Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Experimentální analýza dynamických parametrů kolejového roštu
Podolník, Adam ; Tomandl, Vladimír (oponent) ; Smutný, Jaroslav (vedoucí práce)
Z hlediska rozhodování o užití vhodné sestavy železničního svršku hrají významnou úlohu jak doporučení vyplývající z teoretické analýzy (modelování), tak i doporučení získaná na základě statického a dynamického zkoušení hotového výrobku. Takové zkoušky je pak možné aplikovat v laboratoři nebo přímo v terénu. Diplomová práce bude věnována provoznímu testování vybraných konstrukcí kolejového roštu in situ. Pro účely měření budou vybrána vhodná měřicí stanoviště a bude navržena odpovídající metodika měření. Z pohledu geometrie koleje budou zvoleny úseky ve směrovém oblouku. Na základě provedených zkoušek budou stanoveny dynamické parametry konstrukcí. K jejich vyhodnocení bude zvolen vhodný matematický aparát. Předpokládá se využití matematických metod v časové a frekvenční oblasti. Součástí práce bude rovněž srovnání parametrů testovaných konstrukcí a doporučení pro praxi.
Dynamické parametry sportovního a konvenčního vozidla
Tesař, Michal ; Janoušek, Michal (oponent) ; Vémola, Aleš (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na vybrané dynamické parametry sportovního vozidla, které je reprezentováno studentskou formulí Dragon 7 a komparaci těchto parametrů s konvenčními vozidly, zastoupenými dvěma verzemi modelu Škoda Superb III. Ke komparaci byly použity jízdní zkoušky, které simulují reálné jízdní situace z provozu na pozemních komunikacích, aby získané výsledky měření mohli být případně použity pro účely analýzy silničních dopravních nehod. Veškerá měření byla realizována za snížených adhezních podmínek, která mohou v budoucnu napomoci řešení silničních dopravních nehod právě za těchto podmínek. V práci jsou také popsány systémy a prvky používané ve vozidlech, které mají vliv na jízdní dynamiku vozidel.
Konfirgurační aplikace pro embedded Ethernet
Zamrzla, Martin ; Bradáč, Zdeněk (oponent) ; Fiedler, Petr (vedoucí práce)
Konfigurační aplikace pro embedded Ethernet
Analýza dynamických parametrů laserových vibrometrů
Pavloň, Martin ; Vágner, Martin (oponent) ; Havránek, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá teoretickým popisem interferenčních metod měření výchylek a vibrací, rozebírá hlavní parazitní jevy určující dosažitelné rozlišení těmito metodami. V praktické části využívá množství měření k ověření vlivu odraženého paprsku, měřicí vzdálenosti a koherenční zrnitosti na šum. Dále navrhuje praktický experiment pro měření dynamických parametrů a odstupu signál-šum. Z provedeného měření plyne, že vlastní šum je exponenciálně závislý na úrovni odraženého paprsku. Viditelné maximum vibrometru se ve dvou ze třech měření ukázalo jako kritické z hlediska časové stálosti úrovně signálu. Z výsledků dynamického měření vyplynulo, že měření výchylky není znehodnoceno ani výraznou rušivou složkou. Měření koherenčního šumu ukazuje, že nejméně šumu vykazují vysoce reflexní povrchy s nízkou hrubostí.
Bezpečnostní parkovací brzdy pro servomotory
Štencl, Michal ; Duroň, Jiří (oponent) ; Ondrůšek, Čestmír (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou elektromagnetických brzd pro servomotory. V úvodní části je rozebrán princip funkce, konstrukce a hlavní sledované parametry těchto brzd. Jádro práce spočívá ve výpočtu dynamických parametrů brzdy. Dynamika brzdy je počítána nejprve analyticky s využitím výpočetního prostředí Matlab–Simulink, následně pak metodou konečných prvků. Dosažené výsledky jsou v závěru porovnány s měřením na vyrobeném prototypu brzdy.
Vliv kineziotapingu ke korekci plochonoží na vybrané parametry chůze u specifické skupiny osob
Michalcová, Eliška ; Zahálka, František (vedoucí práce) ; Heller, Jan (oponent)
Název: Vliv kineziotapingu ke korekci plochonoží na vybrané parametry chůze u specifické skupiny osob Cíle: Hlavním cílem tohoto experimentu bylo ověřit, zda a do jaké míry má aplikace kineziotapu na plochou nohu (funkční korekční technikou) vliv na postavení určených segmentů těla, a tím na změnu stereotypu chůze. Metody: Bylo provedeno biomechanické měření chůze u jedenácti specificky vybraných osob s klinickým obrazem plochonoží. Nejprve jsme měřili před intervencí a následně po aplikaci kineziotapu. Probandi si tape ponechali po následující čtyři dny a poté bylo měření opakováno před odstraněním a následně i po odstranění pásky. Pro zjištění případných změn ve statice bylo do experimentu zařazeno nejprve měření posturální stability před intervencí a po odstranění kineziotapu po jeho čtyřdenním nošení. Toto měření probíhalo pomocí zařízení Footscan (RSscan International, Belgie) a byly zjišťovány případné rozdíly v šesti modifikacích stoje. Dále jsme se zaměřili na dynamické parametry při chůzi. Ke zhodnocení toho, zda došlo ke změnám přímo v oblasti nohy a jejích kleneb, jsme použili otisk chodidla, který jsme získali pomocí přístroje Footscan (RSscan International, Belgie). Zde bylo možné sledovat rozložení tlaků působících na podložku a také jeho tvar. Dle linií zakreslených do podogramu a...
