Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Etická dilemata v práci kurátora pro děti a mládež
BÖHM, Bohumír
Práce se věnuje sociálně-etickému tématu z oblasti práce terénního sociálního pracovníka, a to kurátora pro děti a mládež, se zaměřením na jeho nejčastější dilemata, která ho provází při práci. Cílem této kvalifikační práce je hledání odpovědi, v jakých činnostech, při jakých úkonech, se kurátor pro děti a mládež setkává s nejožehavějšími dilematy, a jaká volí kritéria při rozhodování o konkrétním typu výchovného opatření v souvislosti se vznikem dilematických problémů. Současně s hledáním odpovědi na uvedenou otázku vyvstala další související výzkumná otázka, a to, jaká je v případě dětí a mládeže úspěšnost uložených výchovných opatření, a jakou lze v tomto ohledu pozorovat zpětnou vazbu. Na tyto výzkumné otázky jsem hledal odpovědi prostřednictvím kvalitativní výzkumné strategie s využitím tematické analýzy a s použitím polostrukturovaného rozhovoru, který byl uskutečněný s kurátory pro děti a mládež na třech městských úřadech a na jednom magistrátním úřadu. Práce mapuje též výchovnou situaci dětí a mládeže, s tím, jak se odehrávala před onemocněním COVID-19, v covidové a v post covidové době z pohledu kurátorů pro děti a mládež. Výzkumem bylo zjištěno, že největším dilematem v práci kurátora pro děti a mládež je rozhodování o tom, zda ponechají dítě v nefunkční rodině, anebo nad ním navrhnou ústavní výchovu. Pokud uložená výchovná opatření kurátora nepřinesla požadovaný účinek, přistupují k podání návrhu na výkon ústavní péče. Následnou účinnost uložených výchovných opatřeních lze sledovat v souvislosti s rozdílným věkem dětí. U nezletilých osob jsou výchovná opatření ukládána minimálně, soudy pro mládež zpravidla od nich upouští. U mladistvých osob, pokud se jedná o první či ojedinělý exces, též je u soudu navrhováno upuštění od uložení výchovného opatření. V případě výchovných problémů dětí v covidové době, v jejím průběhu a po této době, se kurátoři potýkali především se záškoláctvím a s neplněním školních povinností.
Porovnání kázeňských opatření využívaných v České republice a ve Francii
Dostalová, Jana ; Richterová, Magdalena (vedoucí práce) ; Blažková, Veronika (oponent)
Hlavní náplní této diplomové práce je porovnat kázeňská opatření využívaná v České republice a ve Francii, a to zejména na 1. stupni základní školy. K porovnání byly využity 2 rozhovory, jeden s paní učitelkou z České republiky a druhý s paní učitelkou z Francie. V praktické části byly analyzované také dokumenty zabývající se tresty a kázeňskými opatřeními. Bylo zjištěno, že kázeňská opatření vycházející ze školního řádu se v obou zemích liší. Česká kázeňská opatření se udílejí za pololetí, ve Francii jsou upřednostňována opatření, která se udělují ihned. Kázeňská opatření ve Francii se ale moc neliší s některými tresty, které v České republice jsou také využívány, ale nejsou uvedeny ve školním řádu. Jelikož se v tomto případě jednalo o výzkum kvalitativní, nemůžeme takové výsledky zobecňovat. Obě učitelky jsou spokojené s kázeňskými opatřeními, které mají k dispozici. Shodují se na tom, že u mladších žáků lépe fungují tresty okamžité s tím, že často obě využívají povinný přepis daného pravidla, které žák porušil. Kázeňská opatření úzce souvisí s tělesnými tresty, je-li dítě v rodině trestáno, má to vliv na jeho chování i ve škole. V České republice stále nebyl přijat zákon zakazující tělesné tresty v domácím prostředí. Oproti tomu Francie takový zákon přijala již v roce 2019. Při udělování...
