Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Návrh edukačních materiálů pro předmět základy radiofarmacie pro vyšší odborné školy zdravotnické s oborem diplomovaný farmaceutický asistent
Novák, Pavel ; Hanušová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Váchová, Alena (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem nukleární medicíny a radiofarmacie se zaměřením na vytvořením vhodných edukačních materiálů z této oblasti pro obor "diplomovaný farmaceutický asistent". Teoretická část obsahuje popis oboru farmaceutického asistenta a základní informace o nukleární medicíně. Tyto poznatky vyúsťují ve stěžejní kapitolu této práce, tedy radiofarmacii a přípravu radiofarmak. Praktická část se skládá ze dvou dotazníkových šetření. První úsek praktické části je tvořen dotazníkem zaměřením na učitele, kteří vyučují předměty se zaměřením na radiofarmacii pro obor "diplomovaný farmaceutický asistent". Druhý úsek praktické části je tvořen dotazníkem u studentů posledního ročníku zmíněného oboru. Oba tyto dotazníky mají za úkol zjistit informace o pedagogické realitě předmětů zaměřených na radiofarmacii a současně získat návrhy na zlepšení úrovně výuky pro budoucí studenty. Zde bylo zjištěno, že pouze 28,6 % dotazovaných učitelů využívá i jiné formy výuky než pouze frontální výuku. Dále byl zjištěn fakt, že žádný z 56 dotazovaných studentů nemá v plánu pracovat v laboratoři přípravy radiofarmak. Na základě těchto zjištění bylo navrženo 13 edukačních materiálů, které budou poskytnuty, jak učitelům, tak zájemcům z řad studentů, což by mělo zkvalitnit budoucí výuku, zvýšit povědomí o daném...
Využití prvků montessori pedagogiky při edukaci dětí s poruchami autistického spektra v přípravném stupni základní školy speciální
Těhníková, Alexandra ; Bartoňová, Miroslava (vedoucí práce) ; Hádková, Kateřina (oponent)
Cílem diplomové práce je na základě teoretických znalostí získaných studiem odborných materiálů specifikovat a prostřednictvím metody popisu inspirativní praxe představit možnosti využití prvků montessori pedagogiky při edukaci dětí s poruchami autistického spektra v přípravném stupni základní školy speciální. Teoretická část má tři kapitoly. Zabývá se problematikou jedinců s mentálním postižením a je zaměřena na děti s poruchami autistického spektra. Charakterizuje poruchy autistického spektra, jejich etiologii, diagnostiku a možnosti intervencí u osob s poruchami autistického spektra a věnuje se také edukaci dětí a žáků s poruchami autistického spektra a mentálním postižením se zaměřením na přípravný stupeň základní školy speciální. Podrobněji popisuje montessori pedagogiku a její principy. Empirická část představuje charakteristiku výzkumného šetření a popisuje příklad inspirativní praxe při tvorbě prostředí, koncepce obsahu vzdělávání a edukačních materiálů s využitím prvků montessori pedagogiky při edukaci žáků s poruchami autistického spektra v přípravném stupni základní školy speciální. Interpretuje výsledky, shrnuje výzkumné šetření, představuje diskusi a doporučení.
Využívání edukačních materiálů v prevenci kardiovaskulárních onemocnění
MOTYČÁKOVÁ, Barbora
Onemocnění srdce a cév představují ve světě a také v České republice jednu z nejčastějších příčin úmrtí. Včasná prevence je nutnou intervencí ke snižování incidence kardiovaskulárních onemocnění. Účinnou intervencí může být edukační činnost vedená sestrou či lékařem s využitím edukačních materiálů. Cílem této práce bylo zjistit, jak probíhá edukace v rámci prevence kardiovaskulárních onemocnění, jaké je využití edukačních materiálů a jaké mají samotní pacienti povědomí o kardiovaskulárních chorobách. K realizaci výzkumného šetření bylo zvoleno kvalitativního přístupu s využitím polostrukturovaného rozhovoru a pozorování. Rozhovory byly realizovány s lékaři, sestrami a pacienty z odborných ambulancí a ordinacích praktických lékařů pro dospělé v Jihočeském kraji. Pozorování probíhalo v kardiologické ambulanci nemocnice Písek. Výsledky výzkumu poukazují na to, že edukaci v prevenci kardiovaskulárních onemocnění provádějí zejména lékaři. Sestry pacienty needukují zejména kvůli nedostatku času a nedostatečným vědomostem. Co se týká využívání edukačních materiálů, bylo zjištěno, že je mnozí z dotazovaných nepovažují za obzvlášť důležité. A to se potvrdilo i v rámci pozorování, kde jsme zjistili, že nebyl nikomu nabídnut ani doporučen žádný edukační materiál a poptávka nebyla ani ze strany samotných pacientů či jejich rodinných příslušníků. Jelikož ale edukace neprobíhala poprvé, je pravděpodobné, že edukační materiály byly pacientům vydány či doporučeny již při první návštěvě. Dále výzkumné šetření ukázalo, že informovanost pacientů o kardiovaskulárních onemocnění není příliš vysoká, ale na druhou stranu prokázali celkem dobré znalosti v oblasti preventivního chování. Výsledky této práce poukazují na určité nedostatky v oblasti edukace v prevenci kardiovaskulárních onemocnění. Námi realizované šetření naznačuje nedostatečnou edukaci ze strany sester a neefektivní využívání edukačních materiálů. Poukazují však také na to, že sami lékaři mají zájem na tom, aby se sestry do edukace zapojovaly aktivněji, i když jsou si vědomi určitých limitů. Tyto výsledky mohou sloužit jako podnět pro management zdravotnických zařízení a pro ty, kteří se zabývají profesní přípravou sester.
Návrh edukačních listů pro samostatnou práci žáků při návštěvě Zoo Ohrada Hluboká nad Vltavou
DRAGOVÁ, Klára
V teoretická část bakalářské práce se zabývá problematikou výukových forem se zaměřením na podmínky a přístupy k mimoškolní výuce a shrnuji požadavky na edukační materiály, používané v této formě výuky. Praktickým výstupem práce jsou vypracované samoobslužné edukační listy pro Zoologickou zahradu Ohrada Hluboká nad Vltavou na téma "ZNÁTE ZVÍŘATA V ZOO", určené pro žáky 2. stupně základní školy.
Analýza edukačních materiálů pro pacienty s celiakií
ZIMMELOVÁ, Hana
Práce se zabývá edukačními materiály pro pacienty s celiakií. Popisuje obecné požadavky na výukové materiály a didaktické zásady vhodné pro edukační materiály pro pacienty s celiakií. Předkládá návrh kritérií pro hodnocení internetových stránek určených celiakům. Je vybráno pět českých i zahraničních internetových zdrojů, posouzeno, jak vyhovují kritériím technických vlastností, obsahu, struktury stránek, kritériím posuzujícím důvěryhodnost stránek a edukačním kritériím. Všechny posuzované stránky lze použít k edukaci pacientů s celiakií, ale jedná se spíše o informační stránky s nízkým obsahem edukačních charakteristik.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.