Dynamické parametry sportovního a konvenčního vozidla
Tesař, Michal ; Janoušek, Michal (oponent) ; Vémola, Aleš (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na vybrané dynamické parametry sportovního vozidla, které je reprezentováno studentskou formulí Dragon 7 a komparaci těchto parametrů s konvenčními vozidly, zastoupenými dvěma verzemi modelu Škoda Superb III. Ke komparaci byly použity jízdní zkoušky, které simulují reálné jízdní situace z provozu na pozemních komunikacích, aby získané výsledky měření mohli být případně použity pro účely analýzy silničních dopravních nehod. Veškerá měření byla realizována za snížených adhezních podmínek, která mohou v budoucnu napomoci řešení silničních dopravních nehod právě za těchto podmínek. V práci jsou také popsány systémy a prvky používané ve vozidlech, které mají vliv na jízdní dynamiku vozidel.
Vliv kineziotapingu ke korekci plochonoží na vybrané parametry chůze u specifické skupiny osob
Michalcová, Eliška ; Zahálka, František (vedoucí práce) ; Heller, Jan (oponent)
Název: Vliv kineziotapingu ke korekci plochonoží na vybrané parametry chůze u specifické skupiny osob Cíle: Hlavním cílem tohoto experimentu bylo ověřit, zda a do jaké míry má aplikace kineziotapu na plochou nohu (funkční korekční technikou) vliv na postavení určených segmentů těla, a tím na změnu stereotypu chůze. Metody: Bylo provedeno biomechanické měření chůze u jedenácti specificky vybraných osob s klinickým obrazem plochonoží. Nejprve jsme měřili před intervencí a následně po aplikaci kineziotapu. Probandi si tape ponechali po následující čtyři dny a poté bylo měření opakováno před odstraněním a následně i po odstranění pásky. Pro zjištění případných změn ve statice bylo do experimentu zařazeno nejprve měření posturální stability před intervencí a po odstranění kineziotapu po jeho čtyřdenním nošení. Toto měření probíhalo pomocí zařízení Footscan (RSscan International, Belgie) a byly zjišťovány případné rozdíly v šesti modifikacích stoje. Dále jsme se zaměřili na dynamické parametry při chůzi. Ke zhodnocení toho, zda došlo ke změnám přímo v oblasti nohy a jejích kleneb, jsme použili otisk chodidla, který jsme získali pomocí přístroje Footscan (RSscan International, Belgie). Zde bylo možné sledovat rozložení tlaků působících na podložku a také jeho tvar. Dle linií zakreslených do podogramu a...
Bezpečnostní parkovací brzdy pro servomotory
Štencl, Michal ; Duroň, Jiří (oponent) ; Ondrůšek, Čestmír (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou elektromagnetických brzd pro servomotory. V úvodní části je rozebrán princip funkce, konstrukce a hlavní sledované parametry těchto brzd. Jádro práce spočívá ve výpočtu dynamických parametrů brzdy. Dynamika brzdy je počítána nejprve analyticky s využitím výpočetního prostředí Matlab–Simulink, následně pak metodou konečných prvků. Dosažené výsledky jsou v závěru porovnány s měřením na vyrobeném prototypu brzdy.
Analýza dynamických parametrů laserových vibrometrů
Pavloň, Martin ; Vágner, Martin (oponent) ; Havránek, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá teoretickým popisem interferenčních metod měření výchylek a vibrací, rozebírá hlavní parazitní jevy určující dosažitelné rozlišení těmito metodami. V praktické části využívá množství měření k ověření vlivu odraženého paprsku, měřicí vzdálenosti a koherenční zrnitosti na šum. Dále navrhuje praktický experiment pro měření dynamických parametrů a odstupu signál-šum. Z provedeného měření plyne, že vlastní šum je exponenciálně závislý na úrovni odraženého paprsku. Viditelné maximum vibrometru se ve dvou ze třech měření ukázalo jako kritické z hlediska časové stálosti úrovně signálu. Z výsledků dynamického měření vyplynulo, že měření výchylky není znehodnoceno ani výraznou rušivou složkou. Měření koherenčního šumu ukazuje, že nejméně šumu vykazují vysoce reflexní povrchy s nízkou hrubostí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 12 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.