Aktuální otázky soudnictví ve věcech mládeže se zvláštním zaměřením na výchovná opatření
Pacvoňová, Renata ; Válková, Helena (vedoucí práce) ; Hulmáková, Jana (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na aktuální problematiku soudnictví ve věcech mládeže, zejména na výchovná opatření. V centru pozornosti je odpovědnost mládeže za protiprávní činy, alternativní postupy a opatření, které jsou vůči delikventní mládeži uplatňovány. Statistické údaje vypovídají o obraze kriminality mládeže v současné době a o uplatňované trestní politice. Zvláštní pozornost je věnována výchovným opatřením, která jsou zvláštním druhem sankcí ukládaných delikventním mladistvým. Praktická část obsahuje kasuistiky mladistvých, jimž byla uložena výchovná opatření. V závěru práce jsou formulovány doporučení a podněty ke zlepšení stávající situace v této oblasti.
Výchovná opatření v praxi
HRÁDKOVÁ, Barbora
Bakalářská práce se věnuje výchovným opatřením, která jsou ukládána mladistvým pachatelům za jejich provinění dle zákona o soudnictví ve věcech mládeže. Nejprve se věnuji charakteristice tohoto zákona a jeho vývoji. Dále je popsán princip restorativní justice a jednotlivá výchovná opatření, která jsou ukládána mladistvým a dětem do 15 let. Závěr teoretické části je věnován úloze Probační a mediační služby a sociálně-právní ochrany dětí a krátkému srovnání s opatřeními ukládanými na Slovensku. Praktická část je realizována kvalitativním výzkumem s využitím techniky strukturovaných rozhovorů. Výzkum byl realizován s devíti respondenty, jimiž byli pracovníci Probační a mediační služby a kurátoři pro děti a mládež. Ti odpovídali na třináct otázek. Zjišťuji zde, jaká výchovná opatření jsou v praxi skutečně ukládána, jaká jsou ukládána nejčastěji a za jaká provinění. Dále jak probíhá jejich samotný výkon a kontrola. Zaměřila jsem se také na to, jak respondenti hodnotí efektivnost těchto opatření a jak při výkonu výchovných opatření spolupracují mladiství i jejich zákonní zástupci. Cílem práce je představení problematiky související se speciálními výchovnými opatřeními, která jsou ukládána delikventní mládeži, a dále zjistit, která z těchto opatření se mladistvým ukládají, a jak v praxi probíhá jejich výkon. Na základě výzkumu bylo zjištěno, že nejčastěji ukládaným výchovným opatřením je dohled probačního úředníka, a nejčastějším proviněním, kterého se mladiství dopouštějí, je krádež. Respondenti hodnotí efektivnost výchovných opatření kladně, a stejně tak i spolupráci s mladistvými.
Sociální kuratela při práci s výchovně problémovými dětmi ze ZŠ
Nováková, Eva ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Burešová, Karolína (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na výchovně problémové děti ze základních škol, které jsou v péči sociální kurately. Teoretická část práce vysvětluje, kdo jsou to výchovně problémové děti a jaká opatření základní školy mohou užívat. Dále je uvedeno nevhodné rodinné prostředí, zvláštní pozornost je věnována i vývojovým zvláštnostem těchto dětí. Teoretická část práce je uzavřena kapitolou o sociální kuratele, která podrobně vysvětluje činnost kurátora pro děti a mládež v systému sociálně právní ochrany dětí. Empirická část diplomové práce je tvořena kvalitativním výzkumem zaměřeným na výchovně problémové děti. Pomocí případových studií je ukázán konkrétní postup sociální kurately při řešení výchovně problémových dětí ze základních škol.
Aktuální otázky soudnictví ve věcech mládeže se zvláštním zaměřením na výchovná opatření
Pacvoňová, Renata ; Válková, Helena (vedoucí práce) ; Hulmáková, Jana (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na aktuální problematiku soudnictví ve věcech mládeže, zejména na výchovná opatření. V centru pozornosti je odpovědnost mládeže za protiprávní činy, alternativní postupy a opatření, které jsou vůči delikventní mládeži uplatňovány. Statistické údaje vypovídají o obraze kriminality mládeže v současné době a o uplatňované trestní politice. Zvláštní pozornost je věnována výchovným opatřením, která jsou zvláštním druhem sankcí ukládaných delikventním mladistvým. Praktická část obsahuje kasuistiky mladistvých, jimž byla uložena výchovná opatření. V závěru práce jsou formulovány doporučení a podněty ke zlepšení stávající situace v této oblasti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 12 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.