Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3,771 záznamů.  začátekpředchozí3219 - 3228dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Německá veřejná diplomacie v ČR v oblasti vzdělávání
Spáčilová, Klára ; Peterková, Jana (vedoucí práce) ; Trávníčková, Zuzana (oponent)
Práce se zabývá německou veřejnou diplomacií v České republice v oblasti vzdělávání. V první části jsou shrnuty teoretické poznatky o veřejné diplomacii a jejím uplatňování ve vzdělávání. Následuje kapitola představující koncepci a aktéry německé zahraniční vzdělávací politiky. Poté je zkoumána činnost těchto aktérů v České republice. Poslední část práce je věnována dvěma konkrétním projektům - "Němčina pro úspěšnou kariéru" a "Do Německa na zkušenou!".
Company Education System
Lejdarová, Patrícia ; Khelerová, Vladimíra (vedoucí práce) ; Chylíková, Hana (oponent)
Tato práce se zaobírá vzdělávacím systémem ve společnosti J&T BANKA, a.s. Kromě teoretického základu, obsahuje také analýzu současného systému vzdělávání dané firmy a návrhy možných řešení jeho nedostatků.
Dosavadní vývoj a prognóza budoucího vývoje školních kontingentů
Šíma, Jaroslav ; Fiala, Tomáš (vedoucí práce) ; Pechholdová, Markéta (oponent)
Věková struktura lidské populace se na určitém území díky různým vlivům v průběhu času mění a je často nepravidelná. Tyto výkyvy působí na společnost v mnoha ohledech a jedním z nich je i kolísající poptávka po službách určených pro části populace ve specifickém věku. Mezi takto ovlivněné služby patří typicky oblast školství. V této práci jsou analyzovány velikosti jednotlivých školních kontingentů, tedy části populace účastnící se výuky v jednotlivých úrovních školského systému v uplynulých letech na území ČR. Dále je sestavena prognóza populačního vývoje, na jejímž základě je ilustrován budoucí vývoj kontingentů. Závěr práce obsahuje zhodnocení významu změn ve velikosti kontingentů a možné směry vývoje optimalizace školního systému s ohledem na proměny věkové struktury v krátkodobém a střednědobém časovém horizontu.
Analýza demografických charakteristik nezaměstnaných v ČR
Bidrmanová, Zuzana ; Miskolczi, Martina (vedoucí práce) ; Kozelský, Tomáš (oponent)
Bakalářská práce se zabývá vývojem nezaměstnanosti z pohledu demografických charakteristik na českém trhu práce v letech 1999-2011. Cílem je zjistit pro jaké skupiny populace, vymezené podle pohlaví, věku a vzdělání, je nezaměstnanost charakteristická, aby bylo možné v závěru práce sestavit profil soudobého nezaměstnaného jedince pohybujícího se na českém trhu práce a ověřit, zda-li nezaměstnanost skutečně roste. Práce se skládá ze dvou částí. Teoretická část zahrnuje základní vymezení trhu práce, nezaměstnanosti, druhů nezaměstnanosti, definici ukazatelů nezaměstnanosti a stručný popis vývoje nezaměstnanosti po roce 1990. Analytická část pak obsahuje samotné zkoumání nezaměstnanosti dle pohlaví, věkových skupin a vzdělanostní struktury, které je zároveň doprovázeno grafy. Z analýzy jasně vyplynulo, že nezaměstnanost postihuje častěji ženy ve věku nad 50 let, které mají střední odborné vzdělání s výučním listem.
