Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 29 záznamů.  začátekpředchozí20 - 29  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Ergoterapeutická intervence u dětí s poruchou vnímání tělesného schématu
Smrčková, Andrea ; Ředinová, Barbora (vedoucí práce) ; Krivošíková, Mária (oponent)
BAKALÁŘSKÉ PRÁCE Jméno a příjmení autorky: Andrea Smrčková Vedoucí práce: Bc. Barbora Ředinová Název bakalářské práce: Ergoterapeutická intervence u dětí s poruchou vnímání tělesného schématu Abstrakt bakalářské práce: Tato bakalářská práce se zabývá vývojem tělesného schématu, jeho poruchami v dětském věku a možnostech ovlivnění, především senzorickou integrací. Hlavním cílem této práce bylo vytvoření přehledného manuálu o vývoji tělesného schématu od perinatálního období, ve kterém je neopominutelnou složkou, po novorozenecký, kojenecký, batolecí a předškolní věk, kdy jsou možnosti ovlivnění poruchy nejefektivnější a zajišťují kvalitní výsledky. Práce má dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretická část popisuje nejčastěji používané pojmy týkající se těla a tělesného vnímání, vývoj vnímání, konkrétní diagnózy, u kterých se vyskytuje porucha tělesného schématu, způsoby hodnocení a terapie. Praktická část obsahuje dvě kazuistiky předškolních dětí s diagnostikovanou dyspraxií, u nichž jsem vyhodnotila poruchu tělesného schématu. Z praktických poznatků vyplývá důležitost správného fyziologického vnímání a negativní dopady poruchy na motorické dovednosti ve všech oblastech. Klíčová slova: Ergoterapie, tělesné schéma, dyspraxie, senzorická integrace, vývoj tělesného schématu
Možnosti využití individuálního vzdělávacího plánu u žáků s SPU
Jehličková, Hana ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Mužáková, Monika (oponent)
Tématem bakalářské práce jsou speciální vzdělávací potřeby žáků se specifickými poruchami učení. Cílem této práce je prozkoumat informovanost rodičů o možnosti využití individuálního vzdělávacího plánu při vzdělávání dětí se specifickými poruchami učení a podpořit roli rodičů ve výchovně-vzdělávacím procesu.Teoretický základ práce pojednává o pojmu specifické poruchy učení, o jejich etiologii, dělení, diagnostice. Dále definuje individuální vzdělávací plán, popisuje základní principy, ze kterých tento vzdělávací plán vychází. Praktická část zahrnuje kvantitativní výzkum dotazníkovou metodou, který zjišťuje stav informovanosti rodičů o této problematice, popis získaných údajů a jejich následné vyhodnocení. Klíčová slova: Specifické poruchy učení , individuální vzdělávací plán , dyslexie, dysgrafie, dysortografie,dyskalkulie, dyspraxie, diagnostika poruch učení, speciální vzdělávací podmínky
Možnosti rozvoje dílčích funkcí v první třídě základní školy
Hroudová, Irena ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Durdilová, Lucie (oponent)
Diplomová práce se zabývá možnostmi rozvoje dílčích funkcí u žáků v první třídě základní školy. Teoretická část vymezuje základní pojmy a definice v oblasti problematiky specifických poruch učení, zabývá se možnostmi diagnostiky specifických poruch učení. Práce dále popisuje klíčové dílčí funkce ve vztahu k osvojování školních dovedností a seznamuje s teorií deficitů dílčích funkcí, jako jednou z možností příčin obtíží v osvojování dovedností číst a psát. Praktická část analyzuje výsledky, diagnostiky vybraných dílčích funkcí u vybraného vzorku dětí před a po realizaci cvičení zaměřených na jejich rozvoj v rámci výuky v prvním ročníku ZŠ.
