Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Tepelná analýza servomotoru
Přibyl, Daniel ; Duroň, Jiří (oponent) ; Klíma, Petr (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem tepelného modelu servomotoru v programu Motor-CAD a jeho použitím při analýze servomotoru. Na začátku je krátké seznámení se servomotory a jejich částmi, hlavně co se týče tepelného modelu. Dále jsou popsány principy přestupu tepla. V práci je rovněž kapitola věnována samotnému programu Motor-CAD. Na základě změřených oteplovacích zkoušek je poté v programu doladěn tepelný i elektromagnetický model motoru. Následně je navržen způsob cizího chlazení a podle něj je model upraven. Pomocí modelu jsou nalezeny body zatížení motoru pro maximální dovolené oteplení při vodním chlazení. Na konci práce je zhodnocení přínosu vodního chlazení pro servomotor.
Metodika výpočtu asynchronního motoru malého výkonu
Bureš, Petr ; Duroň, Jiří (oponent) ; Hájek, Vítězslav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá rozborem problematiky týkající se asynchronních motorů. Úvod se věnuje základnímu principu funkce asynchronních motorů, popisuje jednotlivé konstrukční součásti a věnuje se také stručnému popisu běžně užívaných provedení. Následující část se věnuje postupu návrhu asynchronního motoru, se zaměřením na jednofázový motor s připojeným kondenzátorem. Poslední část se zabývá pohledem na problematiku požadavků na účinnost společně s možnými metodami snižování ztrát a návrhem vylepšení účinnosti navazující na příklad návrhu motoru.
Tepelná analýza servo motoru
Kratochvila, Lukáš ; Duroň, Jiří (oponent) ; Vlach, Radek (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá tepelnou analýzou servomotorů pomocí výpočtového modelování metodou konečných prvků. Cílem bylo sestavení modelu pro analýzu, verifikace experimentem a hodnocení dosažených výsledků.
Motor-generátor pro vírovou turbínu
Huzlík, Rostislav ; Skala, Bohumil (oponent) ; Duroň, Jiří (oponent) ; Ondrůšek, Čestmír (vedoucí práce)
Cílem této dizertační práce je navrhnout motor-generátor pro vírovou turbínu. Vírová turbína je poměrně nový typ turbíny vyvinutý na Odboru fluidního inženýrství Viktora Kaplana Energetického ústavu FSI VUT v Brně. Vírová turbína je navržená pro použití na malých spádech, kde mají klasické typy turbín buď špatnou účinnost anebo nejsou ekonomicky výhodné. Jako vhodná konstrukce pro motor-generátor byl vybrán synchronní stroj s permanentními magnety a axiálním tokem s bezželezným statorem. V rámci práce je proveden výpočet vlastností turbíny pro definovaný pracovní bod a vytvořen simulační model turbíny. Poté je již proveden samotný návrh motor-generátoru tak, aby optimálně splňoval vlastnosti turbíny. Celý návrh motor-generátoru je ověřen pomocí výpočtu metodu konečných prvků. Navržený stroj musí být schopen pracovat jako generátor i jako motor, pokud by bylo nutné použit turbínu jako čerpadlo.
Bezpečnostní parkovací brzdy pro servomotory
Štencl, Michal ; Duroň, Jiří (oponent) ; Ondrůšek, Čestmír (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou elektromagnetických brzd pro servomotory. V úvodní části je rozebrán princip funkce, konstrukce a hlavní sledované parametry těchto brzd. Jádro práce spočívá ve výpočtu dynamických parametrů brzdy. Dynamika brzdy je počítána nejprve analyticky s využitím výpočetního prostředí Matlab–Simulink, následně pak metodou konečných prvků. Dosažené výsledky jsou v závěru porovnány s měřením na vyrobeném prototypu brzdy.
Tepelná analýza servomotoru
Přibyl, Daniel ; Duroň, Jiří (oponent) ; Klíma, Petr (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem tepelného modelu servomotoru v programu Motor-CAD a jeho použitím při analýze servomotoru. Na začátku je krátké seznámení se servomotory a jejich částmi, hlavně co se týče tepelného modelu. Dále jsou popsány principy přestupu tepla. V práci je rovněž kapitola věnována samotnému programu Motor-CAD. Na základě změřených oteplovacích zkoušek je poté v programu doladěn tepelný i elektromagnetický model motoru. Následně je navržen způsob cizího chlazení a podle něj je model upraven. Pomocí modelu jsou nalezeny body zatížení motoru pro maximální dovolené oteplení při vodním chlazení. Na konci práce je zhodnocení přínosu vodního chlazení pro servomotor.
Tepelná analýza servo motoru
Kratochvila, Lukáš ; Duroň, Jiří (oponent) ; Vlach, Radek (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá tepelnou analýzou servomotorů pomocí výpočtového modelování metodou konečných prvků. Cílem bylo sestavení modelu pro analýzu, verifikace experimentem a hodnocení dosažených výsledků.
Bezpečnostní parkovací brzdy pro servomotory
Štencl, Michal ; Duroň, Jiří (oponent) ; Ondrůšek, Čestmír (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou elektromagnetických brzd pro servomotory. V úvodní části je rozebrán princip funkce, konstrukce a hlavní sledované parametry těchto brzd. Jádro práce spočívá ve výpočtu dynamických parametrů brzdy. Dynamika brzdy je počítána nejprve analyticky s využitím výpočetního prostředí Matlab–Simulink, následně pak metodou konečných prvků. Dosažené výsledky jsou v závěru porovnány s měřením na vyrobeném prototypu brzdy.
Metodika výpočtu asynchronního motoru malého výkonu
Bureš, Petr ; Duroň, Jiří (oponent) ; Hájek, Vítězslav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá rozborem problematiky týkající se asynchronních motorů. Úvod se věnuje základnímu principu funkce asynchronních motorů, popisuje jednotlivé konstrukční součásti a věnuje se také stručnému popisu běžně užívaných provedení. Následující část se věnuje postupu návrhu asynchronního motoru, se zaměřením na jednofázový motor s připojeným kondenzátorem. Poslední část se zabývá pohledem na problematiku požadavků na účinnost společně s možnými metodami snižování ztrát a návrhem vylepšení účinnosti navazující na příklad návrhu motoru.
Motor-generátor pro vírovou turbínu
Huzlík, Rostislav ; Skala, Bohumil (oponent) ; Duroň, Jiří (oponent) ; Ondrůšek, Čestmír (vedoucí práce)
Cílem této dizertační práce je navrhnout motor-generátor pro vírovou turbínu. Vírová turbína je poměrně nový typ turbíny vyvinutý na Odboru fluidního inženýrství Viktora Kaplana Energetického ústavu FSI VUT v Brně. Vírová turbína je navržená pro použití na malých spádech, kde mají klasické typy turbín buď špatnou účinnost anebo nejsou ekonomicky výhodné. Jako vhodná konstrukce pro motor-generátor byl vybrán synchronní stroj s permanentními magnety a axiálním tokem s bezželezným statorem. V rámci práce je proveden výpočet vlastností turbíny pro definovaný pracovní bod a vytvořen simulační model turbíny. Poté je již proveden samotný návrh motor-generátoru tak, aby optimálně splňoval vlastnosti turbíny. Celý návrh motor-generátoru je ověřen pomocí výpočtu metodu konečných prvků. Navržený stroj musí být schopen pracovat jako generátor i jako motor, pokud by bylo nutné použit turbínu jako čerpadlo.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.