Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Využití příběhů s výchovným obsahem v mateřské škole
Wagnerová, Tereza ; Laufková, Veronika (vedoucí práce) ; Havlová, Jana (oponent)
Diplomová práce sleduje možnosti práce s výchovnými problémy prostřednictvím knihy v mateřské škole. Teoretická část práce shrnuje poznatky o socializaci dítěte, sociálním vývoji dítěte předškolního věku, o morálním vývoji, o společenských pravidlech a společenské výchově dětí v mateřské škole. Dále shrnuje poznatky o dětské literatuře, především o žánrech, které dítěti předkládají pravidla a normy chování. Dále shrnuje poznatky o vhodných metodách, jimiž lze pracovat s výchovnými příběhy. Jedná se o metody RWCT, čtenářské strategie, metody citové výchovy a metody dramatické výchovy. Praktická část práce byla založena na smíšeném výzkumu. Cílem kvantitativní části bylo zjistit od pedagogů nejčastěji se vyskytující výchovné problémy u dětí v mateřských školách, jakými metodami lze pracovat s dětskou literaturou při zprostředkování těchto problémů dětem a konkrétní osvědčené tituly dětské literatury. Cílem kvalitativní části práce bylo vytvořit možnost práce s výchovnými problémy na základě práce s knihou prostřednictvím metodického materiálu pro děti ve věku od 5 do 6-7 let. Lekce byly navrženy na základě metod RWCT, čtenářských strategií, citové a dramatické výchovy. Byly ověřeny v praxi, tři pedagogové je vyzkoušeli s dětmi v mateřské škole a reflektovali je. Výzkum měl velký přínos především...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.