Hodnocení pohybové aktivity dětí s autismem pomocí interciálních senzorů - představení metody měření a její využitelnost v diagnostice
Nývltová, Lucie ; Komárek, Vladimír (vedoucí práce) ; Zounková, Irena (oponent)
Autismus patří mezi vývojové pervazivní poruchy. Mezi jeho základní symptomy patří porucha v oblasti komunikace, sociální interakce a imaginace. Dalšími příznaky jsou abnormality v pohybové aktivitě projevující se opožděním v motorickém vývoji, stereotypními pohyby, posturální instabilitou, poruchou v napodobení pohybu a dyspraxii. Objevují se už v prvních letech života dítěte. K diagnostice autismu dochází nejdříve mezi 2. a 3. rokem života, nicméně pokud by byla možná diagnóza na základě pohybových projevů, bylo by možné stanovit diagnózu ještě dříve. Práce představuje metodu měření inerciálními senzory, která by mohla sloužit k posouzení pohybové aktivity autistických dětí.
Vzájemné ovlivňování řeči a pohybu u žákyně s těžkou vývojovou disfázií
Mielniková, Renáta ; Housarová, Blanka (vedoucí práce) ; Štěpáníková, Alena (oponent)
Diplomová práce Vzájemné ovlivňování řeči a pohybu u žákyně s těžkou vývojovou dysfázií je zaměřena na zjištění, jakým způsobem se vzájemně ovlivňuje řeč a pohybové dovednosti právě u žákyně s těžkou vývojovou dysfázií. Ve své teoretické části se nejprve zabývám termínem narušená komunikační schopnost, vývojové dysfázie, její symptomatologií a následně termínem verbální vývojová dyspraxie. Důležité informace související s touto problematikou uvádím rovněž ve druhé kapitole, která se věnuje problematice čtení, procesem osvojováním si čtení i čtením s porozuměním. V pořadí třetí kapitola teoretické části je pak zaměřena na charakteristiku termínu pohyb, motorika, koordinace a v neposlední řadě také dyspraxie. Praktickou část jsem založila na testování dětí třetích tříd a to jak na běžné základní škole, tak na základní škole logopedické, kam dochází i mnou sledovaná žákyně s těžkou vývojovou dysfázií. Došlo k vytvoření dvou testů, a to testu čtení s porozuměním a testu pohybových dovedností. Cílem těchto testů bylo zjištění, jakým způsobem dochází k vzájemnému ovlivňování čtenářských a pohybových dovedností. V závěru své práce pak shrnuji dosažené výsledky, porovnávám výsledky testování mezi kontrolní a experimentální skupinou i žákyní s těžkou vývojovou dysfázií.
Přístup pedagoga k žákům se specifickými poruchami učení v podmínkách střední školy
Fišerová, Lenka
Práce se zabývá problémy učitelů, při výuce žáků se specifickými poruchami učení V teoretické části jsou definovány pojmy dyslexie, dysgrafie, dysortografie, dyskalku-lie, dyspraxie a lateralita. V této části jsou použity definice čerpané z odborných zdrojů. Práce využívá metod analýzy, syntézy a komparace. V praktické části práce předkládá analýzu průzkumného dotazníkového šetření, kde se zjišťuje informovanost učitelů o specifických poruchách učení a jejich ochotu pomáhat žákům s tímto handicapem. Snahou je vytvořit doporučení učitelům odborného výcviku, jak se žáky se specifickými poruchami učení pracovat a jak jim pomoci v jejich vzdělání.
