tacitní znalosti intrapersonální, interpersonální a kontextově-specifické. Nejčastějšími tacitními znalostmi se ukázaly ty, které využíváme při práci s lidmi, ať už jsou to znalosti o jejich osobnosti, jenž můžeme využít při jejich motivování, srozumitelnému zadávání úkolů či jakékoliv další komunikaci, nebo např. znalosti o jejich rodinném, finančním či sociálním zázemí ovlivňující nejen jejich osobnost, ale i momentálně psychické a fyzické rozpoložení. Během rozhovorů bylo jako stimulátory použito 30 pojmů napsaných na kartách a následně byl rozhovor doplněn dotazníkem se škálováním použitých pojmů a několika osobními otázkami. Práce je určena ředitelům škol, kteří přicházejí na novou školu a chtějí se rychleji zorientovat nejen v explicitních znalostech týkajících se konkrétní školy, ale také v těch těžce rozlišitelných a osvojitelných - tacitních znalostech.
Znalostní management
Bačík, Petr ; Němeček, Petr (vedoucí práce)
Svou disertační práci jsem zaměřil na oblast znalostního managementu a jeho úrovně v českých firmách. Jde o velmi aktuální problematiku. Celosvětově roste zájem o znalosti, jejich řízení a využívání co největším počtem zaměstnanců. Hlavním cílem mé disertační práce je zjistit úroveň znalostního managementu v českých firmách a doporučit postupy, které pomohou eliminovat nejčastější chyby v řízení znalostí. Úvodem své disertační práce uvádím základní definice pojmů z oblasti znalostního managementu data, informace a znalosti, dále vymezuji nejdůležitější faktory, které ovlivňují řízení znalostí. Ve druhé kapitole jsem se zaměřil na zjištění aktuálního stavu znalostního managementu, zejména pak moderní přístupy k řízení znalostí, členění znalostí podle různých autorů a uvádím zde styly znalostního managementu. Třetí kapitola je zaměřena na moderní trendy lidských zdrojů a vliv struktury podniku na znalostní management. Ve čtvrté kapitole popisuji způsoby vzniku znalostí a činnosti, které je nutné znát, než zavedeme znalostní management. Pátá kapitola je zaměřena na aktuální vývoj informačních systémů a produktů podporujících znalostní management. Závěrem je vyhodnocený dotazníkový průzkum a uvedena doporučení k řešené problematice. Jedná se o návrh, jak postupovat v oblastech řízení lidských zdrojů a investování do IT ve firmách, kde hodláme zavádět nebo již máme zavedený znalostní management. V této části disertační práce uvádím přínosy v oblasti vědy, praxe a pedagogického postupu.
Znalostní management a znalostní báze
Kybkalo, Anatoliy ; Slánský, David (vedoucí práce) ; Pour, Jan (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje znalostnímu managementu, který se dostává čím dál rychleji do popředí zájmu firem v podnikatelské sféře. Teoretická část je rozdělena do několika hlavních kapitol, věnujících se základním principům znalostního managementu. Hlavními cíli této práce je vysvětlit podstatu znalostního managementu a vytvořit základní návrh znalostní báze pro společnost KPMG. V úvodní části jsou vysvětleny pojmy používané ve znalostní problematice. Dále jsou popsány znalostní kapitály společnosti, styly znalostního managementu a s tím i spojené znalostní strategie. Druhá polovina teoretické části je věnována především zodpovědnostem, úkolům a rolím v rámci znalostního managementu. Poslední kapitoly teoretické části se zabývají jednotlivými fázemi v celkovém postupu zavedení znalostního managementu. Praktická část této diplomové práce se věnuje analýze stavu znalostního managementu společnosti KPMG a návrhu znalostní báze, která může výrazně zkrátit čas potřebný pro vytvoření některých pracovních výstupů. Praktická část je zaměřena především na popis systémové architektury znalostní báze, kterou autor rovněž pro společnost KPMG vytváří.
Knowledge management
Kurišová, Anna ; Mládková, Ludmila (vedoucí práce) ; Surovec, Jan (oponent)
Diplomová práce si klade za cíl navrhnout metodiku zavedení managementu znalostí v společnosti. Dalším cílem je implementovat navrhnutou metodiku na podmínky konkrétní společnosti. V závěre práce jsou určené možné problematické oblasti, které by mohli bránit úspěšnému zavedení managementu znalostí. Zároveň jsou představené návrhy řešení možných problémů. Společnosti, které zatím nad zavedením managementu znalostí neuvažovali jsou v nevýhodě oproti tým společnostem, které management znalostí úspěšně využívají ve svých firemních procesech. S rostoucím významem lidského kapitálu se efektivní práce se znalostmi zaměstnanců stává čím dál důležitější.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.