Regionální disparity v uplatnění absolventů vysokých škol na trzích práce v krajích ČR
Michalovská, Zdeňka ; Kouřilová, Jana (vedoucí práce) ; Krejčová, Nikola (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na problematiku uplatnění se absolventů vysokých škol na trhu práce. Hlavním cílem je identifikovat a zhodnotit disparity v uplatnění absolventů vysokých škol na trzích práce v krajích České republiky. Pro naplnění hlavního cíle byly zvoleny i cíle dílčí, konkrétně: zmapování vývoje počtu vysokých škol a jejich studentů od roku 1989 do současnosti, aktuální lokalizace vysokých škol v krajích ČR a vývoj počtu vysokoškolských absolventů z časového hlediska i dle typů vysokých škol, studijních programů, oborů a pohlaví. Teoretická část je věnována vymezení základních pojmů, vazbě vzdělání na uplatnění se jedince na trhu práce, vzdělávacímu systému v ČR a především vysokému školství. Praktická část se skládá z analýz týkajících se vývoje počtu absolventů z různých hledisek a analýz uplatnění vysokoškolských absolventů, jako je analýza nabídky a poptávky po absolventech vysokých škol a výše jejich příjmů. Provedenými analýzami statistických dat bylo možné identifikovat a zhodnotit řadu regionálních rozdílů v uplatnění absolventů vysokých škol na trzích práce v krajích ČR, které jsou formulovány v závěru diplomové práce.
Problematika zaměstnávání sluchově postižených osob
Šífová, Lucie ; Vostrovská, Zdenka (vedoucí práce) ; Krebs, Vojtěch (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou zaměstnávání sluchově postižených osob na trhu práce v České republice. Cílem je ukázat, jakými prostředky lze přispět k vyšší zaměstnanosti sluchově postižených osob. Úvodní kapitoly práce se zabývají obecným vymezením základních pojmů z oblasti sluchového postižení, trhu práce a legislativního rámce problematiky zaměstnávání sluchově postižených osob. Další část se bude věnovat možnostem pracovního uplatnění sluchově postižených osob, možnostem jejich vzdělávání a způsobu, jak docílit, aby měly větší šance uplatnit se na trhu práce. Práce také poukazuje na problém nepružnosti trhu práce v zaměstnávání sluchově postižených osob. Dále jsou v ní rozebírány jednotlivé nástroje státní politiky zaměstnanosti, jak dopadají tyto nástroje na sluchově postižené osoby a jak tyto nástroje vnímají sami zaměstnavatelé. Další část ukazuje možnosti využívání pomůcek pro sluchově postižené osoby v pracovním procesu a tím případnou větší možnost nalezení pracovního uplatnění. Práce se opírá o názory a postřehy osob zainteresovaných v otázce zaměstnávání sluchově postižených jak z pohledu nabídky, tak i poptávky. V závěru jsou pak nastíněny možné návrhy vedoucí ke zlepšení situace v zaměstnávání sluchově postižených osob.
Vliv internetu na vzdělávání
Sedláček, David ; Sigmund, Tomáš (vedoucí práce) ; Rosický, Antonín (oponent)
Obsahem této práce je upozornění na problematiku vlivu internetu ve vzdělávání. Práce s informacemi v tomto procesu hraje zásadní roli. Zkraje se práce zabývá rozborem základních pojmů v úzké vazbě na internet a informační společnost. Klíčový je logicky pojem vzdělání a s ním spjatá tendence k jeho měřitelnosti. Dále je probráno několik zásadních aspektů, jako je digitální propast či informační a počítačová gramotnost a jak tyto aspekty využívání internetu ovlivňuje. Současně s tím je prostor věnován i elektronické komunikaci či elektronickému vzdělávání jako prvkům s nemalou měrou vlivu v internetovém prostředí. V poslední části je popsán pohled obou stran v tomto procesu nabývání vědomostí - studentů a pedagogů. Jeho součástí je i dotazníkové šetření porovnané se závěry práce a doplněné o doporučení, jakým směrem by se měla snaha o vzdělávání teoreticky ubírat.
