Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 15 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Dramaterapie u osob s mentálním postižením
Klausová, Markéta ; Valešová Malecová, Barbara (vedoucí práce) ; Šiška, Jan (oponent)
Bakalářská práce se zabývá tématem využití dramaterapeutických technik při práci s osobami s mentálním postižením. Práce zahrnuje problematiku mentální retardace, vymezuje dramaterapii a využití jejích technik při práci s osobami s mentálním postižením. Cílem bakalářské práce je představit návrh konkrétního dramaterapeutického programu pro osoby s mentálním postižením, který je zaměřen na oblast emočního prožívání.
Divadelní tvorba lidí s mentálním postižením
Denková, Magdaléna ; Němec, Zbyněk (vedoucí práce) ; Kotvová, Miroslava (oponent)
Práce se zabývá divadelní tvorbou mentálně postižených herců. Jejím cílem je prozkoumat a popsat proces tvorby divadelního představení v zájmovém útvaru a zhodnotit na pozadí teoretických poznatků přínos dramatické tvorby pro osobnostní a sociální rozvoj zúčastněných osob s mentálním postižením. Práce nejprve připomíná specifika a klasifikaci mentální retardace a seznamuje s expresivními terapeutickými přístupy ve speciální pedagogice. Velká pozornost je věnována terapiím pracujícím s principy dramatu, dramaterapii a zvláště teatroterapii, která akcentuje výsledek tvůrčího procesu - divadelní představení. Divadelní tvorba v rámci těchto expresivních terapií čerpá z dramatické výchovy, proto jsou představeny také její základní principy a metody. Pomocí nástrojů kvalitativního výzkumu - pozorování a rozhovorů s účastníky tvůrčího procesu - je nahlížen proces tvorby divadelního představení od zkoušek po premiéru. Výzkum byl realizován v pražské organizaci zabývající se volnočasovými aktivitami pro mentálně postižené. Nasbíraná data z pozorování zkoušek i výsledného představení a z rozhovorů s herci, lektory i diváky jsou interpretována na základě odborné literatury z psychopedie, z oblasti terapií ve speciální pedagogice a z dramatické výchovy. Práce se pak pokouší o jisté zobecnění poznatků v oblasti...
Možnosti využití verbální terapie terapeutického nástroje v péči o zdraví
VOKURKOVÁ, Nikola
Hlavním cílem práce je na základě dostupné literatury charakterizovat verbální terapii jako takovou a především její podskupiny, na které jsem se cíleně zaměřila. Jsou jimi biblioterapie, poetoterapie, dramaterapie a terapie reminiscenční. Vymezením těchto odvětví s pomocí literární rešerše společně s metodou polostrukturovaného interview a pozorování jsem se pokusila nastínit využití verbální terapie jako terapeutického nástroje v péči o zdraví. V praktické části se věnuji dopadu verbální terapie na aktuální citové rozpoložení, navazování sociálního kontaktu v rámci verbální terapie a zvýšený zájem o verbální terapii v určitých obdobích života jedince. Práce obsahuje diskuzi, kde nalezneme zhodnocení stanovených cílů.
Divadlo jako okno do světa mentálního postižení
Macková, Anna ; Chrz, Vladimír (vedoucí práce) ; Onder, Jakub (oponent)
Diplomová práce se zabývá kvalitativní analýzou autobiografického divadelního představení, které vzniklo podle deníků ženy s mentálním postižením. Podklady pro analýzu tvoří vlastní autentická zkušenost, divadelní scénář a videozáznam představení. Empirické části předchází teoretický úvod, v němž je zpracováno téma mentálního postižení v souvislosti s divadelní tvorbou. Na počátku empirické části stojí otázka: Co se skrze divadlo dozvídáme o člověku s mentálním postižením? Analytický proces zahrnuje tři roviny: tematickou analýzu divadelního představení, analýzu perspektivy tvůrce a pohledu implicitního diváka. Ukazuje se, že příběh obsahuje běžná autobiografická témata. Autorka v podstatě nereflektuje mentální postižení. Tvůrčí perspektiva zahrnuje umělecké zpracování příběhu do podoby divadelního představení. Divadlo plní také funkci osvětovou a terapeutickou. Pomyslné okno je prostorem na pomezí jeviště a hlediště. Tvůrce jej otevírá směrem ven, divák směrem dovnitř. Implicitní divák je během představení konfrontován se svými předsudky, kumulují se v něm ambivalentní pocity. Tento proces končí katarzí a skutečným setkáním s hereččiným světem a její spontaneitou. KLÍČOVÁ SLOVA mentální postižení, divadlo, autobiografie, tvůrce, implicitní divák, katarze
Přínos dramaterapie pro dospělého jedince s MP
Filipková, Žaneta ; Valešová Malecová, Barbara (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent)
Bakalářská práce se zabývá dramaterapií u jedinců s lehkým mentálním postižením. Jsou zde analyzovány základní pojmy týkající se lehké mentální retardace. Čtenář je seznámen s dramaterapeutickými pojmy, definicemi a technikami. Práce řeší specifický přístup dramaterapie k dospělým jedincům s lehkým mentálním postižením. Cílem práce je navrhnout dramaterapeutický program a vyzkoušet jej v praxi. Tento program se soustředí na dospělou klientelu s lehkým mentálním postižením. Při realizaci programu bylo využito strukturované pozorování. Přínos bakalářské práce spočívá ve vytvořeném programu, který se zaměřil na rozvoj asertivity a na osvojení dovedností využitelných při cestování a nakupování. Během spolupráce s klienty došlo ke zjištění, že jen část z nich dokáže prosadit své některé zájmy a práva. Asertivní chování by mělo být proto rozvíjeno i v budoucnu formou dalšího dramaterapeutického programu.
Dramaterapie u osob s mentálním postižením
Klausová, Markéta ; Valešová Malecová, Barbara (vedoucí práce) ; Šiška, Jan (oponent)
Bakalářská práce se zabývá tématem využití dramaterapeutických technik při práci s osobami s mentálním postižením. Práce zahrnuje problematiku mentální retardace, vymezuje dramaterapii a využití jejích technik při práci s osobami s mentálním postižením. Cílem bakalářské práce je představit návrh konkrétního dramaterapeutického programu pro osoby s mentálním postižením, který je zaměřen na oblast emočního prožívání.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 15 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.