Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 37 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Etiketa v mateřské škole
KINZLOVÁ, Lucie
Bakalářská práce se zabývá etiketou v mateřské škole. Jejím cílem je popsat pravidla etikety s ohledem na věk dětí a hledat možnosti k jejich osvojování v mateřské škole. Teoretická část definuje pojem etiketa v relevantních souvislostech. Nabízí pohled na propojení výchovně vzdělávacího procesu v mateřské škole s osvojováním základních pravidel společenského chování. Charakterizuje vývojová specifika dětí předškolního věku, specifika předškolního vzdělávání, jeho metody a formy. Popisuje základní oblasti, ve kterých lze propojit denní režim v mateřské škole s etiketou. Praktická část obsahuje program zaměřený na osvojení pravidel etikety, který je rozdělen do třech integrovaných bloků s ohledem na získání vhodných návyků při stolování, komunikaci a v úpravě vzhledu (hygienických návycích). Dále zahrnuje evaluaci programu včetně vyhodnocení získaných návyků ve zmíněných oblastech a názor dětí na dodržování pravidel společenského chování. V diskuzi jsou získané zkušenosti shrnuty a dány do souvislosti s teoretickými východisky.
Prvky informační gramotnosti a znalost netikety žáků prvního stupně základních škol v okrese Klatovy v České republice
Hnojská, Veronika ; Voňková, Hana (vedoucí práce) ; Bendl, Stanislav (oponent)
Tato práce se zabývá některými prvky informační gramotnosti v propojení se znalostí pojmu netiketa. V teoretické části je popisována netiketa a její vztah s etikou a etiketou, organizace zabývající se netiketou a dále kyberprostor, jazyková stránka na internetu a vybrané prvky informační gramotnosti v souvislosti s počítačovou gramotností. Empirická část se zabývá zjištěním znalosti netikety u žáků 4. a 5. ročníků vybraných základních škol na Klatovsku. K prozkoumání úrovně informační gramotnosti a znalosti netikety byl použit anonymní dotazník. Cílem výzkumu bylo zjistit, na kolik a jak běžně žáci disponují elementárními dovednostmi při práci s počítačem, jaké znalosti mají ohledně netikety (jejich chování na internetu) a dále zjistit, zda existují rozdíly v těchto znalostech mezi žáky v závislosti na velikosti lokality, kde se vyskytuje škola, pohlaví a socioekonomickém statusu žáků. Z výzkumu bylo zjištěno, že všichni dotazovaní mají doma moderní technologie a znalost netikety, neboli pravidel, jak se chovat na internetu má 27 % žáků na vesnici a 59 % žáků ve městě, celkem tedy 43 % respondentů. Z otázek vypracovaných dle pravidel pro pohyb v síti vyplývá, že i ti, kteří pravidla znají, je někdy nedodržují. Závěrem se autor zamýšlí nad netiketou a její souvztažností k úrovni informační...
Využití příběhů s výchovným obsahem v mateřské škole
Wagnerová, Tereza ; Laufková, Veronika (vedoucí práce) ; Havlová, Jana (oponent)
Diplomová práce sleduje možnosti práce s výchovnými problémy prostřednictvím knihy v mateřské škole. Teoretická část práce shrnuje poznatky o socializaci dítěte, sociálním vývoji dítěte předškolního věku, o morálním vývoji, o společenských pravidlech a společenské výchově dětí v mateřské škole. Dále shrnuje poznatky o dětské literatuře, především o žánrech, které dítěti předkládají pravidla a normy chování. Dále shrnuje poznatky o vhodných metodách, jimiž lze pracovat s výchovnými příběhy. Jedná se o metody RWCT, čtenářské strategie, metody citové výchovy a metody dramatické výchovy. Praktická část práce byla založena na smíšeném výzkumu. Cílem kvantitativní části bylo zjistit od pedagogů nejčastěji se vyskytující výchovné problémy u dětí v mateřských školách, jakými metodami lze pracovat s dětskou literaturou při zprostředkování těchto problémů dětem a konkrétní osvědčené tituly dětské literatury. Cílem kvalitativní části práce bylo vytvořit možnost práce s výchovnými problémy na základě práce s knihou prostřednictvím metodického materiálu pro děti ve věku od 5 do 6-7 let. Lekce byly navrženy na základě metod RWCT, čtenářských strategií, citové a dramatické výchovy. Byly ověřeny v praxi, tři pedagogové je vyzkoušeli s dětmi v mateřské škole a reflektovali je. Výzkum měl velký přínos především...
