Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 202 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Metody posuzování životního cyklu akumulátorů pro BEV a PHEV vozidla
Dvořák, Matouš ; Pokorný, Jan (oponent) ; Fišer, Jan (vedoucí práce)
Elektromobilita je aktuální téma a cesta, jak snížit uhlíkovou stopu nejen v osobní dopravě. Provoz elektromobilu však nemá oproti automobilům se spalovacím motorem přímo vliv na produkci emisí. Otázkou však zůstává výroba akumulátoru. který obsahuje vzácné kovy, jejichž těžba je energeticky i environmentálně velmi náročná. Cílem diplomové práce je zanalyzovat energetickou náročnost a emisní stopu výroby různých typů akumulátorů. Práce obsahuje všeobecné představení metody posuzování životního cyklu výrobku (LCA – Life Cycle Assessment), na kterou navazuje kapitola ohledně konstrukce akumulátorů a jejich rozdělení podle chemického složení elektrod. Z analýzy LCA studií akumulátorů vyplývá, že energeticky nejvýhodnější z hlediska výroby je akumulátor s NMC katodou a z hlediska emisí je to akumulátor s LMO katodou. Výsledky jsou však silně ovlivněny vstupními daty, které mají LCA studie často rozdílné, proto nelze vyvodit jednoznačný závěr. Část práce se zabývá analýzou dopadů výroby akumulátoru na životní prostředí při použití různých energetických mixů a různých typů výrobních technologií. Práce může sloužit jako podklad pro detailnější zkoumání výrobní části akumulátoru a pro minimalizaci jejího dopadu tohoto na životní prostředí.
Koncepce pohonu elektromobilů
Bede, Filip ; Píštěk, Václav (oponent) ; Kučera, Ondřej (vedoucí práce)
Táto bakalárska práca sa zameriava na prehľad, analýzu a porovnanie súčasných typov koncepcií pohonov elektromobilov, ktoré predstavujú základ pre moderné elektromobily. Pre lepšie pochopenie zloženia a využitia koncepcií boli v práci detailne rozobrané aj jednotlivé prvky ústrojenstva. Práca začína krátkym prehľadom dôležitých míľnikov v oblasti elektromobility. Následne pokračuje detailnou rozpravou používaných elektromotorov, akumulátorov a prevodoviek. Na tie nadväzujú koncepcie pohonov analyzované z hľadiska vplyvu na jazdné vlastnosti a účinnosť elektromobilov. Ďalej sú uvedené príklady moderných elektromobilov, na ktorých sú demonštrované zmienené koncepcie v praxi. V závere boli predstavené aj súčasné koncepcie pohonov spaľovacích motorov, ktoré boli porovnané s koncepciami elektromobilov, a tým poskytujú ucelený pohľad na súčasné trendy v automobilovej technológii.
Převodová ústrojí v elektrických pohonech vozidel
Vlaha, Ondřej ; Poulíček, Matěj (oponent) ; Neuman, Ondřej (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá výzkumem v oblasti použití převodových ústrojí v elektrických vozidlech. Mapuje rozdělení elektromobilů v závislosti na druhu jejich pohonu. Dále se zabývá rozdělením konstrukcí elektromotorů a analyzuje parametry, které mají vliv na účinnost pohonného traktu. Druhá část práce se věnuje tvorbě výpočetního modelu Tesly Model 3. Tento model byl vytvořen v programu Matlab Simulink a ilustruje se na něm ovlivnění účinnosti pohonného traktu použitím jednostupňové nebo dvoustupňové převodovky při různých jízdních cyklech.
Rozptyl znečištění tuhými částicemi z elektromobilů ve městě pomocí CFD
Lipka, Jakub ; Pospíšil, Jiří (oponent) ; Linda, Jakub (vedoucí práce)
Napříč společností často panuje přesvědčení, že elektromobily jsou bezemisní alternativou k automobilům se spalovacími motory. Toto však není pravdivé, jelikož elektromobily sice neprodukují výfukové emise, ale jejich provozem stále dochází ke generování pevných částic, které jsou posléze uvolňovány do okolí. Jedná se převážně o částice vzniklé abrazivními procesy při opotřebení brzd, pneumatik a vozovky. Tyto emise navíc u elektromobilů bývají vyšší, díky jejich zvýšené hmotnosti. V této práci byl proto pomocí CFD vytvořen model rozptylu znečištění tuhými částicemi, které tato vozidla produkují, skládající se z modelu proudění kolem elektromobilu a z modelu unášení pevných částic. Bylo zjištěno, že emise pevných částic jsou prouděním unášeny zejména díky vírovým strukturám vznikajícím za automobilem. Částice mohou být uneseny až 1,9 m nad povrch vozovky a až 2,5 m do stran od automobilu, díky čemuž existuje riziko vdechování vzduchu s vysokou koncentrací těchto částic chodci na přilehlých chodnících.
Koncept design automobilu pro rok 2030
Bartůněk, Jan ; Jelenčík, Branislav (oponent) ; Křenek, Ladislav (vedoucí práce)
Automobilový průmysl se stále vyvíjí a potýká se s novými příležitostmi i problémy. V rámci této diplomové práce byl navržen koncept automobilu pro rok 2030, který se zaměřuje na elektromobilitu a autonomní řízení především z pohledu prostornosti interiéru. Návrh také řeší problematiku trendu stálého zvětšování automobilů. Koncept je konstruován tak, aby byl kompaktní, ale díky využití speciálního podvozku pro elektrický pohon i prostorný. Design byl navrhován minimalisticky a s ohledem na udržitelnost. Tato práce představuje odlišný přístup k budoucnosti osobních automobilů a může napomoci k dalšímu vývoji automobilů s elektrickým pohonem.