Kompenzace specifické poruchy učení - dyslexie u žáků a její projevy v Odborné praxi na střední škole
Gregrová, Lucie
Bakalářská práce pojednává o žácích, kteří trpí dyslexií a studují Veterinární prevenci na Vyšší odborné škole ekonomické a zdravotnické a střední škole v Boskovicích. Práce zjišťovala, jak žáci s poruchou, ale i bez poruchy chápou dyslexii jako handicap při studiu předmětu Odborná praxe a jaké mají informace o problematice specifických poruch učení. V teoretické části bakalářské práce jsme se seznámili s odbornými prameny, které se zabývají problematikou nejen dyslexie, ale i dalších specifických poruch učení, diagnostikou specifických poruch učení, reedukací a kompenzací dyslexie, institucemi pomoci pro jedince trpící specifickými poruchami učení od předních a uznávaných odborníků na tuto problematiku. Metody teoretické části byly analýza, syntéza a komparace názorů a zjištění, těchto odborníků. V praktické části, bylo řešeno, kolik žáků studujících obor Veterinární prevence trpí, anebo netrpí poruchou. Cílem bylo zjistit, jak zmíněné poruchy ovlivňují odbornou praxi. Pro praktickou část byl zvolen kvantitativní výzkum a metodou praktické části bylo dotazování pomocí techniky dotazníků, které byly rozdány ve všech třídách oboru Veterinární prevence. Zjištěná data jsou k dispozici pro danou školu a jsou vyhodnocena deskriptivní statistikou. Cílem teoretické části práce bylo prostudovat a seznámit se s nejnovějšími poznatky v odborných publikacích, zabývající se již zmíněnou problematikou, vymezit a definovat specifické poruchy učení. Cílem praktické části práce bylo sestavení a vyhodnocení dotazníkového šetření, které proběhlo u žáků Veterinární prevence. Výsledky měly zodpovědět, jak zmíněné poruchy ovlivňují Odbornou praxi.
Muzikoterapie z pohledu specifických poruch učení a chování
PECHOVÁ, Martina
Cílem této diplomové práce je seznámit čtenáře s jedním z alternativních směrů {--} s muzikoterapií, uvést do problematiky specifických poruch učení a chování a v neposlední řadě podat jakýsi návod, jak využít prvků muzikoterapie při práci s dětmi s těmito poruchami. Práce je rozčleněna na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část je zaměřena na vymezení pojmů muzikoterapie, dyslexie, dysgrafie, dysortografie, dyskalkulie, dyspinxie, dysmúzie, dyspraxie. Snaží se objasnit problematiku ADHD a poukázat na souvislost mezi specifickými poruchami učení a chování. Praktická část obsahuje dvacet cvičení, která byla sestavena na podkladě metodické příručky autorů Mgr. M. Beníčkové, Ph.D. a Mgr. Z. Vilímka, kteří využívají českou muzikoterapeutickou metodiku {--} Hudbu těla, a zároveň na podkladě kazuistik dvou chlapců, kteří chodí do základní školy praktické. Každé cvičení je zaměřeno na rozvoj určitých funkcí, je doplněno pomůckami, motivací, vlastním popisem a rozborem, který vychází z praktického provedení. Při hodnocení je využito metody pozorování.
Specifické poruchy učení u žáku na zkladní škole a jejich minimalizace
BAŤKOVÁ, Anna
Práce se zabývá problematikou specifických poruch učení u dětí na Základní škole. Snaží se přiblížit jednotlivé typy poruch a jejich příznaky, které jsou u dětí nejčastější. Dále se práce zabývá nejznámějšími teoriemi příčin specifických poruch učení, diagnostikou a v neposlední řadě cestami k minimalizaci a nápravě poruch. Jednotlivé kapitoly se opírají o nejznámější poznatky z oblasti specifických poruch učení. Problematice je věnována pozornost ve čtyřech kapitolách. První kapitola se věnuje příčinám poruch, tedy teoriím, které se snaží specifické poruchy učení vysvětlit z hlediska genetiky, poruch mozku, špatného dekódování informací, lehkých mozkových dysfunkcí a v neposlední řadě se věnuje vlivu prostředí. Následující kapitola rozděluje a vysvětluje jednotlivé diagnostické vyšetření, které dítě podstupuje před stanovením diagnózy. Třetí kapitola se zabývá jednotlivými specifickými poruchami učení. Popisuje definice poruch a jejich příznaky. Poslední kapitola je věnována minimalizaci poruch. Je zde seznámení s Individuálním vzdělávacím plánem a cvičeními pro jednotlivé poruchy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 29 záznamů.   začátekpředchozí20 - 29  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.