Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza antibiotické profylaxe u pacientů s osteosyntézou proximálního femuru
Baťková, Anna ; Malý, Josef (vedoucí práce) ; Rejmanová, Anna (oponent)
Analýza antibiotické profylaxe u pacientů s osteosyntézou proximálního femuru Autor: Anna Baťková Vedoucí diplomové práce: doc. PharmDr. Josef Malý, Ph.D. Konzultant: Mgr. Markéta Dlouhá Katedra sociální a klinické farmacie, Farmaceutická fakulta v Hradci Králové, Univerzita Karlova Úvod a cíl: Tato práce je součást kontinuálního sledování antibiotické profylaxe (AP) na oddělení traumatologie fakultní nemocnice. Cílem bylo analyzovat AP u osteosyntéz pertrochanterických zlomenin a provést srovnání s předchozím šetřením a metodickým pokynem fakultní nemocnice. Metodika: Tato retrospektivní průřezová studie probíhala od 1. 4. 2019 do 31. 3. 2020 na oddělení traumatologie fakultní nemocnice. AP byla analyzována u 50 pacientů, kteří byli starší 18 let a prodělali pertrochanterickou zlomeninu proximálního femuru. Pro účely studie byl použit formulář, který byl vyhotoven ve spolupráci s ústavem lékařské mikrobiologie, lékaři a klinickými farmaceuty fakultní nemocnice. Do formuláře byly zaznamenávány informace o pacientovi, chirurgickém výkonu, indikaci AP, zvoleném antibiotiku/chemoterapeutiku (ATB) a jeho dávce, čase, cestě podání a dále velikosti, počtu a intervalu podaných pooperačních dávek a pooperačních komplikacích. Data byla analyzována v kontextu metodického pokynu nemocnice a srovnána se...
Analýza antibiotické profylaxe u pacientů s osteosyntézou proximálního femuru
Baťková, Anna ; Malý, Josef (vedoucí práce) ; Rejmanová, Anna (oponent)
Analýza antibiotické profylaxe u pacientů s osteosyntézou proximálního femuru Autor: Anna Baťková Vedoucí diplomové práce: doc. PharmDr. Josef Malý, Ph.D. Konzultant: Mgr. Markéta Dlouhá Katedra sociální a klinické farmacie, Farmaceutická fakulta v Hradci Králové, Univerzita Karlova Úvod a cíl: Tato práce je součást kontinuálního sledování antibiotické profylaxe (AP) na oddělení traumatologie fakultní nemocnice. Cílem bylo analyzovat AP u osteosyntéz pertrochanterických zlomenin a provést srovnání s předchozím šetřením a metodickým pokynem fakultní nemocnice. Metodika: Tato retrospektivní průřezová studie probíhala od 1. 4. 2019 do 31. 3. 2020 na oddělení traumatologie fakultní nemocnice. AP byla analyzována u 50 pacientů, kteří byli starší 18 let a prodělali pertrochanterickou zlomeninu proximálního femuru. Pro účely studie byl použit formulář, který byl vyhotoven ve spolupráci s ústavem lékařské mikrobiologie, lékaři a klinickými farmaceuty fakultní nemocnice. Do formuláře byly zaznamenávány informace o pacientovi, chirurgickém výkonu, indikaci AP, zvoleném antibiotiku/chemoterapeutiku (ATB) a jeho dávce, čase, cestě podání a dále velikosti, počtu a intervalu podaných pooperačních dávek a pooperačních komplikacích. Data byla analyzována v kontextu metodického pokynu nemocnice a srovnána se...
Perspektiva sociálního státu ve světle globalizace
BAŤKOVÁ, Anna
Práce se zabývá zkoumáním perspektivy sociálního státu ve světle globalizace na základě odborné literatury. Snaží se nastínit vývoj sociálního státu a jeho budoucí podobu v globálním světě. Tato podoba sebou nese konkrétní problematiku. Mezi tyto problémy patří otázka solidarity, subsidiarity a spravedlnosti. První kapitola se zabývá pojmoslovím, historií a typologií sociálního státu. Druhá kapitola se zabývá funkcí sociálního státu a propojeností českého sociálního státu s Evropskou unií. Třetí kapitola je věnována spravedlnosti, solidaritě, subsidiaritě a participaci, tedy principům sociálního státu. Čtvrtá kapitola pojednává o typologii sociálního státu dle Spiekera. Pátá kapitola nastíní perspektivu sociálního státu z hlediska modernizace, blahobytu a budoucnosti. Poslední šestá kapitola se věnuje globálnímu sociálnímu státu. Spojením všech kapitol se nám vznikne komplexní pohled na perspektivu sociálního státu ve světle globalizace.
Specifické poruchy učení u žáku na zkladní škole a jejich minimalizace
BAŤKOVÁ, Anna
Práce se zabývá problematikou specifických poruch učení u dětí na Základní škole. Snaží se přiblížit jednotlivé typy poruch a jejich příznaky, které jsou u dětí nejčastější. Dále se práce zabývá nejznámějšími teoriemi příčin specifických poruch učení, diagnostikou a v neposlední řadě cestami k minimalizaci a nápravě poruch. Jednotlivé kapitoly se opírají o nejznámější poznatky z oblasti specifických poruch učení. Problematice je věnována pozornost ve čtyřech kapitolách. První kapitola se věnuje příčinám poruch, tedy teoriím, které se snaží specifické poruchy učení vysvětlit z hlediska genetiky, poruch mozku, špatného dekódování informací, lehkých mozkových dysfunkcí a v neposlední řadě se věnuje vlivu prostředí. Následující kapitola rozděluje a vysvětluje jednotlivé diagnostické vyšetření, které dítě podstupuje před stanovením diagnózy. Třetí kapitola se zabývá jednotlivými specifickými poruchami učení. Popisuje definice poruch a jejich příznaky. Poslední kapitola je věnována minimalizaci poruch. Je zde seznámení s Individuálním vzdělávacím plánem a cvičeními pro jednotlivé poruchy.

Viz též: podobná jména autorů
2 Baťková, Alena
4 Baťková, Anna
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.