Úroveň znalosti etiky a etikety u žáků středních škol
Sýkorová, Zdenka ; Syřiště, Ivo (vedoucí práce) ; Mojžíšová, Jarmila (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá úrovní znalostí etiky a etikety u žáků na středních školách. Cílem mé bakalářské práce je zjistit, jestli jsou jim známy rozdíly mezi těmito vědami. Jak žáci sami chápou smysl etiky. Jaké etické hodnoty jsou pro ně nejdůležitější, co jim naopak na současné morálce vadí. V oblasti etikety jsem zjišťovala, zdali žáci znají základní pravidla společenského chování, kdo nebo co je pro ně zdrojem těchto znalostí, a v neposlední řadě zdali jsou toho názoru, že bychom se měli podle etikety chovat. Informace k výzkumu jsem získávala prostřednictvím dotazníků a rozhovorů, které jsou zahrnuty v praktické části mojí práce. Díky tomuto výzkumu jsem získala odpovědi, podle kterých jsem došla k závěru, že úroveň znalosti etikety je u žáků spíše průměrná. Na rozdíl od toho etika, její chápání a to jak mají žáci nastavený morální kompas, se ukázalo být na velmi dobré úrovni. V teoretické části mojí práce jsem popsala charakteristiku, smysl, historii a stručný vývoj jak etiky, tak etikety. Dále se také zabývám genderovým rozlišením pravidel v etiketě, ale i odlišným chápáním genderu v etických názorech a genderem jako takovým.
Slušnost z pohledu čtyř generací
DRÁTOVSKÁ, Viktorie
Bakalářská práce se zabývá otázkou slušnosti z pohledu různých věkových generací. Cílem je zjistit, jaký mají pohled na slušnost různé skupiny a dále porovnávat názory mezi sebou. Také se snaží zjistit možné příčiny odlišnosti názorů. V teoretické části jsou obsaženy definice pojmů, které jsou spjaté s danou tématikou. Objevují se zde proto pojmy jako etika, morálka, etiketa, zdvořilost či deviantní chování. Praktická část byla realizována pomocí strukturovaných rozhovorů, které následně byly zpracovány kvantitativně, graficky pro lepší orientaci. V diskuzi jsou výsledky konfrontovány s vývojovou psychologií, kde jsou popsány možné příčiny, které vedly respondenty k jejich odpovědím. Závěr práce obsahuje shrnutí obou částí. V přílohách se vyskytují odpovědi respondentů všech věkových skupin.
Prvky informační gramotnosti a znalost netikety žáků prvního stupně základních škol v okrese Klatovy v České republice
Hnojská, Veronika ; Voňková, Hana (vedoucí práce) ; Bendl, Stanislav (oponent)
Tato práce se zabývá některými prvky informační gramotnosti v propojení se znalostí pojmu netiketa. V teoretické části je popisována netiketa a její vztah s etikou a etiketou, organizace zabývající se netiketou a dále kyberprostor, jazyková stránka na internetu a vybrané prvky informační gramotnosti v souvislosti s počítačovou gramotností. Empirická část se zabývá zjištěním znalosti netikety u žáků 4. a 5. ročníků vybraných základních škol na Klatovsku. K prozkoumání úrovně informační gramotnosti a znalosti netikety byl použit anonymní dotazník. Cílem výzkumu bylo zjistit, na kolik a jak běžně žáci disponují elementárními dovednostmi při práci s počítačem, jaké znalosti mají ohledně netikety (jejich chování na internetu) a dále zjistit, zda existují rozdíly v těchto znalostech mezi žáky v závislosti na velikosti lokality, kde se vyskytuje škola, pohlaví a socioekonomickém statusu žáků. Z výzkumu bylo zjištěno, že všichni dotazovaní mají doma moderní technologie a znalost netikety, neboli pravidel, jak se chovat na internetu má 27 % žáků na vesnici a 59 % žáků ve městě, celkem tedy 43 % respondentů. Z otázek vypracovaných dle pravidel pro pohyb v síti vyplývá, že i ti, kteří pravidla znají, je někdy nedodržují. Závěrem se autor zamýšlí nad netiketou a její souvztažností k úrovni informační...