Bilance recirkulace vzduchu na chladicím paketu vozidla
Macejka, Kamil ; Čavoj, Ondřej (oponent) ; Vančura, Jan (vedoucí práce)
Cieľom tejto práce je vytvoriť vhodný nástroj pre rýchle analýzy recirkulácie teplého vzduchu na chladiacom pakete, ktorá je jedným z významných faktorov vplývajúcich na jeho účinnosť, zhodnotiť tento vplyv a navrhnúť spôsoby na jeho zníženie. Teoretická časť práce sa venuje popisu problému, preskúmaniu existujúcich štúdií a priblíženiu mechanizmov, ktoré sú súčasťou sledovaného javu. Praktická časť obsahuje analýzu prúdových a tepelných javov v motorovom priestore existujúceho vozidla, ktorej výsledky slúžia ako podklad pre vytvorenie výpočtového modelu s grafickým rozhraním. Tento model je následne použitý na porovnanie vplyvov rôznych vstupných parametrov a na základe výsledkov sú navrhnuté geometrické opatrenia cielené na zníženie negatívneho efektu recirkulácie, ktoré sú vyhodnotené pomocou CFD výpočtov.
Změny ve složení vozového parku společnosti ve vztahu k cílům EU "green deal"
Tobiášová, Eliška ; Jandová, Kristýna (oponent) ; Bača, Petr (vedoucí práce)
Účelem této diplomové práce je prozkoumat tzv. Green deal, tedy Zelenou dohodu pro Evropu, s ním i související směrnice a nařízení, která mají napomoci k dosažení cílů, které byly vytyčeny v této dohodě, a také provést analýzu vozových parků členských států Evropské unie a společnosti, s kterou byla navázána spolupráce v rámci této práce. V práci je popsán Green deal a jeho cíle. Zmíněny jsou i směrnice a plány Evropské unie s cílem snížení CO2, které jsou v současnosti schváleny nebo teprve vchází v platnost, zároveň jsou srovnány se směrnicemi a cíli, které mají v platnosti členské státy Evropské unie včetně České republiky. V dalších kapitolách je stručný popis automobilů dle typu pohonu, aby mohla následovat podrobná analýza vozových parků Německa, Švédska, Španělska, Slovenska, Francie, Polska, Slovenska a České republiky. Tato analýza je provedena pomocí grafů a oficiálních statistik dostupných z vládních institucí. Dále je provedena analýza vozového parku společnosti, kde jsou v tabulkách stručně shrnuty parametry vozů, které má společnost k dispozici. Výsledky analýzy vozového parku jsou též shrnuty do grafů na základě roku výroby vozu, emisí a typu paliva. Dále je provedena analýza hybridů a elektromobilů, které má společnost aktuálně ve svém vozovém parku. Tato analýza pracuje s daty poskytnutými společností a zkoumá cenu jízdy těchto vozidel, spotřebu a poměr využití baterie. Na závěr je podán návrh náhrady současných vozidel s cílem úspory emisí.
Provoz elektricky poháněných vozidel, hybridních vozidel a vozidel se spalovacím motorem
Herzog, Radim ; Píštěk, Václav (oponent) ; Kučera, Ondřej (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá porovnáním různých koncepcí pohonu a jejich spotřebou, účinností a množstvím vyprodukovaných emisí při provozu. Ačkoliv elektromobily neprodukují žádné lokální emise, je potřeba si uvědomit, že při výrobě elektrické energie v elektrárnách emise vznikají. V hlavní části práce je vypracováno seznámení s principem funkce jednotlivých pohonů. Dále je popsán vznik emisí výfukových plynů u spalovacích motorů a vypsány jejich limity. Následně je spočítáno množství emisí vyprodukované elektrárnou pro provoz konkrétního příkladu elektromobilu a hybridního vozidla. Na závěr je znázorněno porovnání produkce emisí od reprezentativních příkladů každého pohonu.
Design lehkého doručovacího vozidla
Skřivánek, Tomáš ; Siebert, Petr (oponent) ; Křenek, Ladislav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá designem lehkého doručovacího vozidla. Práce je zaměřena na inovativní přístup v oblasti last-mile doručování. Výsledný produkt řeší technické nedostatky současných vozidel a svým designem reflektuje jeho určení, celkovou koncepci a elektrický pohon.
The optimum supply of a wound-rotor synchronous machine with respect to maximum efficiency
Laštovička, Josef ; Cipín, Radoslav (oponent) ; Bárta, Jan (vedoucí práce)
The master's thesis deals with a literature review of electric motors suitable for the electric vehicle driveline, where the main focus is given to a wound-field synchronous machine. At first, there is a short description of machine construction and the working principle for each type of suitable electric machine. The advantages and disadvantages of using a specific machine as a traction drive are summarized, and an eventual example of use in today's electric car with basic machine specifications is given. In the next part, a more detailed focus is given to the wound-rotor synchronous machine and its use for electric vehicle drive. The second chapter deals with the modification of this machine type for traction applications. A machine capable of dual-mode operation is presented, followed by a discussion of non-contact current transfer to the rotor winding, and finally, the possibility of using a hairpin winding made of rectangular conductors is presented. The third part of the thesis deals with the mathematical description of the machine, including direct and quadrature axis equivalent circuits and an explanation of the vector diagram in motor mode. In the last two chapters of the thesis, a Python program is introduced to analyze the machine's operating characteristics. During the program build, an analysis methodology for this type of machine based on the provided data package was developed, and graphical dependencies of torque and efficiency on different input currents combinations were exported. The program also includes a function for finding the optimum current supply for the machine with respect to the maximum efficiency.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 202 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.