Přístupy k výuce daní na obchodních akademiích
Šindler, Jan ; Slintáková, Barbora (vedoucí práce) ; Holečková, Lenka (oponent)
Cílem diplomové práce je analýza a zhodnocení současné výuky daní z pohledu výukových metod. Práce je rozdělena do třech částí. První část je zaměřena na systém středoškolského vzdělávání v České republice po zavedení školské reformy v roce 2005. Druhá část práce je orientována na předmět Ekonomika, který je základním a výstupním předmětem pro naprostou většinu odborných předmětů vyučovaných na střední odborné škole ekonomického zaměření. Obecně je zde charakterizován vyučovací předmět a je zde věnována samostatná kapitola výukovým metodám jak tradičním, tak moderním. Třetí část je zaměřena konkrétně na výuku daní na obchodních akademiích. Pojednává o zařazení tematického celku Daně do osnov na obchodní akademii, o jeho obsahu a specifikách. Praktická část je potom výsledkem vlastních zkoumání, zabývá se výukou ekonomiky a daní v praxi. Na základě dotazníkového šetření na Vyšší odborné škole ekonomické a Obchodní akademii Kollárova v Praze 8 Karlíně zkoumám, jak jsou v současnosti vyučovány daně na středních ekonomických školách. Součástí této části jsou i popisy vlastní výuky a pedagogických pokusů při výuce daní, které jsem na dané škole provedl, a vzorové zpracování tematického celku Mezinárodní zdanění.
Archeoparky a archeologická muzea v přírodě v České republice
Bražina, Jan ; Novák, Zdeněk (vedoucí práce) ; Tyslová, Irena (oponent)
Prezentace hmotných i nehmotných složek kulturního dědictví prošla za poslední století dramatickou proměnou. Posunula se od pouhého vystavovaní neživých předmětů směrem k interaktivnímu vztahu návštěvník-prezentovaná skutečnost. Prezentace kulturního dědictví také již není doménou institucí čistě muzejních. Velmi vhodnou platformou pro prezentování zejména archeologických pozůstatků kulturního dědictví se stávají archeologická muzea v přírodě a archeologické parky. Jejich výhodou spočívá v kombinaci několika přístupů: rekonstrukce, experimentální archeologie a oživlá historie. Potenciál těchto archeologických muzeí a parků však nespočívá jen v účinnějším způsobu vzdělávání, ale i podpoře cestovního ruchu. Tato práce se zaměřuje na rozbor vzdělávacího a ekonomického potenciálu archeologických muzeí a parků v ČR. V závěru se okrajově dotýká i managementu těchto institucí, zejména možných rizik při jejich zakládání a provozu.
Kvalita vysokoškolského vzdělávání ve vybraných státech EU
Vobruba, Lukáš ; Doucek, Petr (vedoucí práce) ; Maryška, Miloš (oponent)
Diplomová práce se věnuje významu kvality v terciárním vzdělávání. Toto vzdělávání chápe jako systém, do něhož vstupují různé investice za účelem jejich transformace na výstupy s přidanou hodnotou. Stanovením metodiky založené na korelační analýze pak zkoumá závislosti těchto vzdělávacích systémů u vybraných států Evropské unie a interpretuje je s cílem poukázat na kvalitativní důsledky potenciálních rozhodnutí při řízení tohoto systému na úrovni centrální a institucionální. Přístupy k uchopení kvality terciárního vzdělávání vedou k vymezení způsobů jejího měření a volbě strategií, jak kvality dosahovat. Principy chodu vysokoškolských vzdělávacích institucí poskytují obraz o struktuře a charakteristikách těchto institucí, který je vyjádřen i s ohledem na rostoucí vliv Evropské unie. Vlastnosti vysokoškolského vzdělávání jsou analyzovány pomocí zvolených ukazatelů s předpokládaným dopadem pro kvalitu vzdělávání -- indikátorů. Jsou vysvětleny důvody jejich volby, vysloveny hypotézy a provedena jejich korelace. Výstupy analýzy jsou interpretovány a zasazeny do kontextu jejich využitelnosti zainteresovanými stranami.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 3,771 záznamů.   začátekpředchozí3219 - 3228dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.