Etiketa v prostředí sociálních sítí
Stehlíková, Jana ; Klabíková Rábová, Tereza (vedoucí práce) ; Šťastná, Lucie (oponent)
Práce řeší téma etikety v prostředí sociálních sítí, které představují oblast síťových médií. První část práce definuje téma etikety v historickém kontextu a specifikuje další přidružené pojmy, jako je slušnost a zdvořilost. V druhé části jsou analyzovány dokumenty, které se zabývají tzv. netiketou - etiketou na síti. Třetí část se věnuje etiketě v prostředí sociálních sítí (SNS). Práce podrobuje analýze sociální sítě Facebook, Twitter a LinkedIn a jejich oficiální pravidla, která se týkají vhodného uživatelského chování. Mimo to jsou v práci nahlížena i pravidla neoficiální, která vytváří především uživatelé, nadšenci, blogeři a novináři. V závěrečné části je přiblíženo několik fenoménů, které se etikety v prostředí SNS významně dotýkají. V práci bylo zjištěno, že určitá pravidla, jak se vhodně chovat v prostředí sociálních sítí, se na různých místech opakují. Dalším zjištěním je, že oficiální pravidla etikety v rámci jednotlivých sociálních sítí nejsou jednotně formulována. Významnou roli ve vytváření pravidel, rad a doporučení však hraje uživatelská základna těchto sociálních sítí.
Etiketa, mravy a obyčeje v korejské společnosti
Řeháková, Hana ; Ferklová, Blanka (vedoucí práce) ; Horák, Tomáš (oponent)
(česky) Tato práce se zabývá korejskými zvyky, mravy a etiketou v rámci životního cyklu. Cílem práce není popsání jednotlivých rituálů z antropologického či sociologického hlediska, nýbrž podání přehledu zvyků, obyčejů a pravidel společenské etikety, které tyto rituály doprovázely. Práce je rozdělená do čtyř hlavních kapitol, zahrnující obecný popis korejské společnosti, narození dítěte, svatební ceremonie a nakonec smrt a rituály pro zemřelé předky.
Autocenzura na Facebooku
KRAUSOVÁ, Vladimíra
Práce zkoumá téma autocenzury na největší internetové sociální síti Facebook. Hlavním cílem bylo zjištění důvodů používání autocenzury na Facebooku. Pomocí polostrukturovaných rozhovorů s dvanácti respondenty byl proveden kvalitativní výzkumu zaměřený na hlubší nahlédnutí a prozkoumání virtuálního světa aktivních uživatelů Facebooku. Teoretická část popisuje pojmy a myšlenky, které se k tématu práce váží. Metodologická část popisuje podrobněji kvalitativní výzkum a jeho náležitosti. Analytická část, se zabývá samotným výzkumem, analýzou přepsaných polostrukturovaných rozhovorů a pravidly navrženými badatelem pro bezpečné užívání Facebooku dětmi. Tyto pravidla se badatelka rozhodla sestavit na základě získaných poznatků, při tvorbě této diplomové práce. Klíčem k bezpečnému chování na Facebooku je autocenzura. Každý uživatel této internetové sociální sítě se musí do jisté míry naučit, co na takto veřejnou síť patří a co, podle jeho vlastního uvážení, již ne.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 37 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.